Střípky z X. Magnum Rally

Reportáž z Magnum Rally jsme vám již přinesli, dnes přidáme devět postřehů z průběhu soutěže.
  • Letošní ročník byl enormně náročný hlavně díky počasí, které vládlo nad průběhem soutěže. Z polních cest se stávaly blátivé úseky, asfaltové cesty byly kluzké jako v zimním období. To vše značně ztěžovalo posádkám jízdu.
  • O špatné jízdě na blátě se přesvědčil hned v první RZ Stanislav Chovanec, který vyjel z trati, ale v soutěži dále pokračoval. Naopak klouzavý asfalt na třetí respektive 6 RZ, kdy s umělým retardérem měla potíže každá třetí posádka. Při prvním průjezdu touto zkouškou pořádně rozházelo pneumatiky celkem sedm z 31 projetých posádek. Mezi „rozhazovači“ byli např. Plšek, Sedláček, Volf, Tarabus a Brynda.
  • Právě třetí měřený úsek, tentokrát však druhý průjezd rozhodl o vítězi ve třídě N3. Před touto zkouškou byl Jiří Plšek ve vedení o 0,8 vteřiny před Josefem Sedláčkem (oba Nissan Almera). Rozhodl již zmíněný retardér – v první rundě jej bourali oba zmínění jezdci, ve druhé již pouze Plšek a to rozhodlo. V cíli byl Sedláček rychlejší o 9,8 vteřiny.
  • Ještě jednou retardér na třetí RZ. Dva jezdci, kteří retardér zbořili a neprojeli, byli později potrestáni půl minutovou penalizací za nedovolené zkrácení tratě. Těmi hříšníky byli Jiří Volf (Honda Civic tř. N2) a Petr Brynda (Škoda Felicia tř. A5). Zatímco Volf ve své třídě i přes penalizaci zvítězil, Brynda odstoupil ze soutěže pro poruchu brzd na předposlední zkoušce taktéž z prvního místa.
  • Na posledy třetí RZ. V průběhu zkoušky přijela k trati sanitka, která měla namířeno k pacientovi postiženému infarktem. Zde pořadatelé výrazně zaspali, neboť sanita čekala dlouhých 10 minut, než mohla vyjet plnit své povinnosti. Vzhledem k tomu, že pořadatelé o této sanitce věděli již delší dobu předtím, než přijela, je tento postup dosti nepochopitelný. Z důvodu výjezdu sanity k pacientovi a přerušení RZ byla tato ZR posléze zrušena a posádkám přidělený náhradní čas.
  • O podivném chování pořadatelů by mohl vyprávět i Milan Poživil. Ten na úvodním měřeném úseku zjistil, že má poškozenou převodovku. To vše ve vysoké rychlosti, kdy nemohl přeřadit žádnou jinou rychlost. Úniková zóna, do které by případně vjel, byla ucpána diváky. Poživilovi tedy nezbylo nic jiného, než auto „opřít“ o strom ještě před zatáčkou. Následovala stížnost od jezdce k řediteli soutěže.
  • Na sprintu ve Vyškově se bouralo, jako na každé jiné soutěži. Byly zde však takové „rány“, ze kterých šel mráz po zádech i otrlým posádkám. Nejvíce havárií si vyžádala první RZ. Postupně zde zničili své automobily Milan Liška, Jiří Jírovec, Robert Mikulka a Viktor Wagner. Obzvláště havárie Lišky o betonový sloup a Jírovce, který otočil auto na „budku“ byly podle okolo projíždějících posádek opravdu nepěkné.
  • Mezi soutěžáky se na start soutěže postavil další jezdec odchovaný jiným sportem než je rally. Vedle rallycrosaře Jírovce, který jel svou druhou soutěž, to byl navíc Viktor Wagner. Jde o talentovaného motokárového jezdce. Na malých kolech již posbíral nejeden velký úspěch. Zda přejde na trvalo do soutěží se tatím nevyjádřil. Ve Vyškově se ale moc nesvezl, neboť hned na první RZ boural.
  • Vyškovským pořadatelům se nepovedl závěrečný dojezd posádek na cílovou rampu. V době, kdy projelo rampou asi dvacet posádek a v cíli byla dvojice Marcel a Josef Sitnikové, se tato rampa začala doslova rozpadat. Naštěstí ani posádka, časoměřiči a moderátor František Dočkal nepřišli k úhoně. Dalším posádkám však byl na tuto rampu vjezd zakázán. Trošku smutný závěr soutěže.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků