Výsledek studie je myslím celkem logický. U starých dieselů se saze zachytávaly přímo v plicích. Moderní diesely produkují saze tak malé, že procházejí plícemi až do krve. Takže logicky se nehromadí v plicích, rakovina plic nebude, ale všude jinde - kdo ví.
Komu to prospěje? Výrobci chtějí zvýšit podíl naftových motorů v USA. Tak udělají studii, která pochopitelně dopadne dobře. A pak to medializují. :-)
NAFTA PATŘÍ DO KAMEN B-]
Už aby tu boli elektromobily jazdiace na elektrinu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov. Nie je to až tak nereálne. Energetické potreby ľudstva by pokrylo len 0,0002 slnečného žiarenia dopadajúceho na Zem. Plus je tu ďalší nevyčerpateľný potenciál energie - teplo z jadra Zeme. Plus obrovská plocha či skôr objem vesmíru okolo Zeme, kde môžu byť umiestnené tisícky štvorcových kilometrov solárnych panelov, ktoré môžu vyrábať elektrinu 24 hodín denne. A samozrejme ju aj dopravovať - napr. laserovým lúčom - na Zem...Viem si predstaviť na jednej strane podstatné zlacnenie transportu zariadení do vesmíru a na druhej strane podstatné zníženie hmotnosti solárnych panelov - napr. využívaním grafénu.
Ekologické elektromobily..... Ano, třeba při provozu jsou. Ale co výroba baterií? A recyklace po konci života? To už moc ekologické není. :-)
Jako že vyrobit spalovací motor s příslušenstvím, převodovkou, kabelama, hadicema a neustále měněnýma náplněma je ekologičtější? Když si představím kolik různých kovů se v materiálech motoru a převodovky dá najít a jak je jejich těžba a výroba náročná (a některé jsou parádně toxické)...
Všechno běžné, technologicky, levně zpracovatelné kovy s plnou recyklací.
jen prosím ne elektromobily!!! Nejsou ani ekologické, ani úsporné.Doprava laserem z orbity na Zemi - účinnost předpokládám někde na úrovni 1%, to by realizoval jen blázen, to se nikdy nezaplatí.
Nevidím na elektromobilech nic tak neekologického, co by nebylo i na normálních autech, která ještě k tomu děsně smrdí a musíme to dýchat.
Nooo, z jadrovej elektrarne takisto unika len vodna para, ze. Ale co potom? Asi vieme kam mierim...
Co potom .... co máš na mysli. Palivo pro jaderné elektrárny je přírodnina. Pokud ji nevyužiješ samovolně se rozpadne a není z toho nic. Je blbost ho nevyužít pokud to umíš. Rusové mají funkční vyzkoušenou technologii rychlých, množivých reaktorů na zpracování odpadu z klasických jaderných elektráren. Nic lepšího v současnosti lidstvo neumí.
Tak jestli ekologicnost podle tebe znamena jen "vliv na ovzdusi v nejblizsim okoli", pak nepochybne ekologicke jsou.
Opravdu se moje předchozí věta dá takhle "přeložit"?
Jen jsem si nevsiml, ze nejsi ten puvodni diskuter, podle ktereho jsou nejspis elektromobily a solarka svatym gralem ekologie. Ekologicke nemusi byt nic a taky vsechno. Zalezi na definici a uhlu pohledu.
Ano, všechno jde, jen to musí někdo zaplatit. Ale kdo?Nebo druhá možnost - změnit na celé Zemi společensko-ekonomické zřízení tak, aby nešlo o peníze.Zdá se ti některá z těch dvou možností reálná?
Dobře.Zde porovnáváme nové diesly, které vyjedou z továrny. Ale jak se tento diesel chová po najetí 100 tis km? Je vše pořád tak čisté?Podíváme-li se na průměrné stáří vozů u nás a i fakt, že každý, koho znám v ČR a má starší diesel s filtrem pevných částic, tak nechal ten filtr odstranit. Takže se dostáváme do zcela jiné situace.Pokud jdu v Bavorsku (kde v současnosti jsem na projektu) kolem rušné ulice, nemám rozhodně pocit, že bych se dusil. Pokud projdu v ČR, kde bydlím kolem rušné silnici, po kilometru se mí už začíná dělat nevolno.Otázkou je, jakou roli v této studiii hraje lobing, přeci jenom to, že ji financují z části sami automobilky, nevzbuzuje příliš důvěru.Další otázkou je taky palivo, předpokládám, že tam asi do nafty při těch testech nedávali naši "oblíbenou" biosložku.
Konecne niekto s rozumom. Ano, palivo...tam treba zacat.
Tak v ČR existují třeba blbani, co si vyvařují katalyzátory za kus nerez trubky a na technické mají kamarády. Další aspekt jsou pravidelné servisní prohlídky s výměnou _veškerého_ předepsaného spotřebního materiálu.V neposlední řadě tu jezdí auta i 25 let stará, a ta žádný katalyzátor třeba ani neměla.
Aha, zčásti ji financují automobilky. Jakobych to slyšel: "Napište tam, že ty nový diesely neškoděj, jinak vás přestanem sponzorovat". "Samozřejmě, spolehněte se"...
ne plic, ale všeho ostatního. Stejně jako jídlo a různé záření a vlny.
Nevěřím studii, kterou jsem si sám nezfalšoval - > tak zní staré pravidlo. B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.