Strana zelených: raději silnice, než dálnice

Strana zelených ve svém volební programu zveřejnila zajímavou myšlenku: raději než čekat na dálnici 50 let je lepší postavit obyčejnou silnici, ale o poznání dříve. Zelení také chtějí vytvořit překladiště pro kamiony, které by tak využívaly ekologičtější železnice. Více ve stručném prohlášení strany:

"V oblasti dopravy jsou naším cílem bezpečnější silnice a dálnice bez kamionů. Prosazujeme celoroční zákaz jízdy kamionů o víkendech od pátku 15:00 do neděle 24:00 hodin. Naší prioritou je efektivní a ekologická železniční doprava a převedení kamionů na železnici. Výstavba překlaďišť pro kamiony je pro nás důležitější než výstavba dálnic. Považujeme za rozumnější vystavět dvoupruhovou silnici za 5 let než dálnici za 50 let. Nejsme a priori proti dálnicím, ale máme koncepci, která dává přednost obchvatům obcí před čekáním na řešení, které nepřichází. Veřejná doprava je favoritem zelených. Nedovedeme si představit živý venkov bez fungující veřejné dopravy. Cyklistická a pěší doprava je pro nás rovnoprávná s ostatními druhy dopravy."

Co si o nápadu "zelených" myslíte?

Tip: Speciál pro Volby 2006.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků