Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Nová studie dává za pravdu kritikům naftových aut. Potvrdila, že ve skutečnosti nejsou ekologická a škodí především vysokými emisemi oxidů dusíku.
Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Aktuální studie zpracovaná Mezinárodním panelem pro čistou dopravu ICCT uvádí, že moderní dieselové motory vlastně nejsou tak ekologické, jak uvádějí výrobci. Kritika se snesla nejen na množství skutečných emisí, ale také na současný způsob jejich měření, především na laboratorní testy EU.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

ICCT provádělo měření pomocí přenosných měřících zařízení přímo na autech v reálném provozu a nikoli v laboratorních podmínkách. Testem procházelo 15 moderních dieselů, z toho 12 z Evropy plnících normu Euro 6 a tři auta z USA plnících normu Tier 2 Bin 5/ULEV II.

Zatímco se všechna auta vešla s přehledem do emisních limitů normy Euro 5 a Euro 6 pro nespálené uhlovodíky a oxid uhelnatý, normy pro maximální hodnoty oxidů dusíku byly v průměru překročeny zhruba sedmkrát. Limit je 0,08 g/km, ale testy vykázaly průměrnou hodnotu 0,56 g/km NOx.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Podle ICCT za to může nesoulad mezi aktuálním způsobem měření emisí a skutečným provozem. Nejvíce emisí oxidů dusíku totiž moderní diesely vypouštějí v režimech jízdy, které testování podle NEDC nebere v úvahu, například při jízdě do kopce.

ICCT upozorňuje, že řidiči testovaných aut nejezdili úmyslně agresivně, naopak měli za úkol dodržovat předpisy a jezdit defenzivně a plynule, aby výsledky měření odpovídaly co možná nejvíce normálnímu provozu. Zároveň ale měli držet krok s provozem a zbytečně nezdržovat ostatní.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Podle autorů studie k radikálnímu zvýšení emisí oxidů dusíku dochází při větší zátěži naftových motorů, například právě při jízdě ve stoupání, ale také při běžné automatické regeneraci filtrů pevných částic.

Testovací auta urazila celkem 6400 kilometrů během 140 hodin při 97 různých jízdách v reálném provozu. Kompletní výsledky studie si můžete prostudovat na stránkách theicct.org.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků