Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

Korejská automobilka potvrdila, že na domácím trhu nový Stinger nedostane znak Kie. Místo toho použije písmeno E.

Korejský koncern Hyundai-Kia je sebevědomější než kdykoli dříve a z low-costového segmentu se zřejmě bude snažit proniknout do vyšších cenových hladin. Vedle luxusní odnože Hyundaie - Genesis - by tak mohla vzniknout sportovně laděná značka Kie. Naznačuje to rozhodnutí, že očekávaný Stinger s pohonem zadní kol na domácím trhu nebude Kiou.

Místní magazín Pulse přišel s informací, že v Koreji bude Stinger prodáván pod vlastní značkou. Následně automobilka nový model představila na autosalonu v Soulu. Zářivě žlutý exemplář má na přídi písmeno E, na víku zavazadelníku pak prostý nápis Stinger.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"E" v tomto případě neznamená nic elektrického, ale podle místních webových stránek automobilky má jít o "Engineered by Excellence" - volně přeloženo jako "excelentně navrhnuto". 

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

„V Detroitu a Ženevě jsme nový Stinger představili vždy s ohledem na preference daného trhu. Pro domácí trh jsme se rozhodli Stinger formálně oddělit od naší řady,“ říká pro Yonhap News mluvčí automobilky.

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

Na ostatních trzích bude očekávaný sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy s klasickou koncepcí nabízen jako Kia. Uvidíme, jestli se písmeno E Korejcům osvědčí a aplikují jej i jinde.

Podívejte se také na fotky evropské specifikace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků