Studie: Moderní čisté diesely nezpůsobují rakovinu plic

Demonicus  |  30. 01. 2015 08:05

Nevěřím studii, kterou jsem si sám nezfalšoval - > tak zní staré pravidlo.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  30. 01. 2015 09:28

ne plic, ale všeho ostatního. Stejně jako jídlo a různé záření a vlny.

Odpovědět  |   | 
Jarda H.  |  30. 01. 2015 11:43

Aha, zčásti ji financují automobilky. Jakobych to slyšel: "Napište tam, že ty nový diesely neškoděj, jinak vás přestanem sponzorovat". "Samozřejmě, spolehněte se"...

Odpovědět  |   | 
Zdeněk Jonáš  |  30. 01. 2015 12:01

Dobře.
Zde porovnáváme nové diesly, které vyjedou z továrny. Ale jak se tento diesel chová po najetí 100 tis km? Je vše pořád tak čisté?

Podíváme-li se na průměrné stáří vozů u nás a i fakt, že každý, koho znám v ČR a má starší diesel s filtrem pevných částic, tak nechal ten filtr odstranit. Takže se dostáváme do zcela jiné situace.

Pokud jdu v Bavorsku (kde v současnosti jsem na projektu) kolem rušné ulice, nemám rozhodně pocit, že bych se dusil. Pokud projdu v ČR, kde bydlím kolem rušné silnici, po kilometru se mí už začíná dělat nevolno.

Otázkou je, jakou roli v této studiii hraje lobing, přeci jenom to, že ji financují z části sami automobilky, nevzbuzuje příliš důvěru.

Další otázkou je taky palivo, předpokládám, že tam asi do nafty při těch testech nedávali naši "oblíbenou" biosložku.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  30. 01. 2015 14:38

Tak v ČR existují třeba blbani, co si vyvařují katalyzátory za kus nerez trubky a na technické mají kamarády.
Další aspekt jsou pravidelné servisní prohlídky s výměnou _veškerého_ předepsaného spotřebního materiálu.
V neposlední řadě tu jezdí auta i 25 let stará, a ta žádný katalyzátor třeba ani neměla.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 01. 2015 12:42

Konecne niekto s rozumom. Ano, palivo...tam treba zacat.

Odpovědět  |   | 
josehko  |  30. 01. 2015 12:19

Už aby tu boli elektromobily jazdiace na elektrinu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov. Nie je to až tak nereálne. Energetické potreby ľudstva by pokrylo len 0,0002 slnečného žiarenia dopadajúceho na Zem. Plus je tu ďalší nevyčerpateľný potenciál energie - teplo z jadra Zeme. Plus obrovská plocha či skôr objem vesmíru okolo Zeme, kde môžu byť umiestnené tisícky štvorcových kilometrov solárnych panelov, ktoré môžu vyrábať elektrinu 24 hodín denne. A samozrejme ju aj dopravovať - napr. laserovým lúčom - na Zem...
Viem si predstaviť na jednej strane podstatné zlacnenie transportu zariadení do vesmíru a na druhej strane podstatné zníženie hmotnosti solárnych panelov - napr. využívaním grafénu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  30. 01. 2015 12:31

Ano, všechno jde, jen to musí někdo zaplatit. Ale kdo?
Nebo druhá možnost - změnit na celé Zemi společensko-ekonomické zřízení tak, aby nešlo o peníze.
Zdá se ti některá z těch dvou možností reálná?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  30. 01. 2015 14:39

jen prosím ne elektromobily!!! Nejsou ani ekologické, ani úsporné.
Doprava laserem z orbity na Zemi - účinnost předpokládám někde na úrovni 1%, to by realizoval jen blázen, to se nikdy nezaplatí.

Odpovědět  |   | 
...  |  30. 01. 2015 16:40

Nevidím na elektromobilech nic tak neekologického, co by nebylo i na normálních autech, která ještě k tomu děsně smrdí a musíme to dýchat.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  30. 01. 2015 17:27

Tak jestli ekologicnost podle tebe znamena jen "vliv na ovzdusi v nejblizsim okoli", pak nepochybne ekologicke jsou.

Odpovědět  |   | 
...  |  30. 01. 2015 18:23

Opravdu se moje předchozí věta dá takhle "přeložit"?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  30. 01. 2015 18:40

Jen jsem si nevsiml, ze nejsi ten puvodni diskuter, podle ktereho jsou nejspis elektromobily a solarka svatym gralem ekologie. Ekologicke nemusi byt nic a taky vsechno. Zalezi na definici a uhlu pohledu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 01. 2015 12:43

Nooo, z jadrovej elektrarne takisto unika len vodna para, ze.
Ale co potom? Asi vieme kam mierim...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 02. 2015 14:05

Co potom .... co máš na mysli. Palivo pro jaderné elektrárny je přírodnina. Pokud ji nevyužiješ samovolně se rozpadne a není z toho nic. Je blbost ho nevyužít pokud to umíš. Rusové mají funkční vyzkoušenou technologii rychlých, množivých reaktorů na zpracování odpadu z klasických jaderných elektráren. Nic lepšího v současnosti lidstvo neumí.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  30. 01. 2015 23:06

Ekologické elektromobily..... Ano, třeba při provozu jsou. Ale co výroba baterií? A recyklace po konci života? To už moc ekologické není.

Odpovědět  |   | 
...  |  31. 01. 2015 18:37

Jako že vyrobit spalovací motor s příslušenstvím, převodovkou, kabelama, hadicema a neustále měněnýma náplněma je ekologičtější? Když si představím kolik různých kovů se v materiálech motoru a převodovky dá najít a jak je jejich těžba a výroba náročná (a některé jsou parádně toxické)...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 02. 2015 14:07

Všechno běžné, technologicky, levně zpracovatelné kovy s plnou recyklací.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  30. 01. 2015 12:49

NAFTA PATŘÍ DO KAMEN

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  30. 01. 2015 23:04

Komu to prospěje? Výrobci chtějí zvýšit podíl naftových motorů v USA. Tak udělají studii, která pochopitelně dopadne dobře. A pak to medializují.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  01. 02. 2015 19:14

Výsledek studie je myslím celkem logický. U starých dieselů se saze zachytávaly přímo v plicích. Moderní diesely produkují saze tak malé, že procházejí plícemi až do krve. Takže logicky se nehromadí v plicích, rakovina plic nebude, ale všude jinde - kdo ví.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 192 N/A