Stepní vlk od Audi

Automobilka Audi to se svými výpravami do terénu myslí velmi vážně: Na evropských trzích sklízí mimořádné úspěchy model Audi allroad quattro a před několika dny se na pařížském autosalonu představil všestranný koncept Audi Steppenwolf.
Stepní vlk od Audi
Automobilka Audi to se svými výpravami do terénu myslí velmi vážně: Na evropských trzích sklízí mimořádné úspěchy model Audi allroad quattro a před několika dny se na pařížském autosalonu představil všestranný koncept Audi Steppenwolf.

Audi Steppenwolf naznačuje, jak si návrháři automobilky Audi představují vysoce výkonný kompaktní vůz pro silnice i terén. Nejnovější koncept zúročuje jejich dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol – třídveřový čtyřmístný prototyp (nesoucí zřetelné znaky firemního designu Audi) je poháněný zážehovým šestiválcovým motorem o objemu 3,2 l a výkonu 165 kW/225 k, který se přes šestistupňovou manuální převodovku přenáší na kola obou náprav.

O rozdělování přenášeného výkonu mezi přední a zadní kola se stará elektronicky řízená spojka Haldex – ta zaručuje, že v okamžiku prokluzu předních kol se adekvátní část výkonu začne okamžitě přenášet na zadní kola. Dobrou trakci za obtížných podmínek dále zaručuje také elektronická závěra diferenciálu EDS. V kritických situacích, kdy se jízda blíží ke hranici stability, zasahuje do činnosti brzd a motoru elektronický stabilizační systém ESP.

Díky vysokému výkonu a mohutnému točivému momentu 320 Nm dosahuje prototyp Audi Steppenwolf nejvyšší rychlosti přes 230 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za necelých osm sekund.

Jednou z mnoha technických specialit projektu Audi Steppenwolf je jeho čtyřstupňové pneumatické odpružení kol, které vychází z technologie použité už u modelu Audi allroad quattro. Elektronicky řízené pneumatické odpružení kol mění svoji výšku ve čtyřech krocích v celkovém rozsahu
60 mm – v nejnižší silniční poloze činí světlá výška vozu 163 mm, v nejvyšší pak 223 mm. Světlá výška vozu se upravuje buď samočinně – v závislosti na rychlosti jízdy - nebo manuálně tlačítkem na palubní desce.

Dalším zajímavým prvkem prototypu Audi Steppenwolf je parkovací brzda – její elektronicky řízený elektrohydraulický systém využívá tlakového vedení a brzdových pístků provozních kotoučových brzd zadních kol. Řidič zajišťuje vůz pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce – v tom okamžiku pustí hydraulické čerpadlo do okruhu zadních brzd brzdovou kapalinu pod tlakem 80 barů a speciální jednocestné ventily zaručí, že tento tlak zůstává stálý. Pro odbrzdění použije řidič stejného tlačítka. Z bezpečnostních důvodů dovolí elektronický řídicí systém aktivaci parkovací brzdy pouze v okamžiku, kdy vůz stojí a je zapnuté zapalování.

Audi Steppenwolf je projektem vozu do každých podmínek. Jak je však u značky Audi obvyklé, nabízí i nový prototyp svým pasažérům nejvyšší komfort. Dominantními prvky v interiéru jsou leštěný hliník a kvalitní kůže – ta našla své uplatnění dokonce i na místě obvyklých podlahových koberečků.

Řidič a jeho spolujezdci sedí ve výrazně anatomicky tvarovaných sedadlech odděleni mohutným středovým tunelem - posez i uspořádání přístrojů připomíná spíše výkonné sportovní vozy. Přístup ke dvěma komfortním místům v zadní části vozu usnadňují široké dveře a speciální systém sklápění a posouvání předních sedadel, který se skvěle osvědčil už
v Audi A3.

Překvapivě objemný zavazadlový prostor v zádi je dobře přístupný do strany odklápěcími zadními dveřmi. Sklo zadního okna lze elektricky zcela zapustit do dveří zavazadlového prostoru.

Pod podlahou zavazadlového prostoru se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo, které se v případě potřeby vysunuje ve speciální elektricky ovládané zásuvce, což usnadňuje manipulaci. V zemích, kde to legislativa umožňuje, lze vozit pouze speciální soupravu pro rychlou opravu průpichů pneumatik a malý elektrický kompresor. Místo původně vyhrazené rezervnímu kolu je možné využít pro další zavazadla.

Audi Steppenwolf je unikátním vozem do všech podmínek. Přináší si mnoho z luxusních limuzín automobilky Audi i z jejích legendárních soutěžních automobilů. Suverenita, s jakou se tento model dokáže pohybovat nejvyššími rychlostmi na dálnicích, proplétat se úzkými vlásenkami serpentin nebo zdolávat zdánlivě neprůchodné terénní úseky, je obdivuhodná a mimořádný zájem veřejnosti, který první představení tohoto projektu na pařížském autosalonu vyvolalo, je pro automobilku Audi důležitým vodítkem.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků