Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

Korejská automobilka potvrdila, že na domácím trhu nový Stinger nedostane znak Kie. Místo toho použije písmeno E.

Korejský koncern Hyundai-Kia je sebevědomější než kdykoli dříve a z low-costového segmentu se zřejmě bude snažit proniknout do vyšších cenových hladin. Vedle luxusní odnože Hyundaie - Genesis - by tak mohla vzniknout sportovně laděná značka Kie. Naznačuje to rozhodnutí, že očekávaný Stinger s pohonem zadní kol na domácím trhu nebude Kiou.

Místní magazín Pulse přišel s informací, že v Koreji bude Stinger prodáván pod vlastní značkou. Následně automobilka nový model představila na autosalonu v Soulu. Zářivě žlutý exemplář má na přídi písmeno E, na víku zavazadelníku pak prostý nápis Stinger.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"E" v tomto případě neznamená nic elektrického, ale podle místních webových stránek automobilky má jít o "Engineered by Excellence" - volně přeloženo jako "excelentně navrhnuto". 

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

„V Detroitu a Ženevě jsme nový Stinger představili vždy s ohledem na preference daného trhu. Pro domácí trh jsme se rozhodli Stinger formálně oddělit od naší řady,“ říká pro Yonhap News mluvčí automobilky.

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

Na ostatních trzích bude očekávaný sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy s klasickou koncepcí nabízen jako Kia. Uvidíme, jestli se písmeno E Korejcům osvědčí a aplikují jej i jinde.

Podívejte se také na fotky evropské specifikace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků