Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Nová studie hovoří o významném snížení smrtelných nehod při malém snížení hranice maximální povolené rychlosti, zejména pak rozdílu mezi jimi.
Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Existují hlasy, které volají po zvýšení maximální povolené rychlosti, zejména na dálnicích, kde je limit při nejlepším 130 km/h pro moderní auta "jako nic". Nová studie Mezinárodního dopravního fóra (ITF) však zkoumá především městské a okresní rychlostní limity a jejich dopad na vážné nehody.

Tvrdí, že relativně malé snížení by pomohlo k významnému snížení rizika, včetně zranění chodců. Při tom uvádí referenční městskou rychlost údajně ideálních 32 km/h, pro okresní silnice 70 km/h.

Při zkoumání dopravy v deseti evropských zemích prý našli velmi silnou spojitost mezi rychlostí a smrtelnými nehodami. Výsledkem výzkumu je jednoduchá formule - zvýšení rychlosti o jedno procento má za následek dvojnásobné riziko nehody se zraněním, tedy dvouprocentní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Víte však, jak je to s těmi studiemi. Jen pár let dozadu, v roce 2014, například v Dánsku zjistili, že zvýšení maximální rychlosti na okresních silnicích zmenší rozdíl mezi tempem rychlejších a pomalejších řidičů, což bezpečnost zvýší...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků