Strosek 350Z-R: nabušené Zetko v Essenu

Na Motor Show v Essenu, která začne za necelý týden, se ukáže pár pěkných kousků na čtyřech kolech. Jeden z nich je přepracovaný Nissan 350Z, do parády si jej vzala ladičská firma Strosek. K motoru přidali kompresor, přepracovali chladič oleje a namontovali vlastní výfukové potrubí, které je zakončeno sportovním tlumičem. Výkon upravené pohonné jednotky vzrostl o 100 koní na 280 kW (380 k) a maximální kroutící moment je 450 Nm oproti původním 363 Nm.

Modifikována byla i zadní náprava. Kontakt s ulicí zajišťují osmnáctipalcové ultralehké hořčíkové ráfky s pneumatikami o rozměrech 265/35. Za disky o váze 7,6 kilogramů se jen s obtížemi ukrývají příčně vrtané a vnitřně chlazené kotoučové brzdy s šestipístkovým třmenem a průměrem 370 milimetrů na přední nápravě. Zadní náprava má kotouče o průměru 342 milimetrů a čtyřpístkové třmeny. Přidány byly i sportovní tlumiče s vlastním nastavení tuhosti, kdy řidič během několika vteřin přenastaví pérování z běžné silnice na okruh.

I optický kit má firma Strosek připravený. Maska dostala nový nárazník s nastavitelným spoilerem a na zádi se objevilo přítlačné křídlo z uhlíkových kompozitů s možností tří variant nastavení. V interiéru jsou sportovní sedačky od firmy Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků