Studie: moderní auta jsou pro starší nebezpečná

Nové generace osobních vozů se pyšní mnoha bezpečnostními systémy. Ty mají ochránit posádku před úrazem nebo úmrtím. Jenže airbagy, různé elektronické systémy doprovází i důmyslné deformační zóny, které mají za úkol pohltit energii nárazu a zmírnit tak jeho následky.

Moderní bezpečné vozy však mají i svou stinnou stránku. Dle britské studie, která se zaměřovala na bezpečnost nových vozů vůči svému okolí, to s nimi totiž není zrovna dobré.

Z výsledků této studie totiž vyplývá, že pokud do vás narazí vůz, který byl vyroben po roce 2000, máte o 46 procent větší pravděpodobnost, že po střetu s ním zemřete, než když do vás narazí vůz vyrobený na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století.

Mimo pokročilé deformační zóny je nebezpečná také hmotnost vozu. Ta se totiž za posledních deset let u srovnatelných modelů zvýšila až o 75 procent. Takový Golf vážil v roce 1990 okolo 950 kg, nyní i přes 1 500 kg a právě větší hmotnost má za nasvědomí horší následky nehod, ve kterých se střetne starší vůz s novějším.

Studie nevznikla jen tak, měla zkusit vysvětlit, proč v Británii neubývá smrtelných nehod a nehod s těžkým zraněním, když jsou vozy stále bezpečnější a modernější. Moderna sice dokáže posádku ochránit, ale zároveň je i nebezpečná ke svému okolí.

Pokud by automobilky dokázaly přijít s vozy, které budou vážit výrazně méně, ovšem dosáhnou stejné bezpečnosti, pak by byl výsledný efekt mnohem lepší.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků