Studie CDV: Nový silniční zákon zpomalil provoz, to je ale vše

Dle nejnovější studie Centra dopravního výzkumu vyplývá, že příchod nového silničního zákona zapůsobil na některé přestupky a také na chování některých účastníků silničního provozu.

Z této zprávy vyplývá, že po zavedení bodových trestů se nyní poutá ve městech až 84 procent řidičů, což je o 8 procent více, než před červencem.

Povinnou autosedačku nyní používá okolo 69 procent řidičů, což je proti dřívějším 50 procentům zlepšení, ovšem k dokonalosti to má stále daleko.

Celodenně nyní svítí zhruba 99 procent řidičů, tedy téměř všichni.

Vyhrazená parkovací místa pro invalidy byla v říjnu obsazena řidiči bez povolení ve 13 procentech případů, což je proti červnovým 29 procentům také výrazně lepší.

Co se týká rychlosti, ukázalo se, že řidiči celkově zpomalili. Výrazně ubylo řidičů, kteří limity překračují o více než 10 km/h a jejich počet se s časem nadále snižuje. Předepsanou padesátku ve městech dodržuje 93 procent řidičů. V menších obcích 65 procent, což je proti červencovým 41 procentům výrazný nárůst.

Na druhou stranu toto zlepšení nekopíruje výsledky usmrcených a zraněných osob a počet dopravních nehod. Přestože se provoz dle analýzy zpomalil, dopravních nehod přibylo a pokles usmrcených a zraněných se zastavil na míře odpovídající desetiprocentnímu poklesu, což odpovídá trendu minulých let.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků