Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou. O to více snahy tak investoval do konstrukce střechy nového LC Convertible.

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků