Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je pokles jejich hodnoty už po prvních několika letech provozu. Na druhou stranu, co je pro někoho noční můrou, může být pro jiného výhra. Vybrali jsme osm modelů, na kterých rozhodně nebudete tratit, pokud v technickém průkazu nejste vedení jako první majitel…
Naši pozornost jsme zaměřili na auta 21. století, ale nedivte se, že jsme do výběru zařadili také model, který je o něco starší. Pro někoho to je letitý střep, který v takovém žebříčku nemá co dělat. Kdo jej však někdy vlastnil, dá nám za pravdu, že sem rozhodně patří. Kromě toho, jeho facelift se prodával mezi lety 2000 - 2003. Za zlomek jeho původní ceny dostanete i na dnešní poměry pořádný kus auta, které navíc můžete koupit v konfiguraci, která pomalu, ale jistě mizí.
Dalším podobným případem je Volvo S80/V70 druhé generace. Tento ještě dnes atraktivní automobil je naprosto ideálním příkladem toho, jak je automobilový trh nevyzpytatelný. Zatímco první majitel za nadprůměrně vybavený kousek u prodejce vysázel téměř dva miliony korun, dnes se cena pohybuje v rozmezí 7,5 – 10 procenty za poslední výběhové kusy. Tolik muziky za tak málo peněz...
Smutným rekordmanem naší osmičky je zástupce prémiové odnože známé japonské značky. Ve stínu těchto informací se jeden prostě musí ptát, proč si někdo vlastně kupuje auto nižší střední třídy za 400 a víc tisíc korun.
A kdo že to je smutný premiant? Nejen to se dozvíte v naší komentované galerii.