V polovině května letošního roku jsme měli možnost spatřit moderní reinkarnaci slavného závodního vozu Abarth 1000 SP z roku 1966. Zdroj: Wheelsage

V polovině května letošního roku jsme měli možnost spatřit moderní reinkarnaci slavného závodního vozu Abarth 1000 SP z roku 1966. | Zdroj: Wheelsage

Původní vůz poháněl řadový čtyřválec o objemu 982 kubických centimetrů se čtyřmi karburátory Weber 40 DCOE. Zdroj: Wheelsage

Původní vůz poháněl řadový čtyřválec o objemu 982 kubických centimetrů se čtyřmi karburátory Weber 40 DCOE. | Zdroj: Wheelsage

Skromných 105 koní stačilo 480 kg važícímu autu k rychlostem přes 220 km/h. Zdroj: Wheelsage

Skromných 105 koní stačilo 480 kg važícímu autu k rychlostem přes 220 km/h. | Zdroj: Wheelsage

Moderní verze vozu je v podstatě převlečená  Alfa Romeo 4C .  Zdroj: Wheelsage

Moderní verze vozu je v podstatě převlečená Alfa Romeo 4C.  | Zdroj: Wheelsage

Pod kapotou původního vozu se nachází přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který produkuje výkon 177 kW (240 koní) a 350 N.m točivého momentu. Zdroj: Wheelsage

Pod kapotou původního vozu se nachází přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který produkuje výkon 177 kW (240 koní) a 350 N.m točivého momentu. | Zdroj: Wheelsage

Krásný italský stroj s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Zdroj: Wheelsage

Krásný italský stroj s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. | Zdroj: Wheelsage

Přesné specifikace nového Abarthu 1000 SP však nebyly zveřejněny. Nebylo to také potřeba, protože se neplánovalo dojít dál než do fáze show car.  Zdroj: BH Auction

Přesné specifikace nového Abarthu 1000 SP však nebyly zveřejněny. Nebylo to také potřeba, protože se neplánovalo dojít dál než do fáze show car.  | Zdroj: BH Auction

Nakonec to ale zřejmě přehodnotili, protože magazín Auto Italia Magazine nyní přichází s tím, že se auto bude skutečně vyrábět. Zdroj: BH Auction

Nakonec to ale zřejmě přehodnotili, protože magazín Auto Italia Magazine nyní přichází s tím, že se auto bude skutečně vyrábět. | Zdroj: BH Auction

Informaci předal magazínu Roberto Giolito, vedoucího divize FCA Heritage a designér automobilu. Zdroj: BH Auction

Informaci předal magazínu Roberto Giolito, vedoucího divize FCA Heritage a designér automobilu. | Zdroj: BH Auction

Vzniknout by mělo pouze 5 kusů a každý by měl stát v přepočtu pět milionů korun. Zdroj: BH Auction

Vzniknout by mělo pouze 5 kusů a každý by měl stát v přepočtu pět milionů korun. | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo Zdroj: BH Auction

Abarth 1000 Sport Prototipo | Zdroj: BH Auction

Původní vůz poháněl řadový čtyřválec o objemu 982 kubických centimetrů se čtyřmi karburátory Weber 40 DCOE. Zdroj: Wheelsage
Skromných 105 koní stačilo 480 kg važícímu autu k rychlostem přes 220 km/h. Zdroj: Wheelsage
Moderní verze vozu je v podstatě převlečená  Alfa Romeo 4C .  Zdroj: Wheelsage
Pod kapotou původního vozu se nachází přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který produkuje výkon 177 kW (240 koní) a 350 N.m točivého momentu. Zdroj: Wheelsage
26
Fotogalerie

Stellantis dává naději na další italskou renesanci. Sporťák Abarth 1000 SP jde do výroby

Italská značka Abarth aktuálně nabízí už jen upravený Fiat 500. Další model je v nedohlednu, ale něco se za dveřmi továrny přece bude dít.

V polovině května letošního roku jsme měli možnost spatřit moderní reinkarnaci slavného závodního vozu Abarth 1000 SP z roku 1966. Původní vůz poháněl řadový čtyřválec o objemu 982 kubických centimetrů se čtyřmi karburátory Weber 40 DCOE. Skromných 105 koní stačilo 480 kg važícímu autu k rychlostem přes 220 km/h.

Moderní verze vozu je v podstatě převlečená Alfa Romeo 4C. Pod kapotou původního vozu se nachází přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který produkuje výkon 177 kW (240 koní) a 350 N.m točivého momentu. Krásný italský stroj s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

Přesné specifikace nového Abarthu 1000 SP však nebyly zveřejněny. Nebylo to také potřeba, protože se neplánovalo dojít dál než do fáze show car. Nakonec to ale zřejmě přehodnotili, protože magazín Auto Italia Magazine nyní přichází s tím, že se auto bude skutečně vyrábět.

Informaci předal magazínu Roberto Giolito, vedoucího divize FCA Heritage a designér automobilu. Vzniknout by mělo pouze 5 kusů a každý by měl stát v přepočtu pět milionů korun.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud