Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Nová studie dává za pravdu kritikům naftových aut. Potvrdila, že ve skutečnosti nejsou ekologická a škodí především vysokými emisemi oxidů dusíku.
Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Aktuální studie zpracovaná Mezinárodním panelem pro čistou dopravu ICCT uvádí, že moderní dieselové motory vlastně nejsou tak ekologické, jak uvádějí výrobci. Kritika se snesla nejen na množství skutečných emisí, ale také na současný způsob jejich měření, především na laboratorní testy EU.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

ICCT provádělo měření pomocí přenosných měřících zařízení přímo na autech v reálném provozu a nikoli v laboratorních podmínkách. Testem procházelo 15 moderních dieselů, z toho 12 z Evropy plnících normu Euro 6 a tři auta z USA plnících normu Tier 2 Bin 5/ULEV II.

Zatímco se všechna auta vešla s přehledem do emisních limitů normy Euro 5 a Euro 6 pro nespálené uhlovodíky a oxid uhelnatý, normy pro maximální hodnoty oxidů dusíku byly v průměru překročeny zhruba sedmkrát. Limit je 0,08 g/km, ale testy vykázaly průměrnou hodnotu 0,56 g/km NOx.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Podle ICCT za to může nesoulad mezi aktuálním způsobem měření emisí a skutečným provozem. Nejvíce emisí oxidů dusíku totiž moderní diesely vypouštějí v režimech jízdy, které testování podle NEDC nebere v úvahu, například při jízdě do kopce.

ICCT upozorňuje, že řidiči testovaných aut nejezdili úmyslně agresivně, naopak měli za úkol dodržovat předpisy a jezdit defenzivně a plynule, aby výsledky měření odpovídaly co možná nejvíce normálnímu provozu. Zároveň ale měli držet krok s provozem a zbytečně nezdržovat ostatní.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Podle autorů studie k radikálnímu zvýšení emisí oxidů dusíku dochází při větší zátěži naftových motorů, například právě při jízdě ve stoupání, ale také při běžné automatické regeneraci filtrů pevných částic.

Testovací auta urazila celkem 6400 kilometrů během 140 hodin při 97 různých jízdách v reálném provozu. Kompletní výsledky studie si můžete prostudovat na stránkách theicct.org.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků