Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou. O to více snahy tak investoval do konstrukce střechy nového LC Convertible.

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků