Možná to dopadne tak nějak podobně, jako když se kdysi u nás do osobáků montovaly mřížky za zadní sedadla, aby z toho byla kategorie N1 kvůli odpočtu DPH?Tzn. i Stellantis bude nejspíš dál prodávat úplně stejné osobní dodávky se spalovacím motorem, jen v kategorii N1. Pak bude možné aspoň porovnat, jak porostou prodeje "nákladních" dodávek se spalovákem, a těch osobních na baterky. ;-)
Podobně "chytře" řeší automobilky emise i v kategorii pickupů...
Je to presne tak, je tam aj Berlingo Van, ktoré je vlastne pôvodné Berlingo so spalovacím motorom, a obabrali EU a prešli do kategórie dodávok, kde nie sú také prísne emisie
Kecy.. 5 let tu byl s námi, ceníky stazeny, bude facelift. Na dodávky jsou mírnější normy co2, proto vw místo sharana razí caddy atd. https://www.latestcarnews.net/peugeot-rifter-2022/
a v cenníku P je uvedené že na benzínové a naftové verzie už nie sú možné objednávky do výroby,len výpredaj skladových zásob
Nevím, jak to mají v plánu s faceliftem, ale je zcela jisté, že dnešní objednávky by do faceliftu nestihli, ta fronta čekajících je opravdu velká. A pokud zároveň s faceliftem mají i generační obměnu Puretechu a BlueHDI, tak by takový krok dával smysl.
Někde psali, že tato auta přesunou jako N1, kde jsou nižší pokuty CO2. Na tato auta sjem se díval před koncem roku, čekačka byla 6m frantíků a 9m u Toyoty. Pokud kvůli faceliftu na 1-2měs zastaví výrobu, v podstatě jsou letos vyprodaní. Pochybuju, že by vyklidili pole VW a Renaultu, když to byly jedny z nejprodávanějších modelů. Osobně si myslím, že se za pár měsíců objeví v nabídce nové verze-i když budou oficiálně jen užitkové. Teď potřebují doprodat před FL skladovky.
ale keď si pozrieš ponuku tak dodávkové verzie sú bez zmeny, len z osobných verzií zostala len elektrina
Stellantis se zbavuje osobních dodávek.U toho bych zustal.
Nj. Urcite se jim to povede lepe, nez dojceposte :-D
Automobilek je nadbytek. Něco zkrachovat musí.
Co že to ten waalbox??
něco na toto téma našel gougl na fejsbůku někde v Thajsku
Plechová dodávka s dojezdem 250km za meloun! To nevymyslíš! :-D
tak třeba městská rozvážka za den 250 nenajede ani omylem
To nenajede, ale za mega bych mohl mít minimálně dvě, ne jednu.
Ale u té městské rozvážky je poměrně rychlá návratnost, takže se mnohým ten rozdíl v ceně vyplatí.Na druhou stranu dvě mít nebudete, podívejte se, kolik stojí Caddy.
Rychla navratnost? Vis, ze kdyz to auto stoji na nabijecce, tak nevydelava? A ze polovicni cena za diesel se zaplati za polovicni dobu?
a ono to auto jezdí 24 hodin denně?
Nikolvek. Ale smenny provoz je u spousty sluzeb. Mit dve auta kvuli pokryti dopo/odpo je dost neekonomicke.
No tak pro ty to zatím není, no.
Proč řešit nějaký Caddy, když tu byl Rifter (tedy totožné auto) za cenu okolo půl mega? Stejné auto, rozdílné pohony, cenový rozdíl dvojnásobný. Tak to prostě je.
Je to easy: 100km: 8lx30Kč (PHM bez DPH)= 240Kč, servis/oleje/filtry/brzdy 100Kč, celkem přímé zjednodušené náklady 340Kč/100km100km: 20kWh x4Kč= 80Kč, servis/filtry 20Kč, celkem 100Kč/100kmtakže na 100km úspora (zjednodušeně) 240kč..... Při 150km denně a 250 pracovních dnech za rok je to skoro 100 000Kč/rok.. a to se většině vyplatí.
jasne, protoze na EV se nic nekazi, zejo...To, ze veci okolo motoru/prevodovky/paliva tvori asi 30-40% zakazek autoservisu a zbytek maji spolecny s EV (plus elektrika pohonu) je uz takovy detail
A po 8 letech repas baterky (nebo zbytkovou cenu elektrošrotu) jsi započítal? Pročpak ne? To by to asi "zase" nevyšlo tak jak mělo, co? ;-)Je třeba se smířit s tím, že elektromobilita nedává žádný ekonomický smysl, a to ani v dnešní předotované době, ve srovnání s ultrazdaněným ropákem.
Dodávka, která bude jezdit po městě a každý den najede 150 - 180 km, tu už asi po 8 letech neprodáte a obávám se, že ten elektromotor a baterie budou dvě komponenty v nejlepším stavu na celém autě. :-D
Další omyl, 8 let není životnost baterie, ale záruka výrobce. Fosilní auto po dvou letech, kdy skončí tovární záruka také negenerálkujete.
Mno tak to mi prosím ukaž osmiletý akumulátor, který denně nabiješ a vybiješ a bude mít kapacitu aspoň 70% když byl nový. :-)Takový jednoduše nenajdeš, a tuplem to platí pro baterii takových akumulátorů - tam už jsou jednotlivé větve rozvážené a i když se podle napětí zdá, že to je v pořádku, tak reálně je taková baterie už před smrtí a oblaží tě podivným chováním - náhodně rychlým poklesem kapacity (podle proudové zátěže), změnou objemu (tzv. nafukování) nebo rovnou požárem.
Pokud bys takovy nenasel, tak ti ho vyrobce zadarmo vymeni, protoze 70% je prave garantovany limit. Dnes pouzivane lion u aut s tepelnym cerpadlem maji po 30000km ca 96% a dal klesaji jen minimalne, u tesly 20700 je bezne 90% pri 300 000km a etrony pri 90tkm servisni prohloice maji diagnostikovaniu kapacitu vetsinou kolem 95%,,proto taky audi i vw ted upgraduji sw na vyssi vyuziti kapacity
I kdyby to bylo tak krásné jak říkáte, tak je to pouze 100 tisíc ročně. Tedy za životnost se sotva zaplatí vyšší pořizovací cena. Zatímco kdyby firma koupila dvě spalovací dodávky, může vydělávat dvakrát tolik s nulovými náklady na nabíjecí stanice a vyšší tarif.+ Jen tak mimochodem. U nás třeba pizzerie parkuje s auty normálně na ulici, takže by je ani neměla kde nabíjet.
Odhlédnu od toho, že parkování firemních aut zdarma na ulici není příliš košér.K těm nákladům je dobrým ukazatelem operativní leasing. Pokud rozdíl v měsíční platbě za leasing je menší, než rozdíl v nákladech na palivo (a nákladech na tankování u pumpy - často totiž nejsou ve městech ty pumpy příliš dobře po ruce, takže je třeba počítat ještě se ztraceným časem), tak se to prostě vyplatí.Někteří jsou sice schopni argumentovat takovými rozdíly, jako je pohodlí, zdraví pracovníků a lokální znečištění prostředí, ale s tím bych raději nepočítal.To s tím nákupem dvou dodávek určitě nemyslíte vážně. Ta dodávka bude sloužit minimálně tři roky a i v takovém případě budou mzdové náklady řidiče trojnásobkem nákladů na pořízení toho auta (jenže ona ta dodávka bude nejspíš jezdit mnohem, mnohem déle).
Váha dodávky EV 2,2 tuny, spalováku 1,6 tuny. O kolik se vám prodraží jen pneu, prosím? 2x tolik? A to se nebavíme o podvozku celkově, co ta váha navíc udělá v městském provozu. Nejsou jen náklady na PHM...
O nic, praxe ukazuje, že životnost značkových pneu u BEV je identická jako u fosilních a PHEV vozidel. Důvody jsou nasnadě, vysoká kvalita pneu, nízký valivý odpor a odlišný způsob jízdy. A váha navíc neudělá nic, protože brzdíte rekuperací do baterií.
Jak to myslíš s tím brzděním do baterie? Nechápeš, že je úplně jedno, jestli brzdíš brzdami, nebo rekuperací? Obojí funguje stejně, tedy jako brzda a setrvačnou sílu auta musíš vždy přenášet přes pneumatiky na vozovkou. Jak by se ti jinak podařilo rekuperovat? Tedy pneumatiky u auta s větší hmotností jsou více namáhány při brzdění a je jedno, čím brzdíš. Energie která by jinak skončila v brzdách, jako teplo, se vrací v rekuperaci jako elektrický proud. To znamená, že šetříš brzdy, ale ne pneumatiky. Rekuperace rozhodně nebrzdí přímo o cestu, ale pneumatikami o cestu.
Neni to jedno. Rekuperacni brzeni zatezuje pneu podstatne rovnomerneji nez brzdy a v drtive vetsine probiha s mensim zpomalenim na delsi draze. Ono zdaleka ne kazde auto umi rekuperovat 220kW jako e-tron, ktery je mezi BEV vyjimkou. A i ten brzdí na obou napravach temer shodnym momentem.
Blbosti. Když EV a ICE auta budou brzdit stejně intenzivně (při běžné jízdě pomalu, v krizovce intenzivně), tak daleko těžší EV bude v obou případech namáhat pneu více, protože má vyšší hmotnost. A vyšší hmotnost znamená, že na styčné ploše pneu/vozovka se musí zmařit daleko větší kinetická energie. Fyziku neokecáš, nepodplatíš, neohneš. EV rekuperací šetří pouze brzdy jak bylo správně řečeno výše. Pneu u EV naopak dostávají daleko více na zadek jak při brzdění, tak při akceleraci tak při bočním namáhání v zatáčce, protože ve všech těchto případech zvyšuje namáhání pneu vyšší hmotnost EV. A vedle vyšších nákladů na pneu pro majitele EV vznikají i vyšší škody na životním prostředí, protože u EV vzniká vyšší množství prachových částic na jednotku ujetých km.
Máte pravdu, když budete jezdit s těžším EV stejným způsobem jako s lehčím spalovákem, tak budou pneumatiky a vozovka namáhány více.Když jedete se spalovákem z kopce, tak buď můžete nechat motor se točit volně a přibrzďovat - auto bude mít nulovou spotřebu paliva, budou se zahřívat brzdy a kola se budou na malé chviličky blokovat, odírají se plošky na pneumatikách, trhá se asfalt, a nebo můžete zařadit nižší rychlostní stupeň a brzdit motorem - kola se budou celou dobu točit plynule, ale s větším odporem (nikoli k silnici, ale k autu), pneumatiky se budou opotřebovávat rovnoměrně, skoro jako na rovince, asfalt s tím bude v pohodě. EV, díky rekuperaci umoňuje stejný efekt, jenže také i v případech, kdy už by u spalováku brzdění motorem nestačilo.A podobně je to i při akceleraci, kdy díky elektromotoru je přidávání síly mnohem rovnoměrnější.Další kapitolou je stání se zapnutým motorem, kdy díky vybracím motoru dochází k opotřebení vozovky i pneumatiky i když vozidlo stojí. (Podívejte se na trolejbusovou a autobusovou zastávku!)Stejně těžké vozidlo s EV tak bude většinou zatěžovat vozovku a pneumatiky mnohem méně než podobné vozidlo se spalovacím motorem. Při rozumné velikosti baterií se to tedy srovná.Ano, když se na dálnici vysype náklad z kamionu, pak těžší EV bude vždy větším trhačem asfaltu než lehčí auto se spalovacím motorem.
Jen jedna odpověď. Tak auto nezpomaluje, nebrzdí o sebe, ale o vozovku prostřednictvím pneumatik, je to tření, co auto zpomaluje a je jedno, jakým způsobem je v autě to "blokování kol" způsobeno. U spalováku je produkt brzdění teplo na brzdách, u EV elektřina, pokud není potřeba začít brzdit brzdami.
Další blábol teoretika, co v EV nenajel ani metr.Apropos, například zmiňovaný e-tron 55 má pohotovostní hmotnost 2560kg, podobně velké SQ8 má 2440kg, o něco málo větší SQ7 pak 2460Kg. To je rozdíl ani ne 5%. Nakonec i pneu mají v podstatě tytéž, jen na SQ se dávají W nebo ZR a na e-tron postačí H
Že ty víš o fyzice naprosto stejný prd jako jogurt , když tady nepokrytě popíráš fyzikální zákony. Takže, dle tebe není blbost, že dle něj šetříš pneumatiky, když rekuperuješ, protože nebrzdíš brzdami, ale zkrátka rekuperuješ, jako by to nebylo brzdění. Fyzika je pro tebe španělská vesnice a všichni, kteří tomu rozumí, dle tebe jen blábolí. A 150 kg navíc je vlastně prospěšných 150 kg, aby se pneumatiky neopotřebovávaly, jak píšeš. Audi SQ8 je delší o 100 mm, širší o 60 mm, vyšší o 92 mm a rozvor má větší o 68 mm. Nezdá se to, ale je to sakra větší auto, ne podobné velikosti, tak se neoháněj ani hmotností, která je uváděna 2365 kg (TDI Quatro). https://www.audi.cz/q8/sq8/technicka-data... Pokud vezmu jako základ SQ8, tak ten tvůj e-tron 55 má od něj o 8,2% větší hmotnost. To chceš opravdu tvrdit, že to jsou všechno zanedbatelné hodnoty?A jinak SQ7 hmotnost 2275 kg https://www.audi.cz/modely-q7/sq7/technicka-data... , tedy rozdíl 12,5 %, pro základ SQ7, v neprospěch e-tron 55.
Mirečku, asi ti uniklo, že lehčí benzínovou SQ7/8 v Česku pohledat. Naprosto drtivá většina jsou naftové a tam platí ty hmotnosti o kterých se dočteš v příspěvku.A s čím jiným bys chtěl srovnávat e-tron? S o 85mm delší a o 20 kW výkonnější SQ8 nebo s o 230mm kratší a o 45kW slabší SQ5?
Hele Jeníčku, a k čemu ti to srovnání je dobré? Tímto chceš dokázat co, že EV sjíždějí pneumatiky méně? Hloupé srovnání, stále je EV hmotnější. Tu hmotnost SQ8 uvádí i u testu dieselové verze, tedy jsem logicky předpokládal, že je to OK. Vše záleží na řidiči, pokud pojede stylem brzda plyn, a nebude předvídat, tak rozhodně bude hmotnější auto více opotřebovávat pneumatiky. Pokud ty jezdíš rozumně, asi ano, jak jsi psal výše, tak dlouho před místem, kde potřebuješ snížit rychlost, zastavit, dáš nohu z plynu dolů. Já to takto dělám i u auta se spalovacím motorem. Ve velké většině jen mírně dobrzďují. Jak výše psal Nojono, že rekuperací méně zatěžuje pneumatiky, neboť rovnoměrněji brzdí, je čirý blábol. Pokud chceš jet 130 km/hod a budeš muset kvůli jakékoliv situaci náhle brzdit, tak musíš náhle zastavit trochu větší hmotnost auta a rekuperace v tom nic nezmění. Vše je o řidiči, jestli jezdi dynamicky, nebo předvídá a nepotřebuje být všude první a podle toho budou pneumatiky také vypadat. A ještě jinak, pneumatiky se opotřebovávají i samotnou jízdou, nejen brzděním.
Čéče, nevim jak často náhle brzdíš ze 130km/h, ale ja tak jednou za rok a to jeste přehánim.
A to se musí vždy jen ze 130 km/hod? V nižších rychlostech to již neplatí? Typický příklad je velké město, docela často se pohybuji v Ostravě a tam to bez brzd nejde.
Razovity kraj ....
Tak, tak, rázovitý kraj. Jenže to bude platit i v ostatních větších městech. Vždy se najde někdo, kdo kličkuje mezi auty, omezení rychlosti, křižovatky, přechody... Pochybuji, že auto pozná dopředu, že bude červená na křižovatce, přechodu..., když jsi v bezprostřední blízkosti, a šup, je tam.
Tak pravdou je, že Q8 je o trošku delší i širší. Rozměrově nejbližší e-tronu je X5. Ono se to napohled nezdá, ale e-tron je podstatně větší než například Touareg. Přitom ten vizuálně vypadá minimálně srovnatelný. To je hra tvarů, Q8 není o moc větší, ale je tvarovaná pro mohutný dojem, tvarově i rozměrově podobný e-tron má naopak působit subtilnějším dojmem, menší než ve skutečnosti je. A funguje to.
Pro toho hodnotitele, který tomu rozumí evidentně jako koza petrželi. https://www.autolexicon.net/cs/articles/regenerativni... ...
Podepisuji. E-tron 55 Quattro, Continental Premium Contact 6, nájezd 88000km, zbytkový vzorek při výměně 3mm. Zimní sada GoodYear Ultragrip G1 po 22 000km má vzorek 7mm.
Jezdit ve 2,5tunovém autě za více jak 2,5 mil. Kč a pneumatikách mít 3 mm vzorku...no co si jen o tom pomyslet. To snad i ten majitel vybydlené Felicie na protektorech bude za mokra méně nebezpečný... ten s tím alespoň nejezdí po dálnici...
Placas hovadiny, zakonny limit je 1,6, takze to menil skoro pri dvojnasobku. A 3mmm na tezkem aute je rozhodne naprosto,postacujici vzorek i na mokru.
Jak říkáš, výkon nové pneu je na mokru "úplně stejný" jako té zcela nové.... To postrádá snad jakoukoliv logiku, nebo mi něco uniklo? Nevzniká aquaplaning snad tak, že pneu nestačí odvést vodu a 7 vs. 3 mm je v tomto případě propastný rozdíl...Naprosto postačující je velmi relativní termín, třeba někomu kdo jezdí po městě ano. Jinému, který jezdí za každého počasí a třeba i na německé dálnici ne ...
"výkon pneu" je co? A v čem se to měří?
Třeba brzdná dráha na mokru...
zvláštní definice výkonu...
Ach to slovíčkaření. Nejste Vy náhodou právník?
Ano, zákonný limit pro letní pneu takový je. Výkon takové pneu je však úplně mizerný. Pokles výkonu nové pneumatiky a té s 5 mm (!) vzorkem je 50 % (!). Takže asi tak. 1.6 mm je zoufalost
totální nesmysl u letních a poloviční nesmysl u zimních
Jediný důvod, proč najet 88 tis. km na jedněch gumách je ušetřit ... více smyslu mi to nedává :-)
Jediný důvod proč měnit gumy je poškození, enormní věk nebo sjetí dezénu.
Můžu se zeptat, jak dlouho to Audi máš a jestli měníš letní a zimní pneumatiky? Nějak se mi nechce věřit, že máš roční nájezd cca 50 000 km, když uvádíš, že na letních pneumatikách máš maximálně za cca tři roky, co se to auto prodává, najeto 88 000 km.
Ano, mám obvyklý roční nájezd něco přes 60000km. koupeno nové konec února 2020, dnešní stav tacho 115500, měním celá kola, letní 21", zimní 20"
Při 100 km denně a 50000 km ročně se elektromobil vyplatí snad každému (kdo má kde nabíjet), snad ve většině kategorií osobních vozidel, ten rozdíl v ceně se smaže rychle.
je to relativní, pokud bych měl například žravý třímotorový e-tron S za 3,5 mega s 30+kW/100km spotřebou, neměl doma možnost nabíjet a byl ještě k tomu tak pošetilý, že bych si nepředplatil tarif transit na ionity a neměl smlouvu s PRE, tak se to nevyplatí, resp. na veřejných nabíječkách ČEZ nebo E.ON s předraženým nabíjením to bude stát stejně jako provoz benzínového osmiválce v SQ8
Díky za odpověď pánové.
Tak to jsi potom v tomhle směru kouzelník. To máš nájezd obchodních cestujících, denní průměr 164 km.
Bejvávalo i podstatně víc, teď je to pohodička, průměr 5000km za měsíc. Jsou dny pod 100km a jsou dny dost přes 1000km, nejezdím jen po Česku. Taky se mi EV sakra vyplatí.
A kolik času strávíš nabíjením, když jsou dny dost přes 1000 km. Neber to jako narážku, jen mne to zajímá.
Nabijim doma, coz mi v 60-70% pripadu staci na celodenni trasu, nekdy i na dva dny.Vyslovené dálky nabijim na ultrafast, nejcasteji ionity, je tam vzdy volno a 300km nabiju za cca 25minut (rychlost nabijeni ca 700km/h). A samozrejme pres noc na cestach v hotelu, vetsinou zdarmaCest, kdy se tentyz den vracim domu, ale nestaci mi na to jedna napln baterie, je minimum. Pak nabijim bud tam, kde jsem na jednani a pokud to nejde, tak se stavim na nejrychlejsi dostupne nabijecce, tech 150kW nebo 350kW je docela dost. A navic na nich nezdrzuji pidiauta s pomalym DC nabijenim jako na beznych 50kW nabijeckach, kde ja nabijim 210km/h ale oni se tam crcaji nekonecnou dobu.A na zaver podstatna vec, pokud mam den treba 400km, nabiju na ceste jen treba par minut, na 50-100km, tedy chvillicku, protoze nepotrebuji dojet domu s plnou baterií. Priklad, HK-Plzen a odpoledne zpet, 400km. Rano vyjedu se 100%, cestou zpet se stavim u Berouna na Ionity, dam si kafe a za necelych10 minut nabiju z 25% na 65% a domu dojedu s 20%.
Asi jsem měl napsat, že mě ta odpověď zajímá od jogurta, ten uvádí, že najede v jednom dni i dost přes 1000 km.
Myslím, že to bude mít plusminus úplně stejně. Dát v jednom dni přes 1000km je menší drama, než se při pohledu na dojezd 300-450km zdá. Vyjedeš plný, kde zastavíš, něco nabiješ a do cíle dojedeš s rozumnou rezervou a tam nabiješ přes noc. Není co vymýšlet jinak. Já třeba realtivně často jezdím na sever Itálie, oblast Benátky - Treviso. Poprvé dobiju ca 20 minut na A5 před Vídní nebo na A2 za Vídní, podruhé u Klagenfurtu nebo Villachu a na to už dojedu do cíle. A když se něco za dálnici zadrhne, tak ještě někde pár minut pro jistotu, abych v cíli neměl méně než 15-20%. Jako jo, vyrazit třeba do Španělska s autem, které dobíjí 120kW a víc je v pohodě. Jet tam s autem co má nabíjecí limit 30-60kW je nesmysl.
jo, je to plusmínusautobus přesně tak
Otazkou je, jak se na takovou novou cestu clovek pripravuje? Predpokladam, ze se musi delat reserse dostupnych nabijecek a dle toho planovat cestu.
Nijak
souhlas, nijakauto mi je nabízí samo včetně aktuální informace počet stojanů/počet volnýchdokonce to umí info i o volných/obsazenách gratis nabíječkách Lidlu
Tak já pracovně jen CZ a SK, plus velké dávky o dovolených. V zimě natočím méně ale 100km to každý den je, v létě dáme během dovolené i přes desítku.
Chlapci, asi vám závidím. Já se pod 120k km za rok nedostanu. A nebaví mě to nijak moc.
Nesouhlasím s Vámi, ale což... Hodně šťastných kilometrů za každého počasí :-)
Jak vidíš, vymysleli. Otázka je, jestli je z toho brzo nerozbolí hlava.
Úžasné. A ty elektrický jsou v jaké velikosti? 1:16, 1:24, 1:32?
to je ale napad :-D
Nápad to je, protože na hlavních trzích budou dotace a emisní restrikce. Spalovák se živnostníkům nevyplatí koupit. Dále zřejmě potřebují uvolnit výrobní kapacity, takže zakládat novou montovnu pro pár okrajových trhů ve východní Evropě se moc nevyplatí. Navíc naše vlády strašně lžou, za deset let to tu bude také.
Otázkou zůstává, kde ten hlavní trh bude. Všichni se již začínají třást, že Čína za rok skončí s podporou elektromobility.
Čína už končí s podporou teď, protože není třeba. Elektromobilita se tam chytla, prodeje jsou i bez dotací. V Číně je elektromobilita dost před námi. Rychlé dobíječky, grafenové baterie,…
Takze ty grafenove baterie uz se opravdu prodavaji?
V Číně ano. Na podzim s tím začala první automobilka.
odkaz by nebyl?
Neumis google?
Umim. Prave proto se ptam, protoze kdyz jsem to hledal naposledy, bylo plno srpnovych clanku o zarijovem uvedeni a pak... ticho.
trvalo to 2 sekundy:https://vtm.zive.cz/clanky/svet-zaspal-v-cine... ...
Já myslím, že tenhle odkaz plně odpoví na diskuzi o grafenových bateriích. Tak rozhodně s výrobou žádná čínská automobilka na podzim nezačala. https://www.byznys-energie.cz/clanek/zazrak-jmenem-grafen...
Fakt je tak velky problem precist_a_pochopit prispevek na ktery reagujete?
https://1url.cz/DKXes... Čína sníží o 30 procent subvence na automobily s alternativním pohonem, označované jako NEV (New Energy Vehicles). Oznámilo to čínské ministerstvo financí. Dodalo, že po skončení tohoto roku už tyto vozy subvencovány nebudou. Kategorie NEV zahrnuje čistě elektrické vozy, hybridní automobily a vozy s vodíkovým pohonem.
Úplně skončí až za rok, takže pomalu s tím, že není potřeba...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.