Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

king014  |  12. 06. 2018 16:53

čobolstán je pro automobilky ráj, daně se tam neplatí a naopak ještě dostanou investiční pobídku, čobol drží ústa a maká za misku halušek na rozdíl od Brita který má i tu minimální mzdu velkou jak celá slovenská vesnice

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 06. 2018 17:06

Nejsi náhodou magor?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  12. 06. 2018 17:34

Nepřekládal to z angličtiny Okamura ?

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  12. 06. 2018 18:17

@king014:
ad.1 Zivotny postoj "Co bolo, to bolo" patri k najvyssim budhistickym mudrostiam , zvlast tu v strednej Europe.
ad.2 Cela V4 je raj pre zapadne automobilky. Podla jedneho finskeho experta su naklady na pracu v automobilovom priemysle GB az 5x vyssie ako u nas.

Odpovědět  |   | 
Chytrák  |  12. 06. 2018 18:19

To je samozřejmě pravda. Jinak by se tam automobilky nehrnuly jak šílené... Je to krátkozraké a ekonomika na to doplatí.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  12. 06. 2018 18:40

Co je pravda? Ze za sociku kratkozrako budovali tazky priemysel a za kapitalizmu kratkozrako buduju automobilovy priemysel s dodavatelskym retazcom od roznych druhov priemyslu? A mozno za dalsich 20 rokov budu kratkozrako budovat cestovny ruch, atd, atd.? Vacsina ludi vo V4 je rada, ze ma pracu a rastucu zivotnu uroven.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 06. 2018 18:50

Kratkozrako? Asi netušíš kdy byly založeny Škodovy závody, Poldovka, uhelné doly,Vítkovické železárny, kopřivnická Tatra a další a další strojírenské, hutní a chemické podniky. Po roce 1948 pouze jely dále. Jediné dva velké podniky o kterých by se dalo mluvit jsou ostravská Nová huť a Východoslovenské železárny Košice.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 06. 2018 21:52

Tady přece nejde o to, kdy to bylo založeno, ale, že postupem času můžeš výrobu měnit, ale toto jen komančové nepochopili a za každou cenu jeli ve směru hutí, dolů... dál i za cenu ztrát.
Čas 46:10 http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12107497654-cer... ...
Čas 41:20 http://www.ceskatelevize.cz/porady/12107497654-cerne-... ...

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  12. 06. 2018 18:31

Slováci docházejí, budou tam navážet balkánce.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 06. 2018 19:55

A co myslíš? Na jakém stupni v hierarchii EU jsi ty?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 06. 2018 20:41

Něco podobné platí i pro ČR, jinak by tady nebyl Hyundai ani TPCA

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 06. 2018 00:28

Jakmile se zvednou platy, tak to celý zavřou a vodstěhujou na Ukrajinu, pak do Běloruska, Ruska, za Ural, do Mongolska a dál... Žádnej problém.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 06. 2018 21:42

Samozřejmě, takto to normálně funguje

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  13. 06. 2018 06:52

Napsal jsi to...rekneme..dost zajimave, ale v podstate mas pravdu. Kdyby se s tim nesnazili automobilky financne "vyjebat" , tak by se tam nepakovali. To same u nas. Jeste nejlip tam natahnout agenturni balkance a ja nevim, co vsechno. Jen kdyz se podivam tady u nas po okoli, nemecke, svycarske firmy. Zamestnanci v domovine (kvalifikovanemu) musej zaplatit cca kolem 4 tis.euro a tady najednou bum a kdo ma 20 cistej, tak se muze radovat. Ano je potreba si priznat, ze jsme jen kolonie a montovny. Je to na bliti! Pochcat a podpalit!

Odpovědět  |   | 
skeptik  |  13. 06. 2018 00:21

V JLR maji lidi po 5ti letech pod JLR, ne pod agenturou, 17,92 liber na hodinu, coz vychazi na 650 a vic liber tydne cisteho, teda pokud si plati minimum do duchodoveho fondu, ten si ale platit nemusi. Manpower nabizi 11,62 liber na hodinu a kolik ze nabizi na Slovensku? Pochybuju, ze za tech 750 euro mesicne sezenou dost lidi.
Jinak Nitra zatim dostane disco 5, tech se zatim vyrobi 45 000 rocne, moc to lidi nekupujou, pak dostanou novy defender a max kapacita je 300 000 aut rocne, takze si z nas porad delaji levny kolonie.

Odpovědět  |   | 

Důvodem pro stěhování výroby do EU je brexit:

"Hlavním problémem pro britské automobilky i další výrobce je princip, že pokud má být výrobek, tedy například automobil, být považován za výrobek Evropské unie, a vyvážen do zahraničí jako takový (mít tedy nároky na příslušné bezcelní slevy), musí být alespoň z 55 procent sestaven ze součástek vyrobených v Evropské unii. Po brexitu ovšem britské součástky už nebudou součástkami vyrobenými v Evropské unii a jak konstatují ředitelé britských automobilek, v době, kdy se součástky automobilů vyrábějí na mnoha místech Evropy, tato situace bude pro ně katastrofou."
https://blisty.cz/art/91415-brexit-automobi... ...


Odpovědět  |   | 

Britští automobiloví výrobci stupňují varování z následků nejistoty způsobené brexitem. A v článku výslovně stojí, že JLR neplánuje výrobu elektromobilů v UK dokud nebudou vyjasněny podmínky odchodu Británie z EU:

"Jaguar Land Rover also said it could not plan to make electric cars in Britain until the terms of its departure from the EU were clear, as a series of industry executives called for clarity."
https://www.theguardian.com/business/2018/mar/06/brex... ...

Takže tvrzení, že závod v Solihull bude vyrábět elektrická auta je jen prázdné chlácholení...

Odpovědět  |   | 
Lur  |  13. 06. 2018 09:19

Takze prelozeno do jazyka redakce autorevue: "Vyroba konkurenta Skody Kodiaq migruje do Nitry."
Aha,tak tomu uz rozumim!

Odpovědět  |   | 
Jean  |  13. 06. 2018 19:40

Som z Nitry a ten nezmysel nam bol cert dlzen. Vyjebani smeracki komunisti to postavili na najurodnejsej zemi v okoli priamo v meste, neviem sa poriadne dostat do mesta, lebo vsade zapchy, vsetko rapidne zdrazelo od byvania cez potraviny az po oblecenie, mame tu kopu havede z vychodu, Oravy, Srbska a pod. Navyse je to paradny ojeb na obcanov, lebo tam sli nehorazne prachy do upravy podlozia - nebol totiz spravne spraveny geologicky prieskum. Tie peniaze, co do toho stat vrazil, sa nikdy nevratia. Cele zle, ako vsetko, coho sa u nas za 10 rokov chytil smer.

Odpovědět  |   | 
Marek111  |  14. 06. 2018 12:05

Ale nekecaj ty tupy troll

Odpovědět  |   | 
Jean  |  14. 06. 2018 18:36

A v com konkretne kecam? Ze je tu bordel a uz o tom hovoria otvorene aj starostovia? V Luziankach majuvsetci napravo (Kajsa, Einsteinova.....) krasny vyhlad na plechovu stenu a hangare. K tomu si uzivaju 24 h hluk samohybnych kladiv na halove stlpy a prach tazkej mechanizacie. Kto to tu pozna, tak nechape. Taka tovaren a je menej ako 100 m od obytnej stvrti

Odpovědět  |   | 
nitra  |  14. 06. 2018 18:46

Jean uvedl nejake a dokonce i uveritelne argumenty.
Takze bud je vyvrat nebo zustavas trolem ty.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků

Nejčtenější články

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 64 N/A
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 18 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 78 N/A