Studenti AVU vytvářejí díla inspirovaná značkou SEAT

Stáž na prestižní umělecké škole v Madridu je první cenou soutěže ARTE EMOCIÓN, kterou pro studenty Akademie výtvarných umění v Praze vyhlásil český importér značky SEAT. „Je pro nás přirozené zajímat se o společnost, v níž podnikáme, a podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim prioritám,“ říká Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group.
 
Po podpoře letošního evropského turné kolumbijské zpěvačky Shakiry či nového českého filmu Bestiář, který bude mít premiéru 18. dubna, proto SEAT přichází s atraktivní soutěží pro studenty výtvarného umění. „Účastníci soutěže vytvoří libovolnou technikou volné výtvarné dílo s motivy automobilu, loga nebo motta SEAT,“ přibližuje zadání soutěže Petr Táborský. U přihlášených prací bude odborná porota hodnotit především uměleckou hodnotu, díla nemají mít prvoplánový reklamní charakter.
 
Šestnáct účastníků zaslalo v prvním kole soutěže skicu svého záměru spolu s popisem materiálu, měřítkem a koncepcí. Z nich potom porota vybrala deset finalistů, kteří nyní pracují na svých dílech. „Většina návrhů spadá do kategorie volného umění, několik také do oblasti designu,“ uvedla Blanka Čermáková z oddělení komunikace s veřejností AVU. Mezi návrhy, které postoupily do 2. kola soutěže, je například dámská a pánská kolekce oblečení s motivy vozů SEAT, soubor pohlednic s historickými modely této značky, ale i volné umění na odlehčená témata – například sedadlo automobilu propojené s toaletní mísou. „V podobě částečně surrealistického plátna s vyobrazením několika vozů SEAT a motivů odkazujících na španělskou kulturu je zastoupena i klasická malba,“ dodala Blanka Čermáková.
 
O vítězi ARTE EMOCIÓN bude porota rozhodovat 19. dubna. Autora nejlepšího díla čeká stáž na umělecké škole v Madridu, doplněná na přání rychlokurzem španělštiny, druhý v pořadí se může těšit na nový notebook Asus a cenou za třetí místo je poukaz na nákup výtvarných potřeb za 10 tisíc korun. Prvních pět nejúspěšnějších studentů si mezi sebou rozdělí např. předplatné uměleckého časopisu Art&Antiques, výtvarné potřeby nebo další poukazy na jejich nákup. Těmito cenami do soutěže přispěly společnosti Polysoft, s.r.o., Mediagate, s.r.o., Výtvarné potřeby Zlatá loď, s.r.o., Nielsen Czech Republic, s.r.o., Lira, a.s. a Umton Barvy.
 
Vyhlášení vítězů se uskuteční 28. května 2007 při vernisáži výstavy soutěžních prací v Praze. V červnu poputují výtvarná díla inspirovaná značkou SEAT do Brna, kde budou vystavena v rámci automobilového veletrhu, v létě je čekají ještě tři putovní výstavy na různých místech České republiky.
 
Více informací o soutěži naleznete na webových stránkách  www.arte-emocion.cz.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků