STi vs. Evo: bitva pokračuje (spy photos)

Dlouholetí souputníci se chystají na další vzájemný souboj. Který z japonských klanů bude mít navrch tentokrát?

Kolikrát už jste četli srovnání těch dvou rivalů z Japonska? Každý rok je něco nového - tu vylepšený podvozek, tu posílený motor, tu nová světla na staré karoserii. Jenže tentokráte se chystá něco velkého. Pod jmény zděděnými po svých předcích přicházejí noví bojovníci. Mají nová brnění, nové zbraně, sedlají nové koně. Tipnete si vítěze?

Mitsubishi Lancer Evo X

O novém Mitsubishi Lancer Evo X už jsme vám před nedávnem vše řekli a taky jste se mohli podívat na oficiální fotografie. Jenže  ty se podobaly spíše počítačovým obrázkům a tak neuškodí podívat se na reálné auto na reálné silnici. Tedy spíše na jeho fotografie z Nürburgringu. A že mu to tam sluší. Abychom Evo jen tak neodbyli, tak doplním nové informace ohledně převodovek. V době uvedení na trh na začátku příštího roku bude standardně dodáváno s 5-ti stupňovým manuálem, který bude možno nahradit 6-ti stupňovým robotizovaným ústrojím s řazením pádly pod volantem. Na rozdíl třeba od mnichovské SMG se řidič bude muset vždy starat o řazení, protože automatický mód nebude k dispozici. Za to bude mít možnost si zvolit z normální, sportovní a supersportovní nastavení řazení. A to supersportovní má být něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Bylo navrženo pro použití na závodních tratích a jeho kouzlo spočívá v tom, že dovolí řadit nahoru jen když otáčky motoru dosáhnou oblasti maximálního výkonu na hranici červeného pole otáčkoměru. Úžasne nepraktické, že. A poslední detail, cena nového Eva X výrazně překročí cenu předešlého modelu. Základní varianta s výkonem okolo 300 koní bude stát 42 000 € na v predejnách se objeví na začátku příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mitsubishi Lancer Evo X

Subaru Impreza WRX STi

A teď se přesuňme na druhou stranu barikády. O nové Impreze už taky víme leccos a taky jsme se mohli podívat na hodně oficiálních obrázků. Jenže o nejostřejší variantě pohříchu nevíme mnoho. Zatímco nová Imprezy generace by se měla u dealerů objevit někdy na konci letošního léta, na debut STi si budeme muset počkat na říjnovou Tokyo Motor Show a na její uvedení na trh až do příštího roku. Už dnes víme, že verzi STi bude pohánět vyladěný 2,5 litrový přeplňovaný boxer o výkonu vyšším než 300 koní a točivém momentu okolo 400 Nm. Asistovat mu bude současná 6-ti stupňová manualní převodovka, kterou při plánovaném faceliftu v roce 2009 doplní robotizovaný manuál od firmy Aisin. Od základní verze se Sti bude odlišovat speciální kapotou s otvorem sání vzduchu pro mezichladič, široký přední nárazník s velkými vstupy vzduchu, rozšířené lemy kol ukrývající 18" kola  a difuzor na zadním nárazníku. od svého předchůdce zdědí kompletní brzdový systém od firmy Brembo a lze očekávat další vylepšení systému pohonu  všech kol a pravděpodobně i řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Subaru Impreza WRX STi

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 714 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 78 395 km
Cena: 254 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 82 708 km
Cena: 255 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 81 447 km
Cena: 332 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 106 111 km
Cena: 248 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 100 756 km
Cena: 253 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků