Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Nová studie hovoří o významném snížení smrtelných nehod při malém snížení hranice maximální povolené rychlosti, zejména pak rozdílu mezi jimi.
Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Existují hlasy, které volají po zvýšení maximální povolené rychlosti, zejména na dálnicích, kde je limit při nejlepším 130 km/h pro moderní auta "jako nic". Nová studie Mezinárodního dopravního fóra (ITF) však zkoumá především městské a okresní rychlostní limity a jejich dopad na vážné nehody.

Tvrdí, že relativně malé snížení by pomohlo k významnému snížení rizika, včetně zranění chodců. Při tom uvádí referenční městskou rychlost údajně ideálních 32 km/h, pro okresní silnice 70 km/h.

Při zkoumání dopravy v deseti evropských zemích prý našli velmi silnou spojitost mezi rychlostí a smrtelnými nehodami. Výsledkem výzkumu je jednoduchá formule - zvýšení rychlosti o jedno procento má za následek dvojnásobné riziko nehody se zraněním, tedy dvouprocentní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Víte však, jak je to s těmi studiemi. Jen pár let dozadu, v roce 2014, například v Dánsku zjistili, že zvýšení maximální rychlosti na okresních silnicích zmenší rozdíl mezi tempem rychlejších a pomalejších řidičů, což bezpečnost zvýší...

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků