Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Nová studie hovoří o významném snížení smrtelných nehod při malém snížení hranice maximální povolené rychlosti, zejména pak rozdílu mezi jimi.
Studie: I malé snížení povolené rychlosti významně sníží nehodovost

Existují hlasy, které volají po zvýšení maximální povolené rychlosti, zejména na dálnicích, kde je limit při nejlepším 130 km/h pro moderní auta "jako nic". Nová studie Mezinárodního dopravního fóra (ITF) však zkoumá především městské a okresní rychlostní limity a jejich dopad na vážné nehody.

Tvrdí, že relativně malé snížení by pomohlo k významnému snížení rizika, včetně zranění chodců. Při tom uvádí referenční městskou rychlost údajně ideálních 32 km/h, pro okresní silnice 70 km/h.

Při zkoumání dopravy v deseti evropských zemích prý našli velmi silnou spojitost mezi rychlostí a smrtelnými nehodami. Výsledkem výzkumu je jednoduchá formule - zvýšení rychlosti o jedno procento má za následek dvojnásobné riziko nehody se zraněním, tedy dvouprocentní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Víte však, jak je to s těmi studiemi. Jen pár let dozadu, v roce 2014, například v Dánsku zjistili, že zvýšení maximální rychlosti na okresních silnicích zmenší rozdíl mezi tempem rychlejších a pomalejších řidičů, což bezpečnost zvýší...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků