Střípky z X. Magnum Rally

Reportáž z Magnum Rally jsme vám již přinesli, dnes přidáme devět postřehů z průběhu soutěže.
  • Letošní ročník byl enormně náročný hlavně díky počasí, které vládlo nad průběhem soutěže. Z polních cest se stávaly blátivé úseky, asfaltové cesty byly kluzké jako v zimním období. To vše značně ztěžovalo posádkám jízdu.
  • O špatné jízdě na blátě se přesvědčil hned v první RZ Stanislav Chovanec, který vyjel z trati, ale v soutěži dále pokračoval. Naopak klouzavý asfalt na třetí respektive 6 RZ, kdy s umělým retardérem měla potíže každá třetí posádka. Při prvním průjezdu touto zkouškou pořádně rozházelo pneumatiky celkem sedm z 31 projetých posádek. Mezi „rozhazovači“ byli např. Plšek, Sedláček, Volf, Tarabus a Brynda.
  • Právě třetí měřený úsek, tentokrát však druhý průjezd rozhodl o vítězi ve třídě N3. Před touto zkouškou byl Jiří Plšek ve vedení o 0,8 vteřiny před Josefem Sedláčkem (oba Nissan Almera). Rozhodl již zmíněný retardér – v první rundě jej bourali oba zmínění jezdci, ve druhé již pouze Plšek a to rozhodlo. V cíli byl Sedláček rychlejší o 9,8 vteřiny.
  • Ještě jednou retardér na třetí RZ. Dva jezdci, kteří retardér zbořili a neprojeli, byli později potrestáni půl minutovou penalizací za nedovolené zkrácení tratě. Těmi hříšníky byli Jiří Volf (Honda Civic tř. N2) a Petr Brynda (Škoda Felicia tř. A5). Zatímco Volf ve své třídě i přes penalizaci zvítězil, Brynda odstoupil ze soutěže pro poruchu brzd na předposlední zkoušce taktéž z prvního místa.
  • Na posledy třetí RZ. V průběhu zkoušky přijela k trati sanitka, která měla namířeno k pacientovi postiženému infarktem. Zde pořadatelé výrazně zaspali, neboť sanita čekala dlouhých 10 minut, než mohla vyjet plnit své povinnosti. Vzhledem k tomu, že pořadatelé o této sanitce věděli již delší dobu předtím, než přijela, je tento postup dosti nepochopitelný. Z důvodu výjezdu sanity k pacientovi a přerušení RZ byla tato ZR posléze zrušena a posádkám přidělený náhradní čas.
  • O podivném chování pořadatelů by mohl vyprávět i Milan Poživil. Ten na úvodním měřeném úseku zjistil, že má poškozenou převodovku. To vše ve vysoké rychlosti, kdy nemohl přeřadit žádnou jinou rychlost. Úniková zóna, do které by případně vjel, byla ucpána diváky. Poživilovi tedy nezbylo nic jiného, než auto „opřít“ o strom ještě před zatáčkou. Následovala stížnost od jezdce k řediteli soutěže.
  • Na sprintu ve Vyškově se bouralo, jako na každé jiné soutěži. Byly zde však takové „rány“, ze kterých šel mráz po zádech i otrlým posádkám. Nejvíce havárií si vyžádala první RZ. Postupně zde zničili své automobily Milan Liška, Jiří Jírovec, Robert Mikulka a Viktor Wagner. Obzvláště havárie Lišky o betonový sloup a Jírovce, který otočil auto na „budku“ byly podle okolo projíždějících posádek opravdu nepěkné.
  • Mezi soutěžáky se na start soutěže postavil další jezdec odchovaný jiným sportem než je rally. Vedle rallycrosaře Jírovce, který jel svou druhou soutěž, to byl navíc Viktor Wagner. Jde o talentovaného motokárového jezdce. Na malých kolech již posbíral nejeden velký úspěch. Zda přejde na trvalo do soutěží se tatím nevyjádřil. Ve Vyškově se ale moc nesvezl, neboť hned na první RZ boural.
  • Vyškovským pořadatelům se nepovedl závěrečný dojezd posádek na cílovou rampu. V době, kdy projelo rampou asi dvacet posádek a v cíli byla dvojice Marcel a Josef Sitnikové, se tato rampa začala doslova rozpadat. Naštěstí ani posádka, časoměřiči a moderátor František Dočkal nepřišli k úhoně. Dalším posádkám však byl na tuto rampu vjezd zakázán. Trošku smutný závěr soutěže.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků