Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Po ostrém Yarisu GRMN nám Toyota představuje svůj malý hatchback také v nižší sportovní výbavě GR Sport. Ačkoliv se jedná hlavně o stylingovou úpravu, lehce se přece jen sáhlo také na techniku.

Nový Yaris GR Sport je očividně inspirován hot hatchem Yaris GRMN. Dle současných plánů Toyoty na poli sportovnějších vozů ale samozřejmě není tak nekompromisní zbraní. Již dříve japonská automobilka oznámila, že modely z nové řady GR Sport budou jakýmsi nižším stupněm v případě sportovních úprav.

Pod kapotou verze GR Sport tak ani neočekávejte dravou osmnáctistovku z GRMN. Novinka bude totiž dodávaná výhradně se známou hybridní jednotkou kombinující 1,5litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem. Kombinovaný výkon zůstává nezměněn a čítá 74 kW (100 koní). Nadále je zde i automatická převodovka e-CVT.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Hlavní úpravy se objevují na podvozku, který dostává nové tlumiče Sachs Performance, torzní stabilizátor a světlá výška GR Sport je nakonec o 11 mm nižší. Nová 17palcová litá kola jsou obuta do stejných pneumatik Bridgestone Potenza RE50, jaké používá i ostrý Yaris GRMN.

Střecha GR Sport je zbarvena do černa, stejně jako menší zadní spoiler, zrcátka, lišty na dveřích, mřížka chladiče a plasty okolo mlhovek na přídi. Volbou zákazníka je poté přední splitter, nižší zadní nárazník a řada samolepek na karoserii včetně červeného pruhu na předním nárazníku.

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Uvnitř se nachází sportovní sedačky, tříramenný volant z Toyoty GT86 a speciální grafika budíků. Nechybí prvky v odstínu matného chromu nebo černá stropnice.

Yaris GR Sport bude nabízen pouze v pětidveřové variantě. Ceny a datum uvedení na trh se dozvíme po živé premiéře na říjnovém autosalonu v Paříži. Řadu GR Sport už přitom Toyota dříve rozjela v Japonsku, v této sportovní výbavě je na tamním trhu nabízeno právě i kupé GT86.

Galerie pro srovnání doplněna o Yaris GRMN.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků