Stroj času, auto Krále i japonské perly: Nahlédněte s námi do muzea v L.A.

Petersen Automotive Museum v kalifornském Los Angeles je právem považováno za jednu z nejlepších institucí svého druhu, tak se s námi pojďte podívat, proč tomu tak je.

Kalifornie a její desetimilionová metropolitní oblast Los Angeles není zrovna za rohem, pokud ale máte z nějakého důvodu vřelý vztah k automobilům a náhoda, pracovní povinnosti či plánovaná dovolená vás zavály tím směrem, budete mít o zábavu postaráno.

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Samozřejmě se dá spolehnout i na to, že spoustu zajímavých aut potkáte na běžných silnicích, ale v případě, že máte raději chuť na pořádný plnotučný koncentrát těch nejlepších strojů z celého světa. Rád bych vám doporučil pozoruhodně vypadající budovu na Wilshire Boulevard.

Nachází se pouze deset mil severně od mezinárodního letiště v L.A. a podle průčelí byste dost možná tipovali, že jde spíše o muzeum moderního umění než místo, kde jsou soustředěny automobilové skvosty z celého světa.

Petersen Automotive Museum (PAM) má otevřeno každý den od deseti do osmnácti hodin (včetně víkendů) a mohlo by vás zajímat, že vstupné je 16 dolarů, zatímco důchodci od 62 let to mají za 14 dolarů a adolescenti do sedmnácti let za rovných 11.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

S parkováním si hlavu příliš lámat nemusíte. Muzeum nabízí dostatečně velkou vlastní plochu přímo pod budovou, akorát musíte počítat s relativně vysokým poplatkem ve výši 20 dolarů. Tuto částku můžete ušetřit v případě, že v místním obchůdku se suvenýry utratíte přes 70 dolarů, což bláznům našeho formátu nebude dělat větší potíže.

A proč tedy měřit cestu do Petersenova muzea? Předně proto, že má ve své expozici skutečně fantastické stroje. Ještě lepší ale je, že se neustále mění. Momentálně tato instituce představuje výběr těch toho nejlepšího z Japonska, od sportovní značky Porsche a třetí část je věnována automobilům z filmového plátna.

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

A protože má tohle muzeum skutečný zvuk, automobilky neváhají poslat na Wilshire Boulevard i své nejlepší a nejvzácnější modely. Obrovskou sbírku má samozřejmě i samotné PAM, jeho prostory však dovolí v jednu chvíli vytáhnout jen omezený počet vozů. Vše ostatní, což dělá dalších zhruba 250 aut, najdete v depozitáři, kde se dá v rámci tour také zajít podívat, akorát si budete muset připlatit dalších třiadvacet až třicet dolarů (v závislosti na délce prohlídky).

V případě, že chcete ušetřit za letenku a vstupenku, nabízíme vám alternativu v podobě naší komentované virtuální show. Předem ale upozorňujeme, že dlouho aktuální nezůstane. Dá se předpokládat, že nejpozději do půl roku budou expozice zase vypadat úplně jinak.

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 49 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků