Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Po ostrém Yarisu GRMN nám Toyota představuje svůj malý hatchback také v nižší sportovní výbavě GR Sport. Ačkoliv se jedná hlavně o stylingovou úpravu, lehce se přece jen sáhlo také na techniku.

Nový Yaris GR Sport je očividně inspirován hot hatchem Yaris GRMN. Dle současných plánů Toyoty na poli sportovnějších vozů ale samozřejmě není tak nekompromisní zbraní. Již dříve japonská automobilka oznámila, že modely z nové řady GR Sport budou jakýmsi nižším stupněm v případě sportovních úprav.

Pod kapotou verze GR Sport tak ani neočekávejte dravou osmnáctistovku z GRMN. Novinka bude totiž dodávaná výhradně se známou hybridní jednotkou kombinující 1,5litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem. Kombinovaný výkon zůstává nezměněn a čítá 74 kW (100 koní). Nadále je zde i automatická převodovka e-CVT.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Hlavní úpravy se objevují na podvozku, který dostává nové tlumiče Sachs Performance, torzní stabilizátor a světlá výška GR Sport je nakonec o 11 mm nižší. Nová 17palcová litá kola jsou obuta do stejných pneumatik Bridgestone Potenza RE50, jaké používá i ostrý Yaris GRMN.

Střecha GR Sport je zbarvena do černa, stejně jako menší zadní spoiler, zrcátka, lišty na dveřích, mřížka chladiče a plasty okolo mlhovek na přídi. Volbou zákazníka je poté přední splitter, nižší zadní nárazník a řada samolepek na karoserii včetně červeného pruhu na předním nárazníku.

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Uvnitř se nachází sportovní sedačky, tříramenný volant z Toyoty GT86 a speciální grafika budíků. Nechybí prvky v odstínu matného chromu nebo černá stropnice.

Yaris GR Sport bude nabízen pouze v pětidveřové variantě. Ceny a datum uvedení na trh se dozvíme po živé premiéře na říjnovém autosalonu v Paříži. Řadu GR Sport už přitom Toyota dříve rozjela v Japonsku, v této sportovní výbavě je na tamním trhu nabízeno právě i kupé GT86.

Galerie pro srovnání doplněna o Yaris GRMN.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků