Studenti ČVUT mají novou formuli. Hledají pro ni jméno

Antiautomat  |  16. 06. 2017 18:52  |  [217.195.168.xxx]

sikovnaci, beriem

Odpovědět  |   | 
Ef  |  16. 06. 2017 19:48  |  [89.24.175.xxx]

Od studentů VŠ bych čekal víc, než okapotovanou motokáru, s mohutným brzdicím štítem vzadu..

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  17. 06. 2017 20:41  |  [78.102.120.xxx]

Akorát tu ze sebe děláte hlupáka. Od kdy má motokára 4 elektrické motory? A od kdy má uhlíkový monokok?

Odpovědět  |   | 
king014  |  16. 06. 2017 22:33  |  [46.135.32.xxx]

191 kilo celá kára, z toho 45 kg baterky na 22 km jízdy. Zajmali by mne výsledky z větrného tunelu protože ta aerodynamika vypadá divně. Řešit z čeho je vyroben volant je vysloveně pozérství. Jinak je fajn že studenti naučí programovat pro reálný stroj což není žádná sranda.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  17. 06. 2017 05:52  |  [217.197.145.xxx]

Proporčně mi ta kapotáž nesedí na celkové rozměry. Působí to dost legračně. Ale vzhledem k uvedenému výkonu je zřejmé, že potřebují velký přítlak.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 06. 2017 09:37

Navíc, závodní tratě pro tyto formule jsou postavené tak, že tam hraje prim právě ten přítlak a akcelerace. O maximálku vůbec nejde.

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  17. 06. 2017 20:42  |  [78.102.120.xxx]

Z čeho jiného tedy navrhujete vyrobit volant?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 06. 2017 08:11

Výběr jména jsem neviděl. Dal bych LEháro.

Odpovědět  |   | 
Pepýk  |  17. 06. 2017 08:46  |  [46.167.201.xxx]

Asi HNUS. Nechci jim sice hanit jejich práci, ale na to, že to dělaj pod "odborným dohledem" se na to nedá dívat....

Odpovědět  |   | 
Kiry  |  17. 06. 2017 16:27  |  [109.81.210.xxx]

Musím souhlasit. Rád bych viděl ostatní formule, které jsou v tom závodě v USA, ale nemohu to najít. Mohli jsem dát aspoň jméno toho Cupu. Pokud takto vypadají všechny formule, tak je to teda... :D zajímavá soutěž a navíc pokud je to povinnost vzhledem k pravidlům atd. ale jestli tento vzhled udělali jen u nás tak opravdu nemají smysl pro design.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 06. 2017 11:11  |  [217.195.168.xxx]

...dokazal aspon jeden z minuskarov v studentskych rokoch postavit nieco podobne?
Dajte sem svoje vytvory, na stopercent tam mate antigravitacne perpetuum mobile.

Vdaka.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 06. 2017 18:33  |  [217.195.168.xxx]

takze minus dva, cakam tym padom dva domace vytvory. Tak sa pochvalte.

Odpovědět  |   | 
čech  |  17. 06. 2017 17:03  |  [85.70.43.xxx]

"Společně s tím zadním a další aerodynamické prvky generují takový přítlak, že při rychlosti 120 kilometrů v hodině by formule byla schopná jízdy takzvaně po stropě"

Často opakovaný nesmysl. U studentů ČVUT překvapivý.

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  17. 06. 2017 20:45  |  [78.102.120.xxx]

Jak to?

Odpovědět  |   | 
čech  |  17. 06. 2017 23:45  |  [85.70.43.xxx]

Žádný povoz, poháněný koly, není schopen jízdy "po stropě" déle než pár sekund, pak spadne. Musel by mít raketový , nebo proudový pohon.

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  19. 06. 2017 00:13  |  [78.102.120.xxx]

Vám ta základní škola vážně nic nedala :(

Odpovědět  |   | 
čech  |  19. 06. 2017 18:16  |  [85.70.43.xxx]

Zkuste to v praxi a pak dejte vědět, studentíku.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  19. 06. 2017 19:58  |  [213.155.224.xxx]

Víte, že dokonce existuje něco jako fyzika, nebo výslednice sil?

Odpovědět  |   | 
čech  |  19. 06. 2017 22:17  |  [85.70.43.xxx]

Z těch sil nakonec zvítězí jen ta jedna- gravitační a to díky nedostatku trakse , která se začne záhy projevovat a která je pro udržení té rychlosti zásadní. Kola začnou nakonec hrabat= ztráta rychlosti= pád. U této formulky během pár sekund, u F1 při 350km podstatně déle, ale nakonec taky spadne.
Jestli se učí na ČVUT, že čistě pomocí pohonu kol se vůz udrží na stropě libovolně dlouho, tak ať to dokáží v praxi. Je to tak jednoduché. A můžou se třeba konat i závody.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  19. 06. 2017 22:57  |  [213.155.224.xxx]

Máte pravdu, ale možné by to bylo - za předpokladu dostatečného přítlaku (daleko přesahující tíhovou sílu formule) a co nejvyššího koef. tření pneu/strop. Všechno jde, když se chce, tohle je ale zrovna celkem nepraktická věc.

Odpovědět  |   | 
čech  |  20. 06. 2017 00:56  |  [85.70.43.xxx]

Ten dodatečný přítlak by ani pomocí obřích křídel nepomohl. Protože ta by zvýšila zásadně odpor vzduchu na jehož překonání by jste potřeboval odpovídající nárust výkonu motoru, ale ten by zase potřeboval úměrně vyšší traksi, aby mohl být vůbec přenesen na vozovku. Kterou ale nikdy nedostanete. A jsme pořád u toho.

Odpovědět  |   | 
McLaren-Merceds  |  17. 06. 2017 17:56

Není moc hezká, kdyby dali ty prachy do něčeho praktičtějšího udělali by lépe.

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  17. 06. 2017 20:43  |  [78.102.120.xxx]

Například do čeho?

Odpovědět  |   | 
Volkswagen Passat  |  17. 06. 2017 18:24  |  [147.32.110.xxx]

taková kokotina by se na tom čévéůté měli stydět... je vidět, že jsou to jenom studenti a mají se ještě hodně co učit

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  17. 06. 2017 20:44  |  [78.102.120.xxx]

Jedinej kokot jste tu vy. Co by tedy měli dělat? Co je špatně, poučte mě.

Odpovědět  |   | 
Freerider  |  17. 06. 2017 18:26  |  [147.32.31.xxx]

Je to studentská soutěž SAE formule, všechny tyhle formule vypadají jak vy říkáte "divně" kvůli pravidlům a kvůli tomu že v soutěži se uplatní především akcelerace a přítlak ve velmi ostrých zatáčkách. Pokud chcete můžete se podívat na ostatní evropské formule , vždy stačí zadat jen název technické školy a zatím formule student. To myslím ,že zvládnete i Vy. Podle mě je ten design velmi pěkný a studentům se formule moc povedla, zajímalo by mě , co jste dokázali vytvořit Vy ve svých letech nebo co dokážou postavit Vaše děti :) Myslím ,že by jsme měli být hrdí, že máme v Česku něco, co dokáže konkurovat ostatním formulím.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 06. 2017 11:15  |  [89.176.104.xxx]

Tak... navic tohle je uz x-ta generace a nepochybuji, ze ti kluci, vedi, co chteji a co delaji, spolupracuji s MB Skodou a dalsima. Doporucuji zajit se podivat na den otevrenych dveri CVUT a mozna nektrerym nemym uzase padne celist (nejen z formule).

Odpovědět  |   | 
Milan  |  19. 06. 2017 07:41  |  [8.20.181.xxx]

Souhlas, ono tady ti místní diskuzní povaleči o vývoji automobilů nemají ani páru, škoda to tu číst.

Odpovědět  |   | 
DoDrzkyNe  |  18. 06. 2017 20:04  |  [188.175.163.xxx]

Nebudu komentovat ten koncept, ale přece jen bych od ČVUT očekával lepší elektroniku než SW0, SW1, SW2, pár LEDek, něco málo na volantu.... Už na SPŠ se učí studenti programovat monolitické mikropočítače a v době Arduina, STMkových čipů atd. bych očekával něco víc. Ale vzhledem k tomu, že znám pozadí: https://goo.gl/iKiiV3... VŠB mistra Von Draka, mně to ani nepřekvapuje. Je mi jasné, že mně tady ušlapete různými EGO-istickými argumenty bláblbáblá, ale já na rozdíl od Vám něco dělám a mám o školství nějakou představu. Možná naivní. Ale k čemu je vlastně vývoj v Automotive Assembly of Czech republic, že?

Odpovědět  |   | 
Chytrej  |  19. 06. 2017 00:19  |  [78.102.120.xxx]

WUT? Vždyť mají vlastní elektroniku, pokud se nepletu. Pokud máte alespoň základní znalosti elekta, což říkáte že máte, tak vám asi dojde, že těžko řídit 120kW Arduinem :D
Potřebujete měnič frekvence a ten si určitě s Arduina neuděláte. Nedělejte tu ze sebe zbytečně hlupáka, věřím, že si doma zbastlíte 3D tiskárnu podle návodu, ale tohle je vysoko výkonová elektrika a ne nějáké pitomé Arduino. Myslíte, že tam mají baterky z ovladačky od televize? Říká vám něco kontrola a řízení baterií? To jsou poměrně složité věci, spousta firem má lidi, co se zabývají pouze baterkama. To je opravdu internet plnej dementů jako jste vy?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  19. 06. 2017 11:27

Člověče, nebylo ti v léčebně lépe?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A