Středový airbag jako nový standard? I nová Honda Jazz je díky němu bezpečnější

Středový airbag mezi předními sedadly začíná nabízet stále více automobilek. Jeho funkci teď vypichuje rovněž Honda u nového Jazzu.

Bezpečnostní prvek, který se v nejbližší době nepochybně rozšíří do celé spousty nových vozů. O novince ve formě středového airbagu mluvil Hyundai už minulý rok, v nové Toyotě Yaris ho najdete rovněž a stejně tak se objevuje i v nové generaci Hondy Jazz, která se ve výsledku pyšní celkem 10 airbagy už ve standardní výbavě.

Cenovky a výbavu nového Jazzu jsme si už probrali. Zmíněná desítka airbagů včetně nového středového a také kolenního vpředu tak funguje jako standard v základní výbavě Comfort od ceny 499.990 Kč. Na funkci středového airbagu se nyní Honda zaměřuje podrobněji a vyzdvihuje jeho pozitiva.

Nová Toyota Yaris má ceny pro český trh. Díky akci teď ušetříte více než 20.000 Kč

Nová Toyota Yaris má ceny pro český trh. Díky akci teď ušetříte více než 20.000 Kč

Středový airbag je umístěn v opěradle sedadla řidiče a vystřeluje se do prostoru mezi řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Novinka pomáhá předcházet přímému kontaktu řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu a omezuje jeho dopad. Pro zajištění správné pozice airbagu a maximální ochrany při jeho aktivaci je airbag upevněn třemi popruhy, které jej navádí v křivce kolem řidiče.

V případě bočního nárazu pak funguje středový airbag v souhře se dvěma dalšími prvky. Předpínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předních sedadlech omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena.

Nová Honda Jazz má české ceny. Začíná na půl milionu korun, výbavu má slušnou

Nová Honda Jazz má české ceny. Začíná na půl milionu korun, výbavu má slušnou

Honda dodává, že středový airbag v kombinaci s výše zmíněnými prvky může snížit možnost poranění hlavy o 85 % u spolujezdce, který sedí blíž, a o 98 % u spolujezdce sedícího dál od řidiče. Funkci nového airbagu i vylepšených bočních airbagů pro cestující vzadu ukazuje výrobce na videu níže. Nakonec nechybí ani shrnutí bezpečnostních a asistenčních systémů, kterých má nový Jazz opravdu celou armádu.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků