10
Fotogalerie

STi vs. Evo: bitva pokračuje (spy photos)

Dlouholetí souputníci se chystají na další vzájemný souboj. Který z japonských klanů bude mít navrch tentokrát?

Kolikrát už jste četli srovnání těch dvou rivalů z Japonska? Každý rok je něco nového - tu vylepšený podvozek, tu posílený motor, tu nová světla na staré karoserii. Jenže tentokráte se chystá něco velkého. Pod jmény zděděnými po svých předcích přicházejí noví bojovníci. Mají nová brnění, nové zbraně, sedlají nové koně. Tipnete si vítěze?

Mitsubishi Lancer Evo X

O novém Mitsubishi Lancer Evo X už jsme vám před nedávnem vše řekli a taky jste se mohli podívat na oficiální fotografie. Jenže  ty se podobaly spíše počítačovým obrázkům a tak neuškodí podívat se na reálné auto na reálné silnici. Tedy spíše na jeho fotografie z Nürburgringu. A že mu to tam sluší. Abychom Evo jen tak neodbyli, tak doplním nové informace ohledně převodovek. V době uvedení na trh na začátku příštího roku bude standardně dodáváno s 5-ti stupňovým manuálem, který bude možno nahradit 6-ti stupňovým robotizovaným ústrojím s řazením pádly pod volantem. Na rozdíl třeba od mnichovské SMG se řidič bude muset vždy starat o řazení, protože automatický mód nebude k dispozici. Za to bude mít možnost si zvolit z normální, sportovní a supersportovní nastavení řazení. A to supersportovní má být něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Bylo navrženo pro použití na závodních tratích a jeho kouzlo spočívá v tom, že dovolí řadit nahoru jen když otáčky motoru dosáhnou oblasti maximálního výkonu na hranici červeného pole otáčkoměru. Úžasne nepraktické, že. A poslední detail, cena nového Eva X výrazně překročí cenu předešlého modelu. Základní varianta s výkonem okolo 300 koní bude stát 42 000 € na v predejnách se objeví na začátku příštího roku. 

Mitsubishi Lancer Evo X 001.jpg Mitsubishi Lancer Evo X 002.jpg Mitsubishi Lancer Evo X 003.jpg
Mitsubishi Lancer Evo X 004.jpg Mitsubishi Lancer Evo X 005.jpg Foto © Automedia
Mitsubishi Lancer Evo X

Subaru Impreza WRX STi

A teď se přesuňme na druhou stranu barikády. O nové Impreze už taky víme leccos a taky jsme se mohli podívat na hodně oficiálních obrázků. Jenže o nejostřejší variantě pohříchu nevíme mnoho. Zatímco nová Imprezy generace by se měla u dealerů objevit někdy na konci letošního léta, na debut STi si budeme muset počkat na říjnovou Tokyo Motor Show a na její uvedení na trh až do příštího roku. Už dnes víme, že verzi STi bude pohánět vyladěný 2,5 litrový přeplňovaný boxer o výkonu vyšším než 300 koní a točivém momentu okolo 400 Nm. Asistovat mu bude současná 6-ti stupňová manualní převodovka, kterou při plánovaném faceliftu v roce 2009 doplní robotizovaný manuál od firmy Aisin. Od základní verze se Sti bude odlišovat speciální kapotou s otvorem sání vzduchu pro mezichladič, široký přední nárazník s velkými vstupy vzduchu, rozšířené lemy kol ukrývající 18" kola  a difuzor na zadním nárazníku. od svého předchůdce zdědí kompletní brzdový systém od firmy Brembo a lze očekávat další vylepšení systému pohonu  všech kol a pravděpodobně i řízení.

Subaru Impreza WRX 001.jpg Subaru Impreza WRX 002.jpg Subaru Impreza WRX 003.jpg
Subaru Impreza WRX 004.jpg Subaru Impreza WRX 005.jpgFoto © Automedia
Subaru Impreza WRX STi

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud