Střípky z Rallysprintu Sosnová 2001

Velkým šokem byl, nejen pro mne, přístup pořadatelů ke své činnosti. Před soutěží nechtěli nikoho půl hodiny před uzavřením RZ pustit na trať. Dokonce nechtěli ani civilní vozy pustit z tratě ven.
Střípky z Rallysprintu  Sosnová 2001

Pokud by se vám taková „neřešitelná“ situace přihodila, je tady řešení: „zaparkujte“ vůz uprostřed cesty, zamkněte a jděte pryč! Při samotné soutěži nebyli pořadatelé prakticky vůbec vidět. Diváci se motali na nebezpečných místech, uskakovali těsně před auty, prostě chaos.

Smutný odjížděl z Sosnové Milan Chvojka. Po těžké havárii v Příbrami, kdy vyvázla jeho manželka, co by spolujezdec s těžkým otřesem mozku, dal do pořádku vůz a postavil se na start soutěže. Manželka Hana zatím nemá na závodění tu správnou chuť a tak vedle sebe posadil dceru Zuzanu. Jel s ní opatrně, někdy až příliš. „Jeli jsme pomalu, neboť jsem hledal za každou zatáčkou nějakou zradu. Prostě je to ještě ve mně. Myslel jsem, že to bude dobré, ale před soutěží přišly znovu obavy.“ Ve druhém kole RZ zrychlili a dostali se na dostřel první desítky. V poslední zkoušce v Sosnové se jim ale vylomilo kolo a tak pár metrů před cílem soutěže pro ně závod skončil. Nic si z toho ale Milan nedělal. „Kdyby o něco šlo, dojel bych do cíle třeba po dvou. V Třebíči pojedu opět se Zuzkou.“

Zajímavý konec závodu zažil Jaromír Tarabus. Po vedení ve třídě N2 přišel lehký výlet mimo ideální stopu a poškození zadního kola. Zbývající zkoušky potom absolvoval s kolem, které mířilo zcela jinam než by mělo. Ani to však nevadilo a v cíli byl klasifikovaný na druhém místě ve třídě s odstupem 15 sekund za vítězným Blahoutem.

První dokončený závod v automobilových soutěžích a hned vítězství ve třídě A5 si ze Sosnové odváží Viktor Wagner. Tento 19-ti letý mladík, který se výrazně prosadil v motokárovém sportu má již za sebou tři starty. Ve Vyškově havaroval a na Kopné po poruše převodovky následovala opět havárie. V Sosnové si zcela napravil chuť na závody. Nesešla se zde taková konkurence, jaká byla například na Kopné, ale na věci to nic nemění.

Cíl soutěže byl situovaný do prostoru areálu v Sosnové, kde byla i provizorní cílová rampa. Diváci zde měli možnost shlédnout i stříkání šampaňským v podání tří nejlepších posádek. Za zmínku stojí průjezd cílem, který předvedl Jiří Tošovský. Na předcházejících soutěžích jej do cíle doprovázely dívky z nočního klubu nahoře bez. Na Barum rally zase na cílovou rampu nacouval. Proto se očekávalo s čím vyrukuje v Sosnové. Nezklamal, cílem nejprve projel model Mitsubishi na dálkové ovládaní v barvách loňského sponzora Paramo. Teprve potom přijel Tošovský s ovládačem v ruce. Už nyní se těším na to, s čím vyrukuje příště.

Na to, jak se kdo spoléhá na rozpis svých spolujezdců jsme se mohli přesvědčit při ranních zkouškách. Nad soutěží se ještě snášela ranní mlha a bylo vidět,  kdo si věří a kdo ne. Šesté místo celkově patřilo Landovi a o místo za ním a třetí ve skupině N Trněnému. Po rozplynutí mlhy zrychlili, ale jejich soupeři o trošku více a tak se v pořadí lehce propadli. V servisu byl toho dokladem i jejich rozhovor. „Ty v…, ta mlha by měla být celou soutěž. To by se pak jelo,“ (Landa). „To jo, já jsem zrychli o dvě vteřiny a oni o čtyři. Já se na to vy…..“ (Trněný).

Mezi kuriózní havárie by se dala zařadit havárie Davida Komárka. Na druhé vložce byl úsek, kde po sjezdu následovalo odbočení před kostelem. Komárek začal brzdit, ale na mokru to nešlo ustát. Proto vypochodoval na šest schodů, které vedly ke kostelu. Jezdec utrpěl při havárii zlomeninu dvou obratlů, pohmožděniny žeber a další lehčí šrámy. Doba léčení je předpokládána na půl roku. V zákulisí  potom s úsměvem kolovalo, že měl napsáno v rozpisu – brzdi až uvidíš schody ke kostelu. Vzhledem k tomu, že byla mlha, uviděl jezdec schody pozdě.

Kuriózní důvod odstoupení měl i Radek Nešpor. Po startu na náměstí v České Lípě následovala cesta do servisu a poté na 1. RZ. V servisu se jali mechanici výměny kol. Při dotahování šroubů měli ovšem tolik síly, že ustřihli „štefty“. Ty se vyměnit nedají. Nešpor tedy začal a aniž by ujel alespoň jeden ostrý kilometr, i skončil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků