Studenti ČVUT mají novou formuli. Hledají pro ni jméno

Nová elektroformule studentů Elektrotechnické fakulty ČVUT má v přepočtu výkon 1300 koňských sil na tunu hmotnosti.

Přímo na Václavském náměstí vyzkoušeli studenti Elektrotechnické fakulty pražského ČVUT již šestou evoluci své elektroformule.

Její parametry jsou úctyhodné. Zrychlení z nuly na sto činí 3,2 sekundy. Monopost, který má poněkud kapesní rozměry zhruba 3,5 x 1,5 metru, pohání čtyři elektromotory. Dva, z nichž každý má výkon 8 kW, jsou v nábojích předních kol, zbývající dva (každý poskytuje 47 kW) u zadní nápravy. Jelikož hmotnost vozu, jehož šasi tvoří uhlíkový monokok, je jen 192 kilogramů, činí poměr hmotnosti a výkonu 1300 koní na tunu hmotnosti. 

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Baterie, která se skládá z osmi stovek článků a má hmotnost 45 kilogramů, v sobě ukrývá 7,1 kWh. "Tato energie musí vystačit i  na dvaadvacetilometrový vytrvalostní závod, který je jednou ze čtyř součástí závodů těchto studentských vozů. Dále se ještě soutěží ve sprintu, v závodě na trati tvořeném osmičkou a v závodě na jedno kolo okruhu, na němž se pak jede vytrvalostní závod," informoval Autorevue.cz vedoucí týmu Jan Kosina.

Český studentský tým se z časových důvodů neúčastní celého seriálu závodů, z nichž některé se konají i v Americe. Nicméně v minulých ročnících dokázali studenti s formulí minulé evoluce zvítězit i v USA a v Kanadě. 

Aby o sobě dali více vědět, organizují v současnosti soutěž na vymýšlení jména své formule.  Více se můžete dozvědět zde.

Na galerii detailů s dalšími informacemi o nové formuli se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 11 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků