Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

Korejská automobilka potvrdila, že na domácím trhu nový Stinger nedostane znak Kie. Místo toho použije písmeno E.

Korejský koncern Hyundai-Kia je sebevědomější než kdykoli dříve a z low-costového segmentu se zřejmě bude snažit proniknout do vyšších cenových hladin. Vedle luxusní odnože Hyundaie - Genesis - by tak mohla vzniknout sportovně laděná značka Kie. Naznačuje to rozhodnutí, že očekávaný Stinger s pohonem zadní kol na domácím trhu nebude Kiou.

Místní magazín Pulse přišel s informací, že v Koreji bude Stinger prodáván pod vlastní značkou. Následně automobilka nový model představila na autosalonu v Soulu. Zářivě žlutý exemplář má na přídi písmeno E, na víku zavazadelníku pak prostý nápis Stinger.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"E" v tomto případě neznamená nic elektrického, ale podle místních webových stránek automobilky má jít o "Engineered by Excellence" - volně přeloženo jako "excelentně navrhnuto". 

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

„V Detroitu a Ženevě jsme nový Stinger představili vždy s ohledem na preference daného trhu. Pro domácí trh jsme se rozhodli Stinger formálně oddělit od naší řady,“ říká pro Yonhap News mluvčí automobilky.

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

Na ostatních trzích bude očekávaný sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy s klasickou koncepcí nabízen jako Kia. Uvidíme, jestli se písmeno E Korejcům osvědčí a aplikují jej i jinde.

Podívejte se také na fotky evropské specifikace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků