Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Nová studie hovoří o významném snížení smrtelných nehod při malém snížení hranice maximální povolené rychlosti, zejména pak rozdílu mezi jimi.
Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Existují hlasy, které volají po zvýšení maximální povolené rychlosti, zejména na dálnicích, kde je limit při nejlepším 130 km/h pro moderní auta "jako nic". Nová studie Mezinárodního dopravního fóra (ITF) však zkoumá především městské a okresní rychlostní limity a jejich dopad na vážné nehody.

Tvrdí, že relativně malé snížení by pomohlo k významnému snížení rizika, včetně zranění chodců. Při tom uvádí referenční městskou rychlost údajně ideálních 32 km/h, pro okresní silnice 70 km/h.

Při zkoumání dopravy v deseti evropských zemích prý našli velmi silnou spojitost mezi rychlostí a smrtelnými nehodami. Výsledkem výzkumu je jednoduchá formule - zvýšení rychlosti o jedno procento má za následek dvojnásobné riziko nehody se zraněním, tedy dvouprocentní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Víte však, jak je to s těmi studiemi. Jen pár let dozadu, v roce 2014, například v Dánsku zjistili, že zvýšení maximální rychlosti na okresních silnicích zmenší rozdíl mezi tempem rychlejších a pomalejších řidičů, což bezpečnost zvýší...

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků