Nabízený kus je původní slabší variantou supersportu, poměr výkonu a hmotnosti má však i přesto děsivý.
Modely texaského úpravce Hennessey jsou povětšinou doménou amerického trhu a tamních zájemců o pořádnou porci výkonu. Pár kousků z portfolia dílny se však najde i na starém kontinentu. Skrze aukční platformu Collecting Cars tak nyní hledá nového majitele vzácný supersport Hennessey Venom GT, který posílá dále do světa jistý prodejce v německém Schwäbisch Hall kousek od Stuttgartu.
Monstrum kombinující základ lehoučkého šasi Lotusu Exige/Elise a uprostřed uložený 6,2litrový osmiválec LS9 od GM je definicí analogové techniky, která řidiči zajistí plné ruce práce. Zhruba 735 koní (541 kW) výkonu zde míří na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku Ricardo (původně z Fordu GT). Pochopitelně bez jakýchkoliv moderních stabilizačních systémů.
Tento raný kus z produkce Hennessey (šasi č. 03 z roku 2010) je přeplňován kompresorem po vzoru dřívějších prototypů Venomu GT – namísto pozdějších twin-turbo vozů daleko přesahujících tisícovku koní, z nichž jeden v roce 2014 dosáhl maximální rychlosti 435,3 km/h.
Stále však mluvíme o lehké konstrukci, kterou doplňuje karbonová karoserie. Sedm stovek koní u této verze Venomu tedy pracuje s hmotností jen 1244 kg. Jednoduše zařízený interiér z Lotusu zůstává, ačkoliv zde nechybí audiosystém Alpine nebo klimatizace. Podvozek pak využívá nastavitelnou konfiguraci od KW a za 20palcovými koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport se nachází karbon-keramická brzdová soustava.
Charakter strašidelné bestie utvrzuje prodávanému kusu dřívější nehoda zmíněná v inzerátu – mechanik pracující na voze ztratil při testovací jízdě kontrolu, dostal smyk a naboural jeho zadní část. Nyní je však auto v top stavu, najeto má pouze 2154 km. V době psaní článku jsou příhozy na částce 100.000 eur (asi 2,5 milionu korun), aukce končí v neděli 21. července v 19:40.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija