Střety s tramvají patří k těm nejhorším. Z některých fotografií nehod až mrazí

V loňském roce došlo na našich silnicích k 2730 mimořádným událostem, při nichž se střetlo osobní auto s tramvají. Příčinou je často i neznalost silničního provozu.

Asociace Záchranný kruh spustila kampaň s názvem „Ty to zvládneš - Setkání s realitou“, která se momentálně zabývá tématem dopravních nehod s účastí motorového vozidla a tramvaje. Z dostupných statistik totiž vyplývá, že v loňském roce došlo na území České republiky k 2730 mimořádných událostem, při kterých zahynulo sedm osob.

Bosch uvádí systém pro automatické přivolání záchranářů k nehodám motorkářů

Bosch uvádí systém pro automatické přivolání záchranářů k nehodám motorkářů

Nejvyšší počet dopravních nehod byl v Praze, kterou následovalo Brno. Statistika letošního roku vypadá příznivěji. Do konce měsíce května došlo k 828 událostem. „Při porovnávání údajů nehodovosti je však nutné vzít v úvahu jejich částečné ovlivnění nedávným vyhlášením nouzového stavu a následně zavedenými opatřeními proti šíření koronaviru COVID-19. Závažnost tohoto tématu tak zůstává nadále aktuální, a to nejen v Praze, kde se nedávná vážná dopravní nehoda vozidla taxislužby s tramvají stala námětem dalšího edukativního videa pro naši kampaň s cílem posílit prevenci proti takovým nehodám s často vážnými následky.“ vysvětluje Lukáš Hutta, výkonný manažer Asociace Záchranný kruh.

Nové evropské crash testy přidají vrásky výrobcům SUV. Zásadně změní metodiku

Nové evropské crash testy přidají vrásky výrobcům SUV. Zásadně změní metodiku

Cílem je pochopitelně toto číslo i nadále snižovat. Mezi nejčastější příčiny těchto dopravních nehod patří nepozornost řidiče či neznalost silničního provozu. provozu. „Pokud jede tramvaj po tramvajovém pásu v úrovni vozovky, může na něj řidič vjet při objíždění, předjíždění či pokud nemá dost místa mezi okrajem vozovky a tramvajovým pásem. Jestliže je však tramvajový pás nad či pod úrovní vozovky, nebo od vozovky oddělený, může ho řidič přejíždět jen příčně a v místech k tomu přizpůsobených,“ objasňuje jednu z mnoha situací na tramvajových kolejích Ing. Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh.

Počet tragických nehod na přejezdech je stále vysoký. Jak se správně zachovat?

Počet tragických nehod na přejezdech je stále vysoký. Jak se správně zachovat?

Málokdo si také neuvědomuje poměr hmotností osobního automobilu a tramvaje. Samostatnou kapitolou je pak brzdná dráha, kterou má tramvaj pochopitelně větší. Při rychlosti 40 km/h potřebuje neobsazená tramvaj k úplnému zastavení zhruba 40 metrů. Níže naleznete poučné video od Asociace Záchranný kruh.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků