Studie: Moderní čisté diesely nezpůsobují rakovinu plic

Studie: Moderní čisté diesely nezpůsobují rakovinu plic

O popularitě naftových motorů nemůže být sporu. Na jedné straně jsou majitelé uchváceni kopancem točivého momentu po roztočení turba a dlouhodobě nízkou spotřebou, na druhé straně dotlačily plno lidí k nákupu dieselů daně z emisí netoxického CO2 a také ceny paliva.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Jenže s rostoucím počtem naftových aut na silnici se začalo vážně hovořit o jejich dopadu na lidské zdraví. Emisní limity pro naftové motory totiž byly vždycky benevolentnější než limity pro benzínové motory, což se změnilo až s příchodem normy Euro 6.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? komentář

Už dřívější studie ukázaly, že emise z dieselů vážně ohrožují zdraví. Způsobují například houstnutí krve, roste její srážlivost a tím se zvyšuje i riziko například mozkové mrtvice. Podle nedávné studie Evropské komise prý emise z dieselů mohou ročně až za 420 000 předčasných úmrtí v celé EU.

Nová studie výzkumníků z Bostonu hledala dopady regulací emisí dieselů vydaných americkou EPA (Agenturou pro ochranu životního prostředí). Tým vědců zkoumal vliv emisí dieselů na pokusných hlodavcích a neukázal souvislost mezi vznikem rakoviny plic a vdechováním výfukových splodin moderních čistých dieselů splňujících aktuální americké normy. Jedna nizozemská studie z roku 2013 totiž upozorňovala, že s nárůstem naftových motorů na silnicích v USA vzroste výskyt rakoviny plic v populaci o 6 %.

Studii vytvořila nezisková organizace Health Effects Institute, kterou z části financuje právě EPA a z části také automobilky General Motors, BMW, Honda, Ford a další.

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků