Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Po ostrém Yarisu GRMN nám Toyota představuje svůj malý hatchback také v nižší sportovní výbavě GR Sport. Ačkoliv se jedná hlavně o stylingovou úpravu, lehce se přece jen sáhlo také na techniku.

Nový Yaris GR Sport je očividně inspirován hot hatchem Yaris GRMN. Dle současných plánů Toyoty na poli sportovnějších vozů ale samozřejmě není tak nekompromisní zbraní. Již dříve japonská automobilka oznámila, že modely z nové řady GR Sport budou jakýmsi nižším stupněm v případě sportovních úprav.

Pod kapotou verze GR Sport tak ani neočekávejte dravou osmnáctistovku z GRMN. Novinka bude totiž dodávaná výhradně se známou hybridní jednotkou kombinující 1,5litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem. Kombinovaný výkon zůstává nezměněn a čítá 74 kW (100 koní). Nadále je zde i automatická převodovka e-CVT.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Hlavní úpravy se objevují na podvozku, který dostává nové tlumiče Sachs Performance, torzní stabilizátor a světlá výška GR Sport je nakonec o 11 mm nižší. Nová 17palcová litá kola jsou obuta do stejných pneumatik Bridgestone Potenza RE50, jaké používá i ostrý Yaris GRMN.

Střecha GR Sport je zbarvena do černa, stejně jako menší zadní spoiler, zrcátka, lišty na dveřích, mřížka chladiče a plasty okolo mlhovek na přídi. Volbou zákazníka je poté přední splitter, nižší zadní nárazník a řada samolepek na karoserii včetně červeného pruhu na předním nárazníku.

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Uvnitř se nachází sportovní sedačky, tříramenný volant z Toyoty GT86 a speciální grafika budíků. Nechybí prvky v odstínu matného chromu nebo černá stropnice.

Yaris GR Sport bude nabízen pouze v pětidveřové variantě. Ceny a datum uvedení na trh se dozvíme po živé premiéře na říjnovém autosalonu v Paříži. Řadu GR Sport už přitom Toyota dříve rozjela v Japonsku, v této sportovní výbavě je na tamním trhu nabízeno právě i kupé GT86.

Galerie pro srovnání doplněna o Yaris GRMN.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 122 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků