Studenti ČVUT mají novou formuli. Hledají pro ni jméno

Nová elektroformule studentů Elektrotechnické fakulty ČVUT má v přepočtu výkon 1300 koňských sil na tunu hmotnosti.

Přímo na Václavském náměstí vyzkoušeli studenti Elektrotechnické fakulty pražského ČVUT již šestou evoluci své elektroformule.

Její parametry jsou úctyhodné. Zrychlení z nuly na sto činí 3,2 sekundy. Monopost, který má poněkud kapesní rozměry zhruba 3,5 x 1,5 metru, pohání čtyři elektromotory. Dva, z nichž každý má výkon 8 kW, jsou v nábojích předních kol, zbývající dva (každý poskytuje 47 kW) u zadní nápravy. Jelikož hmotnost vozu, jehož šasi tvoří uhlíkový monokok, je jen 192 kilogramů, činí poměr hmotnosti a výkonu 1300 koní na tunu hmotnosti. 

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Baterie, která se skládá z osmi stovek článků a má hmotnost 45 kilogramů, v sobě ukrývá 7,1 kWh. "Tato energie musí vystačit i  na dvaadvacetilometrový vytrvalostní závod, který je jednou ze čtyř součástí závodů těchto studentských vozů. Dále se ještě soutěží ve sprintu, v závodě na trati tvořeném osmičkou a v závodě na jedno kolo okruhu, na němž se pak jede vytrvalostní závod," informoval Autorevue.cz vedoucí týmu Jan Kosina.

Český studentský tým se z časových důvodů neúčastní celého seriálu závodů, z nichž některé se konají i v Americe. Nicméně v minulých ročnících dokázali studenti s formulí minulé evoluce zvítězit i v USA a v Kanadě. 

Aby o sobě dali více vědět, organizují v současnosti soutěž na vymýšlení jména své formule.  Více se můžete dozvědět zde.

Na galerii detailů s dalšími informacemi o nové formuli se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků