Studenti ČVUT mají novou formuli. Hledají pro ni jméno

Nová elektroformule studentů Elektrotechnické fakulty ČVUT má v přepočtu výkon 1300 koňských sil na tunu hmotnosti.

Přímo na Václavském náměstí vyzkoušeli studenti Elektrotechnické fakulty pražského ČVUT již šestou evoluci své elektroformule.

Její parametry jsou úctyhodné. Zrychlení z nuly na sto činí 3,2 sekundy. Monopost, který má poněkud kapesní rozměry zhruba 3,5 x 1,5 metru, pohání čtyři elektromotory. Dva, z nichž každý má výkon 8 kW, jsou v nábojích předních kol, zbývající dva (každý poskytuje 47 kW) u zadní nápravy. Jelikož hmotnost vozu, jehož šasi tvoří uhlíkový monokok, je jen 192 kilogramů, činí poměr hmotnosti a výkonu 1300 koní na tunu hmotnosti. 

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Baterie, která se skládá z osmi stovek článků a má hmotnost 45 kilogramů, v sobě ukrývá 7,1 kWh. "Tato energie musí vystačit i  na dvaadvacetilometrový vytrvalostní závod, který je jednou ze čtyř součástí závodů těchto studentských vozů. Dále se ještě soutěží ve sprintu, v závodě na trati tvořeném osmičkou a v závodě na jedno kolo okruhu, na němž se pak jede vytrvalostní závod," informoval Autorevue.cz vedoucí týmu Jan Kosina.

Český studentský tým se z časových důvodů neúčastní celého seriálu závodů, z nichž některé se konají i v Americe. Nicméně v minulých ročnících dokázali studenti s formulí minulé evoluce zvítězit i v USA a v Kanadě. 

Aby o sobě dali více vědět, organizují v současnosti soutěž na vymýšlení jména své formule.  Více se můžete dozvědět zde.

Na galerii detailů s dalšími informacemi o nové formuli se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků