Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

35 komentářů

Maecel
1. května • 18:27

DPF? Zajimave. V servisech a vsude mezi odborniky se naopak zazila zkratka FAP. DPF se pouziva minimalne. Je to dano tim, ze s FAP zacali Francouzi a jednim z prvnich aut byl Peugeot 607. Od te doby se tomu rika FAP napric znackami.

tomogo
12. srpna • 18:13

Už to tu bylo řečeno mockrát, ale taky se připojím a shrnu to.
1. Ano, benzín taky práší
2. Ne, není to chyba benzínu ale špatného motoru a převodovek které nechají motory podtáčet (i TSI rádo jezdí nad 1500ot/min ale DSG ho klidně nechá na 1100)
3. Až nebudou lidé ovce a výrobci budou dobře odvádět svou práci, benzín budeme mít na běžné ježdění a naftu na dlouhé vzdálenosti a do náklaďáků.
4. Až někdo vyrobí dostatek elektřiny a výrobci začnou vyrábět městský elektromobil do 100 tisíc, tak nebudeme potřebovat ve městech ani benzín a ani naftu.PS: Už jste někdy viděli moderní benzín kouřit (krom páry v chladném počasí) a viděli jste moderní diesel hulit černý dým? Cítili jste někdy něco za moderním benzinem? A cítili jste někdy něco za moderním dieselem? Myslím, že odpověď znáte. Tak asi tak ;-)

Jura
2. prosince • 11:57

Jo konečně rozumná řeč. Ale,že se ten kult ocouzenyho plastu navztekal😋 no jo,pravda s..e😂👏

Bobby Deerfield
2. prosince • 0:00

"Výzkum ukázal, že moderní zážehové motory mají vysoké emise pevných částic. Zadavatelé studie by proto rádi viděli, kdyby i benzínová auta byla sériově vybavena částicovým filtrem."
Myslím, že vše bylo řečeno hned v úvodu.:-/

Mirus
30. listopadu • 12:47

"V režimu vysokého zatížení se ovšem část kapek paliva odpařit nestihne a dochází k jejich spečení do formy sazí.“Takže po městě, kde 99% řidičů jede na nízké otáčky a kde zároveň je nejvíce lidí, který dýchají splodiny z aut, nám to saze netvoří a je třeba přidat filtr pevných částic? WTFKdyž si pojedu za město zajezdit a budou mi lítat saze z výfuku, páč jedu ve vysokých otáčkách, a nepotkám ani človíčka, tak je nutné mít filtr pevných čístic?? WTF podruhéJak píší ostatní, jen další zlovůle jistých individuí, kteří se snaží protlačit něco, co bude ekonomicky moc výhodně pro jisté podnikatelské subjekty, ale všechno svedeme na ekologii, protože kdo není EKO je OUT.

Fantomas
30. listopadu • 13:37

Jestli jsem ten problém správně pochopil, tak jde o optimální a neoptimální režimy motoru.
Optimální: Nízké otáčky a nízké zatížení - pak to saze netvoří.
Neoptimální: V provozu často nízké otáčky, ale vyšší zatížení, jde tam víc paliva než je potřeba, lítají saze.
Měření výrobců probíhá v optimálních podmínkách, které ale v provozu v podstatě nejsou dosažitelné.
Souhlasím s tím, jak tu někdo píše o příspěvek výš - že o celém tomhle problému výrobci velice dobře vědí, ale prostě se jen přizpůsobili tomu, aby se vešli mezi nějaké legislativní mantinely. Takže se vlastně dá říct, že je to podvod na lidi - papírově skvělý pokrok, snížení emisí a superekologie, ve skutečnosti ale průšvih a zhoršení všeho, na co se dá pomyslet.

Fantomas
30. listopadu • 13:42

Silně mi to připomíná akci Úsporné zářivky. Ve snaze nahradit jednoduché a skoro neškodné žárovky s vyšší spotřebou teoreticky úspornějšími žářivkami jsme dosáhli jen toho, že utrácíme spousty peněz za nespolehlivé a blbě svítící úsporky, které se pak válí v každé popelnici a rtuť z nich se dostává vesele úplně všude :-/

w
30. listopadu • 21:56

žiarivky sú úsporné iba teoreticky? a dokonca nespoľahlivé a zle svietiace? hm, zřejme slušnej oddíl. :-/

CM
1. prosince • 7:21

Je energetická úspora a ekonomická úspora. Taková zářivka ve sklepě svojí energetickou úsporností mnohdy svoji cenu nevyváží. A co se týče nespolehlivosti a špatného svícení, tak třeba mnoho úsporek od značkového Philipsu jsou dle mé zkušenosti naprosté šmejdy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
w
1. prosince • 9:32

Do sklepa samozrejme žiarivka nepatrí, tam treba dať halogenku. A s nespoľahlivosťou a zlým svietením som ešte problém nemal, aj ked philips som ešte neskúšal, vždy osram.Problém zákazu klasických žiaroviek je, že práve idioti, ktorí ich používali na svietenie aj inde než v pivnici a záchode, ich po skončení životnosti budú vyhadzovať do komunálneho odpadu. Druhá vec je, že tu totálne zlyhala osveta štátu aj samosprávy, ktorí ani nezabezpečili dostatok zberných nádob na použité žiarivky. Zberný dvor je kravina, málokto sa bude trepať cez celé mesto, aby odovzdal žiarivku, radšej ju praskne do koša, lebo o ortuti nepočul od základnej školy a takým, pánskym huncútstvam aj tak neverí.

kolemjdoucí
30. listopadu • 12:02

TVRZENÍ:
Jediným systémově účinným řešením by podle něj bylo pozměnit metodiku měření tak, aby vozidlo muselo plnit emise v celém rozsahu aplikovaného výkonu. „To by navíc vedlo k reálnému zvyšování účinnosti spalovacího procesu,“ říká. „Vždyť emise pevných částic jsou vlastně palivo, které jsme nedokázali proměnit v hnací sílu.
VYSTIHUJE NAPROSTO VŠE.
Výrobci se jen zařídili podle nějak znějícího zákona a dál to neřešili. Dobrovolně přeci nebudou investovat do něčeho, co nemusí v době, kdy je cena "až" na prvním místě. A zase to vyřeší po svém, nejlevněji a nejjednodušeji, dají tam filtr. Který je mimochodem zdrojem spousty dalších problémů, ale tyhle problémy už dopadají na peněženku zákazníka, takže jim to je putna.

VWBKP
29. listopadu • 18:28

Pracuji na Ústavu termodynamiky a mohu říci, že u dieselu je tvorba sazí v ideálních podmínkách minimální. Tj. nízké otáčky (dostatečná doba pro uvolnění energie z paliva) a dlouhodobá a hlavně plynulá zátěž (náběh plnicího tlaku). Pokud jsou tyto podmínky dodrženy, saze se v podstatě netvoří. Bohužel faktem je, že v dnešních provozních podmínkách především ve městech nelze těchto parametrů dosáhnout. Z toho plyne, že naftové motory jsou ideální na použití v těžké dopravě a s určitým omezením v osobních vozech na dlouhé vzdálenosti. Když si vezmeme závěry výše, lze určité části uplatňit i v pohledu na přeplňované zážehovémotory. Pokud tedy někdo chce efektivní automobil do města, nelze uvažovat o jiném pohonu krom elektřiny.

Fantomas
29. listopadu • 21:31

Konečně nějaké rozumné slovo. Díky.

Mitt
29. listopadu • 8:08

Bože to je blbost. Toyota, chrysler a další stále používají nepřímé vstřikování. LPG a CNG jsou nyní málo podporovány (hlavně samotnými automobilkami) a režim vysokého zatížení lze snížit díky pomoci elektromotoru - jak krásně to umí auris hybrid, jehož reálné emise (viz. tabulka emisí v brožuře aurisu) jsou rekordně nízké - HC, NOx atd.

eLzyx
29. listopadu • 7:56

takže se přidá špunt do výfuku a spotřeba se vrátí na úroveň obyčejného vícebodového nepřímého vstřiku :-/

vmicho
2. června • 14:03

Asi tak. MPI forever!

Franta Brk
28. listopadu • 21:07

Kde jsou ty krásné časy trabantů, warburků a dalších pořádnejch dýmovnic! A né jako dneska nějaká šílená studie nějakého pomatence! 3-[

John
28. listopadu • 20:35

Uz som to tu nedavno pisal. TSI ktore vlastnim ma cierny vyfuk a manželkyn Golf DPF ma vyfuk aj 50 tisic kilometroch cisty.
B-]B-]B-]B-]

lukas
29. listopadu • 5:56

Mam taky tsi a vyfuk černej...něco na tom bude

Tycoon
28. listopadu • 20:10

V tomhle vidím velký prostor pro alternativní paliva, tzn. LPG a CNG. Ty mohou zajistit jak nižší produkci sazí, tak nižší "emise" CO2.

Dan
28. listopadu • 21:35

Omyl. Problém je vztažen k typu motoru, ne k palivu. Submikronové částice chrlí i motor s plynem.

Tycoon
29. listopadu • 5:58

Ano, ale v menším množství, protože plyny netvoří kapénky a lépe se promísí se vzduchem.

Plejtvak
28. listopadu • 16:27

Jasně moderní přímovstřikové benzíny kouří víc než nafta. Tady evidentně někdo hledá záminku pro to jak z lidí zas vytáhnout prachy za něco co ve skutečnosti není potřeba. Ale dejme tomu že budeme tak blbý a zbaštíme jim to, mám v tom případě levnější řešení. KARBURÁTOR.

Karlos.s
28. listopadu • 17:45

Ano přesně tak. Dej si místo blábolení tu práci a podívej se na koncovku výfuku u TDI a TSI. U TSI je černá od sazí, u TDI s DPF je v podstatě kovově čistá. Pokud tedy DPF funguje.

Tom
28. listopadu • 16:33

Hmm, jenze s tim zase nesplnis ostatni limity...

Mr.Semtex
28. listopadu • 15:19

Proč jenom mi ta studie připadá jako naprostý blábol? :-D

Karlos.s
28. listopadu • 17:43

Protože máš potíže se zrakem?

Antiautomat
28. listopadu • 15:12

...a ze je to cele kravina odzaciatku az po koniec?! Ked nieco lieta z vyfuku a jedna sa o benzinak, za to moze len a len bud nepodareny alebo nevhodne nastaveny motor alebo na h.vno palivo plus olej!!!!! Cim to asi je ze vyfuk na prablbej felde 1.6 s bezmala 3oo.ooo kilometrami je cisty tak ze by sa z neho dalo jest?!

MirekKo
2. března • 16:15

To teprve začne kuchačka filtrou :-))

Karlos.s
28. listopadu • 17:42

asi neumíš číst, co?
Nebo máš Feldu s přímým vstřikem?

Antiautomat
29. listopadu • 11:58

Prepac, nepochopil si sa - ide o holu pravdu ze skratka ked je ten motor (a nech je hocijaky ci uz karbec alebo nepriamy alebo priamy vstrek) tak natiahnuty na skripec v mene nejakych pochybnych papierovych uspor az z toho lieta taky bordel, asi nieco v poriadku nie je, ze. Problem je samozrejme v prilis namahanych dieloch (mechanika), prilis namahanom a nekvalitnom palive (fyzika) no a este aj v tom, ze su tie motory tlacene aj v tychto extremoch do prilis nizkych otacok a tazkych prevodov, cim sa efekt len znasobuje No a ked sa k tomu prida ta sr.cka, ktora ostane v motore po 25.00 km kvoli longlajf oleju, ano, potom z toho motora doslova lietaju kusy criev. Riesenie je samozrejme vo velkom style: lieta z toho bordel? Dajme tam filter, vo vyrobe to bude lacne a po zaruke mame o dalsi kseft postarane. Ze je ten motor po par tisic km na odpis? Nevadi, predame novy. Ze si to ob.erie zakaznik? Nic to za to, my zarobime a ostatne nas nezaujima. Cela EU zberba aj s vyrobcami s ich uzasnymi modernymi super hyper bakelitovymi karami nech idu do...

Tom
28. listopadu • 16:34

Muze byt, na druhou stranu zasenesplni ostatni normy a vypusti tolik aromatickych uhlovodiku, ze ti muze byt jedno, jestli mas rakovinu plyc z dieselu nebo leukemii z benzinaku

x12345678
28. listopadu • 16:47

Plýce? Co to je?A teď vážně. Ta studie je kravina na vážné téma. Problém existuje, ale vzhledem k submikronové velikosti částic není takový fitr funkčním řešením. Autor té studie se docela amatérsky pokusil přihrát povinný byznys na základě dvou debilních patentů, ale až tak pitomí zas eurobafuňáři nejsou, takže z tohoto nic nebude.
Ale odlučování částic ze zplodin zážehových motorů je vážný problém a vývoj i univerzity na něm pracuje velmi seriózně.

Arnošt
23. března • 14:53

Ten problém má několik aspektů. Předpis na zjišťování spotřeby je stavěný na průkaz nízké spotřeby. Měřící cyklus je zcela nesmyslný. Reálná spotřeba na silnici je stejná, jako u stejně výkoné atmosféry, ale my bojujeme proti CO2, ať to stojí cokoliv. Problém se sazemi nemají jenom přímovstřikové benziny, ale i "zázračné" plynové motory. Po zavedení povinných filtrů sptřeba ještě stoupne. Pokud máš atmosféru EURO 4, snaž se jí udržet n provozu co nejdéle a doufej, že v Bruselu dostanou rozum. Nápady s elekrodebilitou by znamenalo postavit několik nových Temelínů (kolik se mi nechce počítat).

Arnošt
23. března • 14:25

Ten problém má několik aspektů. Předpis na zjišťování spotřeby je stavěný na průkaz nízké spotřeby. Měřící cyklus je zcela nesmyslný. Reálná spotřeba na silnici je stejná, jako u stejně výkoné atmosféry, ale my bojujeme proti CO2, ať to stojí cokoliv. Problém se sazemi nemají jenom přímovstšikové benziny, ale i "zázračné" plynové motory. Po zavedení povinných filtrů sptřeba ještě stoupne. Pokud máš atmosféru EURO 4, snaž se jí udržet n provozu co nejdéle a doufej, že v Bruselu dostanou rozum.

Doporučujeme

Články odjinud