Střípky z X. Magnum Rally

Reportáž z Magnum Rally jsme vám již přinesli, dnes přidáme devět postřehů z průběhu soutěže.
Střípky z X. Magnum Rally
  • Letošní ročník byl enormně náročný hlavně díky počasí, které vládlo nad průběhem soutěže. Z polních cest se stávaly blátivé úseky, asfaltové cesty byly kluzké jako v zimním období. To vše značně ztěžovalo posádkám jízdu.
  • O špatné jízdě na blátě se přesvědčil hned v první RZ Stanislav Chovanec, který vyjel z trati, ale v soutěži dále pokračoval. Naopak klouzavý asfalt na třetí respektive 6 RZ, kdy s umělým retardérem měla potíže každá třetí posádka. Při prvním průjezdu touto zkouškou pořádně rozházelo pneumatiky celkem sedm z 31 projetých posádek. Mezi „rozhazovači“ byli např. Plšek, Sedláček, Volf, Tarabus a Brynda.
  • Právě třetí měřený úsek, tentokrát však druhý průjezd rozhodl o vítězi ve třídě N3. Před touto zkouškou byl Jiří Plšek ve vedení o 0,8 vteřiny před Josefem Sedláčkem (oba Nissan Almera). Rozhodl již zmíněný retardér – v první rundě jej bourali oba zmínění jezdci, ve druhé již pouze Plšek a to rozhodlo. V cíli byl Sedláček rychlejší o 9,8 vteřiny.
  • Ještě jednou retardér na třetí RZ. Dva jezdci, kteří retardér zbořili a neprojeli, byli později potrestáni půl minutovou penalizací za nedovolené zkrácení tratě. Těmi hříšníky byli Jiří Volf (Honda Civic tř. N2) a Petr Brynda (Škoda Felicia tř. A5). Zatímco Volf ve své třídě i přes penalizaci zvítězil, Brynda odstoupil ze soutěže pro poruchu brzd na předposlední zkoušce taktéž z prvního místa.
  • Na posledy třetí RZ. V průběhu zkoušky přijela k trati sanitka, která měla namířeno k pacientovi postiženému infarktem. Zde pořadatelé výrazně zaspali, neboť sanita čekala dlouhých 10 minut, než mohla vyjet plnit své povinnosti. Vzhledem k tomu, že pořadatelé o této sanitce věděli již delší dobu předtím, než přijela, je tento postup dosti nepochopitelný. Z důvodu výjezdu sanity k pacientovi a přerušení RZ byla tato ZR posléze zrušena a posádkám přidělený náhradní čas.
  • O podivném chování pořadatelů by mohl vyprávět i Milan Poživil. Ten na úvodním měřeném úseku zjistil, že má poškozenou převodovku. To vše ve vysoké rychlosti, kdy nemohl přeřadit žádnou jinou rychlost. Úniková zóna, do které by případně vjel, byla ucpána diváky. Poživilovi tedy nezbylo nic jiného, než auto „opřít“ o strom ještě před zatáčkou. Následovala stížnost od jezdce k řediteli soutěže.
  • Na sprintu ve Vyškově se bouralo, jako na každé jiné soutěži. Byly zde však takové „rány“, ze kterých šel mráz po zádech i otrlým posádkám. Nejvíce havárií si vyžádala první RZ. Postupně zde zničili své automobily Milan Liška, Jiří Jírovec, Robert Mikulka a Viktor Wagner. Obzvláště havárie Lišky o betonový sloup a Jírovce, který otočil auto na „budku“ byly podle okolo projíždějících posádek opravdu nepěkné.
  • Mezi soutěžáky se na start soutěže postavil další jezdec odchovaný jiným sportem než je rally. Vedle rallycrosaře Jírovce, který jel svou druhou soutěž, to byl navíc Viktor Wagner. Jde o talentovaného motokárového jezdce. Na malých kolech již posbíral nejeden velký úspěch. Zda přejde na trvalo do soutěží se tatím nevyjádřil. Ve Vyškově se ale moc nesvezl, neboť hned na první RZ boural.
  • Vyškovským pořadatelům se nepovedl závěrečný dojezd posádek na cílovou rampu. V době, kdy projelo rampou asi dvacet posádek a v cíli byla dvojice Marcel a Josef Sitnikové, se tato rampa začala doslova rozpadat. Naštěstí ani posádka, časoměřiči a moderátor František Dočkal nepřišli k úhoně. Dalším posádkám však byl na tuto rampu vjezd zakázán. Trošku smutný závěr soutěže.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků