STi vs. Evo: bitva pokračuje (spy photos)

Dlouholetí souputníci se chystají na další vzájemný souboj. Který z japonských klanů bude mít navrch tentokrát?

Kolikrát už jste četli srovnání těch dvou rivalů z Japonska? Každý rok je něco nového - tu vylepšený podvozek, tu posílený motor, tu nová světla na staré karoserii. Jenže tentokráte se chystá něco velkého. Pod jmény zděděnými po svých předcích přicházejí noví bojovníci. Mají nová brnění, nové zbraně, sedlají nové koně. Tipnete si vítěze?

Mitsubishi Lancer Evo X

O novém Mitsubishi Lancer Evo X už jsme vám před nedávnem vše řekli a taky jste se mohli podívat na oficiální fotografie. Jenže  ty se podobaly spíše počítačovým obrázkům a tak neuškodí podívat se na reálné auto na reálné silnici. Tedy spíše na jeho fotografie z Nürburgringu. A že mu to tam sluší. Abychom Evo jen tak neodbyli, tak doplním nové informace ohledně převodovek. V době uvedení na trh na začátku příštího roku bude standardně dodáváno s 5-ti stupňovým manuálem, který bude možno nahradit 6-ti stupňovým robotizovaným ústrojím s řazením pádly pod volantem. Na rozdíl třeba od mnichovské SMG se řidič bude muset vždy starat o řazení, protože automatický mód nebude k dispozici. Za to bude mít možnost si zvolit z normální, sportovní a supersportovní nastavení řazení. A to supersportovní má být něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Bylo navrženo pro použití na závodních tratích a jeho kouzlo spočívá v tom, že dovolí řadit nahoru jen když otáčky motoru dosáhnou oblasti maximálního výkonu na hranici červeného pole otáčkoměru. Úžasne nepraktické, že. A poslední detail, cena nového Eva X výrazně překročí cenu předešlého modelu. Základní varianta s výkonem okolo 300 koní bude stát 42 000 € na v predejnách se objeví na začátku příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mitsubishi Lancer Evo X

Subaru Impreza WRX STi

A teď se přesuňme na druhou stranu barikády. O nové Impreze už taky víme leccos a taky jsme se mohli podívat na hodně oficiálních obrázků. Jenže o nejostřejší variantě pohříchu nevíme mnoho. Zatímco nová Imprezy generace by se měla u dealerů objevit někdy na konci letošního léta, na debut STi si budeme muset počkat na říjnovou Tokyo Motor Show a na její uvedení na trh až do příštího roku. Už dnes víme, že verzi STi bude pohánět vyladěný 2,5 litrový přeplňovaný boxer o výkonu vyšším než 300 koní a točivém momentu okolo 400 Nm. Asistovat mu bude současná 6-ti stupňová manualní převodovka, kterou při plánovaném faceliftu v roce 2009 doplní robotizovaný manuál od firmy Aisin. Od základní verze se Sti bude odlišovat speciální kapotou s otvorem sání vzduchu pro mezichladič, široký přední nárazník s velkými vstupy vzduchu, rozšířené lemy kol ukrývající 18" kola  a difuzor na zadním nárazníku. od svého předchůdce zdědí kompletní brzdový systém od firmy Brembo a lze očekávat další vylepšení systému pohonu  všech kol a pravděpodobně i řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Subaru Impreza WRX STi
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků