Stellantis označuje Lancii za prémiovou značku. Letitý Ypsilon ale zatím neodchází

Doma se Lancii stále daří a pod střechou Stellantisu má podle všeho zajištěno bezpečí.

Nedlouho po oficiálním sloučení koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Groupe PSA do současně čtvrté největší automobilky světa Stellantis se již objevují první zprávy o tom, jak si jednotlivé značky pod střechou nové společnosti povedou do budoucna. Za zmínku teď stojí hlavně italská Lancia, která i přes názory expertů zřejmě stále neumírá.

Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

Na první pohled skomírající značka, která v současnosti působí jen na svém domácím trhu s jediným modelem, městským hatchbackem Ypsilon, se totiž dostala do vcelku dobré společnosti. Stellantis na své on-line tiskové konferenci rozdělil jednotlivé značky do několika kategorii podle umístění na trhu, a překvapivě, Lancii společnost označuje za prémiovou značku po boku Alfy Romeo a francouzského DS.

V řadě celkem 14 značek pod střechou Stellantisu je tedy Lancia situována i nad Peugeot a Opel, které společnost označuje za „vyšší mainstream“. Bohužel, vedoucí Stellantisu Carlos Tavares na tiskové konferenci více neupřesnil osud italské značky, očividně se ale Lancia do hrobu ještě nechystá.

Lancia utíká hrobníkovi z lopaty. V Itálii uvedla mild-hybridní Ypsilon EcoChic

Lancia utíká hrobníkovi z lopaty. V Itálii uvedla mild-hybridní Ypsilon EcoChic

Současná třetí generace Ypsilonu bude letos na trhu již deset let a poslední důležitou modernizací prošla vcelku nedávno, když dostala pod kapotu mild-hybridní pohon. Ani pro rok 2021 však značka zřejmě nechystá novou generaci, poslední špionážní fotky ukazují při testování údajné prototypy další modernizace.  

Nutno podotknout, že doma v Itálii patří Ypsilon stále k nejprodávanějším vozům a v roce 2019 dokonce porazil prodeje celého modelového portfolia Alfy Romeo na evropských trzích. Dřívější spekulace o nové generaci tak mluvily o příchodu v roce 2023, načež by Lancia rozšířila portfolio o druhý model.  

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků