Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Nová studie dává za pravdu kritikům naftových aut. Potvrdila, že ve skutečnosti nejsou ekologická a škodí především vysokými emisemi oxidů dusíku.
Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Aktuální studie zpracovaná Mezinárodním panelem pro čistou dopravu ICCT uvádí, že moderní dieselové motory vlastně nejsou tak ekologické, jak uvádějí výrobci. Kritika se snesla nejen na množství skutečných emisí, ale také na současný způsob jejich měření, především na laboratorní testy EU.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

ICCT provádělo měření pomocí přenosných měřících zařízení přímo na autech v reálném provozu a nikoli v laboratorních podmínkách. Testem procházelo 15 moderních dieselů, z toho 12 z Evropy plnících normu Euro 6 a tři auta z USA plnících normu Tier 2 Bin 5/ULEV II.

Zatímco se všechna auta vešla s přehledem do emisních limitů normy Euro 5 a Euro 6 pro nespálené uhlovodíky a oxid uhelnatý, normy pro maximální hodnoty oxidů dusíku byly v průměru překročeny zhruba sedmkrát. Limit je 0,08 g/km, ale testy vykázaly průměrnou hodnotu 0,56 g/km NOx.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Podle ICCT za to může nesoulad mezi aktuálním způsobem měření emisí a skutečným provozem. Nejvíce emisí oxidů dusíku totiž moderní diesely vypouštějí v režimech jízdy, které testování podle NEDC nebere v úvahu, například při jízdě do kopce.

ICCT upozorňuje, že řidiči testovaných aut nejezdili úmyslně agresivně, naopak měli za úkol dodržovat předpisy a jezdit defenzivně a plynule, aby výsledky měření odpovídaly co možná nejvíce normálnímu provozu. Zároveň ale měli držet krok s provozem a zbytečně nezdržovat ostatní.

Technika | Život řidiče | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Podle autorů studie k radikálnímu zvýšení emisí oxidů dusíku dochází při větší zátěži naftových motorů, například právě při jízdě ve stoupání, ale také při běžné automatické regeneraci filtrů pevných částic.

Testovací auta urazila celkem 6400 kilometrů během 140 hodin při 97 různých jízdách v reálném provozu. Kompletní výsledky studie si můžete prostudovat na stránkách theicct.org.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků