Stíhací souboj BMW, v hlavní roli Akrapovic

Pod vedením slovinského výrobce speciálních výfukových soustav Akrapovic byl natočen zajímavý snímek The Chase (+ video)

Společnost Akrapovic není třeba příznivcům kvalitního tuningu automobilů či motocyklů nijak zvlášť představovat, připomeňme alespoň dva loňské projekty, při jejichž tvorbě se uplatnily právě výfukové trakty Akrapovic. Viděli jsme je nejen na sportovním voze Nissan GT-R z dílen rakouského ladiče Königseder, ale také na obyčejném Volkswagenu Golf GTI Excessive, který se veřejnosti představil v rámci loňského ročníku setkání Wörthersee. Nyní tato firma spojila své síly přímo s automobilkou BMW a vytvořila krátký, leč působivý snímek s prostým pojmenováním The Chase.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Režírovaný příběh začíná v kavárně sporem dvou řidičů o to, zda je na okruhu rychlejší automobil, nebo motocykl. Poté se rychle přeneseme do slovinské továrny Akrapovic, kde na zkušební válce upevní paralelně kupé BMW M3 a motocykl BMW S 1000 RR. Za volant, resp. řidítka usednou Rico Penzkofer a Nico Bastian. Následuje řada pohledů na kontrolní přístroje a rychle se protáčející válce zkušeben, to vše při působivém zvuku vytočených motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to nejlepší nás teprve čeká. Na opačných koncích uzavřeného okruhu startují Rico a Nico, vítězem se stane ten, který svého soupeře jako první dojede. Stojí proti sobě dva legendární stroje, kupé M3 dosahuje při pohotovostní hmotnosti 1 620 kg výkonu 442 koní (325 kW), RR pak jen 198 koní (146 kW), ovšem s hmotností pouze 197 kg. Jízda je to působivá a celkový dojem dále podporuje dynamicky braná kamera. Během závodu začíná pršet, přesto ve třináctém kole začne Nico Rica (tj. motocykl automobil) dojíždět a záhy je výsledek jasný.

Výsledek závodu, který byl podle vyjádření firmy Akrapovic skutečný, je poměrně jasný hned od prvních okamžiků. Přesto jde o zajímavý způsob prezentace společnosti vyrábějící úzkoprofilové zboží. Krátký film The Chase stojí za zhlédnutí již jen pro ten zvuk…


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků