Stroj času, auto Krále i japonské perly: Nahlédněte s námi do muzea v L.A.

Petersen Automotive Museum v kalifornském Los Angeles je právem považováno za jednu z nejlepších institucí svého druhu, tak se s námi pojďte podívat, proč tomu tak je.

Kalifornie a její desetimilionová metropolitní oblast Los Angeles není zrovna za rohem, pokud ale máte z nějakého důvodu vřelý vztah k automobilům a náhoda, pracovní povinnosti či plánovaná dovolená vás zavály tím směrem, budete mít o zábavu postaráno.

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Samozřejmě se dá spolehnout i na to, že spoustu zajímavých aut potkáte na běžných silnicích, ale v případě, že máte raději chuť na pořádný plnotučný koncentrát těch nejlepších strojů z celého světa. Rád bych vám doporučil pozoruhodně vypadající budovu na Wilshire Boulevard.

Nachází se pouze deset mil severně od mezinárodního letiště v L.A. a podle průčelí byste dost možná tipovali, že jde spíše o muzeum moderního umění než místo, kde jsou soustředěny automobilové skvosty z celého světa.

Petersen Automotive Museum (PAM) má otevřeno každý den od deseti do osmnácti hodin (včetně víkendů) a mohlo by vás zajímat, že vstupné je 16 dolarů, zatímco důchodci od 62 let to mají za 14 dolarů a adolescenti do sedmnácti let za rovných 11.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

S parkováním si hlavu příliš lámat nemusíte. Muzeum nabízí dostatečně velkou vlastní plochu přímo pod budovou, akorát musíte počítat s relativně vysokým poplatkem ve výši 20 dolarů. Tuto částku můžete ušetřit v případě, že v místním obchůdku se suvenýry utratíte přes 70 dolarů, což bláznům našeho formátu nebude dělat větší potíže.

A proč tedy měřit cestu do Petersenova muzea? Předně proto, že má ve své expozici skutečně fantastické stroje. Ještě lepší ale je, že se neustále mění. Momentálně tato instituce představuje výběr těch toho nejlepšího z Japonska, od sportovní značky Porsche a třetí část je věnována automobilům z filmového plátna.

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

A protože má tohle muzeum skutečný zvuk, automobilky neváhají poslat na Wilshire Boulevard i své nejlepší a nejvzácnější modely. Obrovskou sbírku má samozřejmě i samotné PAM, jeho prostory však dovolí v jednu chvíli vytáhnout jen omezený počet vozů. Vše ostatní, což dělá dalších zhruba 250 aut, najdete v depozitáři, kde se dá v rámci tour také zajít podívat, akorát si budete muset připlatit dalších třiadvacet až třicet dolarů (v závislosti na délce prohlídky).

V případě, že chcete ušetřit za letenku a vstupenku, nabízíme vám alternativu v podobě naší komentované virtuální show. Předem ale upozorňujeme, že dlouho aktuální nezůstane. Dá se předpokládat, že nejpozději do půl roku budou expozice zase vypadat úplně jinak.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků