Střípky z Barum Rally 2003

Na konci prázdnin se do Zlína pravidelně sjíždí špičky evropské a české rally, aby změřily síly v jednom z nejkvalitnějších a nejtěžších závodu u nás. Barum Rally byla letos plná zvratů a překvapení. Informace, fotografie a krátká videa naleznete v článku.
Střípky z Barum Rally 2003
Seznam kapitol
  1. Průběh soutěže, video
  2. Fotografie z Barum Rally

Okolí města Zlín se stalo ve dnech 28. – 31. srpna dějištěm dalšího ročníku Barum Rally. Kvalitní soutěž s dlouhou tradicí přilákala do Zlína veliké množství diváků. Rychlá auta neobdivovali pouze fanoušci z České republiky, ale i okolních států. Lákavou podívanou slibovaly zvučná jména na startovní listině a hlavně množství kvalitních RZ plných zákrut i rychlých úseků…

Třicet let vývoje

Barum Rally poprvé odstartovala v roce 1971. Tehdy se jednalo o amatérskou soutěž, jež nevzbuzovala v řadách fanoušků ani jezdců žádné velké nadšení. Změna přišla o rok později, kdy se barumka stala součástí mistrovství ČSSR v automobilových soutěžích. Od té chvíle nastoupila Barum Rally cestu rozkvětu. Na startu barumky se rok od roku objevovali kvalitnější jezdci, pořadatelé vybírali atraktivnější RZ.

V letech 1985 a 1986 zavítala barumka také na Slovensko. Začátek devadesátých let přinesl další rozvoj, který vrcholil dosažením koeficientu 10 a tedy startovní listinou se jmény jezdců bojujících o evropský titul. Vývoj soutěže i nadále pokračoval, v roce 2002 byla Barum Rally zařazena na seznam Rally s nejvyšším koeficientem obtížnosti 20.

Mnoho slavných jmen

Osmý díl seriálu mistrovství Evropy přilákal do Zlína celkem 131 posádek z dvanácti evropských zemí. Na samotném startu se posléze objevilo 128 posádek odhodlaných bojovat o vítězství v Barum Rally a body do evropského a domácího šampionátu. Dávno před zahájením závodu byly do rolí favoritů pasováni Portugalec Miguel Campos (Peugeot 206 WRC) a Belgičan Bruno Thiry (Peugeot 206 WRC) usilující o titul evropského šampióna.

Vážným soupeřem jim měl být rodák z Trnavy (u Zlína) Roman Kresta (také s Peugeotem 206), jinak také vítěz dvou ročníků barumky (s vozem Škoda Ostavia WRC). Této trojici měl zdatně sekundovat také polský šampion Leszek Kuzaj se Subaru Impreza WRC, Janusz Kulig s Toyotou Corollou WRC, chybět nemohl ani vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech s Fordem Focus WRC či další čeští jezdci jako Václav Kopecký (Škoda Octavia WRC) nebo Štěpán Vojtěch (Peugeot 206 WRC).

Velká očekávání, velká překvapení

Roman Kresta se v úvodu závodu ujal dle předpokladů vedení. Na druhé rychlostní vložce ale havaroval a propadl se do hloubi startovního pole. S poškozeným vozem etapu nakonec dokončil a na druhý den naplánoval stíhací jízdu. Na konci první etapy odstoupil kvůli napuchlému oku ze čtvrtého místa Polák Kulig, čímž ze závodu zmizel jeden z velkých favoritů. První den nejlépe zvládl Miguel Campos s Peugeotem 206 WRC, za nímž dojel se ztrátou 2,9 s Bruno Thiry také s Peugeotem 206 WRC. Na třetím místě průběžného pořadí se usadil Václav Pech s Fordem Focus WRC.

Do druhé etapy nastoupil Roman Kresta s odhodláním umazat postupně náskok vedoucích jezdců. Po další havárii byl však nucen ze závodu odstoupit. Pořadí na prvních třech příčkách se po druhé etapě změnilo, když se na vedoucí pozici posunul Václav Pech, následován Brunem Thirym a Miguelem Camposem. V úvodu třetí etapy odstoupil kvůli poruše motoru Bruno Thiry, takže boj o první příčku měl svést Václav Pech a Miguel Campos.

Miguel Campos se spokojil s druhým místem (a tedy jistým bodovým ziskem), vedoucí pozici Václava Pecha výrazně neohrozil. Václav Pech si tak bez problémů dojel pro své první vítězství v Barum Rally. Jak sám později přiznal, v tak dobré umístění před barumkou vůbec nedoufal. Letošní Barum Rally si vysloužila pochvalu za dobrou organizaci a kvalitní RZ. Samotní jezdci si taktéž pochvalovali dobrou organizaci, potěšeni byli také velikým množstvím celkem ukázněných diváků. 

Výsledky (1. - 10. místo)


Poř. Soutěžící
Jezdec / Spolujezdec
Nár. Značka vozu RZ čas
Penalizace
Součet Ztráta ved.
Ztráta před.
1 Czech National Eurooil Team
Pech Václav jun./Uhel Petr
CZ
CZ
Ford Focus WRC 02:34:57.0
00:00:00.0
02:34:57.0 00:00:00.0
00:00:00.0
2 Peugeot
Campos Miguel/Magalhăes Carlos
P
P
Peugeot 206 WRC 02:36:08.4
00:00:00.0
02:36:08.4 00:01:11.4
00:01:11.4
3 Škoda Matador Czech National Team
Kopecký Jan/Schovánek Filip
CZ
CZ
Škoda Octavia WRC 02:36:50.1
00:00:00.0
02:36:50.1 00:01:53.1
00:00:41.7
4 Mimex - Charouz Racing System
Cserhalmi Tibor/Palivec Jaroslav
SK
CZ
Ford Focus WRC 02:39:25.7
00:00:00.0
02:39:25.7 00:04:28.7
00:02:35.6
5 OMV Rally Team
Trojan Karel/Nesvadba Richard
CZ
CZ
Škoda Octavia WRC 02:42:28.5
00:00:00.0
02:42:28.5 00:07:31.5
00:03:02.8
6 Styllex Tuning Prosport
Enge Tomáš/Gross Petr
CZ
CZ
Škoda Octavia WRC 02:43:03.7
00:00:00.0
02:43:03.7 00:08:06.7
00:00:35.2
7 Sportcasinos
Jandík Miroslav/Chrastecký Radim
CZ
CZ
Mitsubishi Lancer EVO VII 02:46:06.8
00:00:10.0
02:46:16.8 00:11:19.8
00:03:13.1
8 Seat Sport Czech
Triner Emil/Horniaček Emil
CZ
SK
Seat Cordoba WRC 02:45:07.1
00:01:50.0
02:46:57.1 00:12:00.1
00:00:40.3
9 AH Auto s.r.o.
Votava Jan/Synáč František
CZ
CZ
Mitsubishi Lancer EVO VI 02:50:39.3
00:00:00.0
02:50:39.3 00:15:42.3
00:03:42.2
10 Czech National Team
Wagner Viktor/Singer Tomáš
CZ
CZ
Renault Clio S1600 02:51:20.2
00:00:00.0
02:51:20.2 00:16:23.2
00:00:40.9
Kompletní výsledky naleznete na stránkách Barum Rally

Video

Oficiální video z Barum Rally (formát wmv)

Video Autorevue
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Průběh soutěže, video
  2. Fotografie z Barum Rally

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků