Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

22 komentářů

Jean
13. června • 19:40

Som z Nitry a ten nezmysel nam bol cert dlzen. Vyjebani smeracki komunisti to postavili na najurodnejsej zemi v okoli priamo v meste, neviem sa poriadne dostat do mesta, lebo vsade zapchy, vsetko rapidne zdrazelo od byvania cez potraviny az po oblecenie, mame tu kopu havede z vychodu, Oravy, Srbska a pod. Navyse je to paradny ojeb na obcanov, lebo tam sli nehorazne prachy do upravy podlozia - nebol totiz spravne spraveny geologicky prieskum. Tie peniaze, co do toho stat vrazil, sa nikdy nevratia. Cele zle, ako vsetko, coho sa u nas za 10 rokov chytil smer.

Marek111
14. června • 12:05

Ale nekecaj ty tupy troll

nitra
14. června • 18:46

Jean uvedl nejake a dokonce i uveritelne argumenty.
Takze bud je vyvrat nebo zustavas trolem ty.

Jean
14. června • 18:36

A v com konkretne kecam? Ze je tu bordel a uz o tom hovoria otvorene aj starostovia? V Luziankach majuvsetci napravo (Kajsa, Einsteinova.....) krasny vyhlad na plechovu stenu a hangare. K tomu si uzivaju 24 h hluk samohybnych kladiv na halove stlpy a prach tazkej mechanizacie. Kto to tu pozna, tak nechape. Taka tovaren a je menej ako 100 m od obytnej stvrti

Lur
13. června • 9:19

Takze prelozeno do jazyka redakce autorevue: "Vyroba konkurenta Skody Kodiaq migruje do Nitry."
Aha,tak tomu uz rozumim!

Ales Beseda
13. června • 9:06

Důvodem pro stěhování výroby do EU je brexit: "Hlavním problémem pro britské automobilky i další výrobce je princip, že pokud má být výrobek, tedy například automobil, být považován za výrobek Evropské unie, a vyvážen do zahraničí jako takový (mít tedy nároky na příslušné bezcelní slevy), musí být alespoň z 55 procent sestaven ze součástek vyrobených v Evropské unii. Po brexitu ovšem britské součástky už nebudou součástkami vyrobenými v Evropské unii a jak konstatují ředitelé britských automobilek, v době, kdy se součástky automobilů vyrábějí na mnoha místech Evropy, tato situace bude pro ně katastrofou."
https://blisty.cz/art/91415-brexit-automobi... ...

Ales Beseda
13. června • 9:47

Britští automobiloví výrobci stupňují varování z následků nejistoty způsobené brexitem. A v článku výslovně stojí, že JLR neplánuje výrobu elektromobilů v UK dokud nebudou vyjasněny podmínky odchodu Británie z EU:"Jaguar Land Rover also said it could not plan to make electric cars in Britain until the terms of its departure from the EU were clear, as a series of industry executives called for clarity."
https://www.theguardian.com/business/2018/mar/06/brex... ... Takže tvrzení, že závod v Solihull bude vyrábět elektrická auta je jen prázdné chlácholení...

skeptik
13. června • 0:21

V JLR maji lidi po 5ti letech pod JLR, ne pod agenturou, 17,92 liber na hodinu, coz vychazi na 650 a vic liber tydne cisteho, teda pokud si plati minimum do duchodoveho fondu, ten si ale platit nemusi. Manpower nabizi 11,62 liber na hodinu a kolik ze nabizi na Slovensku? Pochybuju, ze za tech 750 euro mesicne sezenou dost lidi.
Jinak Nitra zatim dostane disco 5, tech se zatim vyrobi 45 000 rocne, moc to lidi nekupujou, pak dostanou novy defender a max kapacita je 300 000 aut rocne, takze si z nas porad delaji levny kolonie.

king014
12. června • 16:53

čobolstán je pro automobilky ráj, daně se tam neplatí a naopak ještě dostanou investiční pobídku, čobol drží ústa a maká za misku halušek na rozdíl od Brita který má i tu minimální mzdu velkou jak celá slovenská vesnice

PanHajzl
13. června • 6:52

Napsal jsi to...rekneme..dost zajimave, ale v podstate mas pravdu. Kdyby se s tim nesnazili automobilky financne "vyjebat" , tak by se tam nepakovali. To same u nas. Jeste nejlip tam natahnout agenturni balkance a ja nevim, co vsechno. Jen kdyz se podivam tady u nas po okoli, nemecke, svycarske firmy. Zamestnanci v domovine (kvalifikovanemu) musej zaplatit cca kolem 4 tis.euro a tady najednou bum a kdo ma 20 cistej, tak se muze radovat. Ano je potreba si priznat, ze jsme jen kolonie a montovny. Je to na bliti! Pochcat a podpalit!

Marek71
12. června • 20:41

Něco podobné platí i pro ČR, jinak by tady nebyl Hyundai ani TPCA :-D

Kuk Vykuk
13. června • 0:28

Jakmile se zvednou platy, tak to celý zavřou a vodstěhujou na Ukrajinu, pak do Běloruska, Ruska, za Ural, do Mongolska a dál... Žádnej problém. B-]

Marek71
13. června • 21:42

Samozřejmě, takto to normálně funguje :-)

Posraldescu
12. června • 18:31

Slováci docházejí, budou tam navážet balkánce.

Peter
13. června • 19:55

A co myslíš? Na jakém stupni v hierarchii EU jsi ty?

Chytrák
12. června • 18:19

To je samozřejmě pravda. Jinak by se tam automobilky nehrnuly jak šílené... Je to krátkozraké a ekonomika na to doplatí.

pegas64
12. června • 18:40

Co je pravda? Ze za sociku kratkozrako budovali tazky priemysel a za kapitalizmu kratkozrako buduju automobilovy priemysel s dodavatelskym retazcom od roznych druhov priemyslu? A mozno za dalsich 20 rokov budu kratkozrako budovat cestovny ruch, atd, atd.? Vacsina ludi vo V4 je rada, ze ma pracu a rastucu zivotnu uroven.

Peter
13. června • 18:50

Kratkozrako? Asi netušíš kdy byly založeny Škodovy závody, Poldovka, uhelné doly,Vítkovické železárny, kopřivnická Tatra a další a další strojírenské, hutní a chemické podniky. Po roce 1948 pouze jely dále. Jediné dva velké podniky o kterých by se dalo mluvit jsou ostravská Nová huť a Východoslovenské železárny Košice.

Mirek
13. června • 21:52

Tady přece nejde o to, kdy to bylo založeno, ale, že postupem času můžeš výrobu měnit, ale toto jen komančové nepochopili a za každou cenu jeli ve směru hutí, dolů... dál i za cenu ztrát.
Čas 46:10 http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12107497654-cer... ...
Čas 41:20 http://www.ceskatelevize.cz/porady/12107497654-cerne-... ...

pegas64
12. června • 18:17

@king014:
ad.1 Zivotny postoj "Co bolo, to bolo" patri k najvyssim budhistickym mudrostiam :-D, zvlast tu v strednej Europe.
ad.2 Cela V4 je raj pre zapadne automobilky. Podla jedneho finskeho experta su naklady na pracu v automobilovom priemysle GB az 5x vyssie ako u nas.

neodborník
12. června • 17:34

Nepřekládal to z angličtiny Okamura ?

Mirek
12. června • 17:06

Nejsi náhodou magor?

Doporučujeme

Články odjinud