Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Nová studie hovoří o významném snížení smrtelných nehod při malém snížení hranice maximální povolené rychlosti, zejména pak rozdílu mezi jimi.

Existují hlasy, které volají po zvýšení maximální povolené rychlosti, zejména na dálnicích, kde je limit při nejlepším 130 km/h pro moderní auta "jako nic". Nová studie Mezinárodního dopravního fóra (ITF) však zkoumá především městské a okresní rychlostní limity a jejich dopad na vážné nehody.

Tvrdí, že relativně malé snížení by pomohlo k významnému snížení rizika, včetně zranění chodců. Při tom uvádí referenční městskou rychlost údajně ideálních 32 km/h, pro okresní silnice 70 km/h.

Při zkoumání dopravy v deseti evropských zemích prý našli velmi silnou spojitost mezi rychlostí a smrtelnými nehodami. Výsledkem výzkumu je jednoduchá formule - zvýšení rychlosti o jedno procento má za následek dvojnásobné riziko nehody se zraněním, tedy dvouprocentní.

Víte však, jak je to s těmi studiemi. Jen pár let dozadu, v roce 2014, například v Dánsku zjistili, že zvýšení maximální rychlosti na okresních silnicích zmenší rozdíl mezi tempem rychlejších a pomalejších řidičů, což bezpečnost zvýší...

Doporučujeme

Články odjinud