Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je pokles jejich hodnoty už po prvních několika letech provozu. Na druhou stranu, co je pro někoho noční můrou, může být pro jiného výhra. Vybrali jsme osm modelů, na kterých rozhodně nebudete tratit, pokud v technickém průkazu nejste vedení jako první majitel…

Naši pozornost jsme zaměřili na auta 21. století, ale nedivte se, že jsme do výběru zařadili také model, který je o něco starší. Pro někoho to je letitý střep, který v takovém žebříčku nemá co dělat. Kdo jej však někdy vlastnil, dá nám za pravdu, že sem rozhodně patří. Kromě toho, jeho facelift se prodával mezi lety 2000 - 2003. Za zlomek jeho původní ceny dostanete i na dnešní poměry pořádný kus auta, které navíc můžete koupit v konfiguraci, která pomalu, ale jistě mizí.

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Dalším podobným případem je Volvo S80/V70 druhé generace. Tento ještě dnes atraktivní automobil je naprosto ideálním příkladem toho, jak je automobilový trh nevyzpytatelný. Zatímco první majitel za nadprůměrně vybavený kousek u prodejce vysázel téměř dva miliony korun, dnes se cena pohybuje v rozmezí 7,5 – 10 procenty za poslední výběhové kusy. Tolik muziky za tak málo peněz...

Smutným rekordmanem naší osmičky je zástupce prémiové odnože známé japonské značky. Ve stínu těchto informací se jeden prostě musí ptát, proč si někdo vlastně kupuje auto nižší střední třídy za 400 a víc tisíc korun.

A kdo že to je smutný premiant? Nejen to se dozvíte v naší komentované galerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků