Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Ladičská firma Steinmetz se dlouhodobě specializuje na tuning automobilů Opel. Nejnovější výsledek jménem Merifast, tedy zásadně přepracovaný model Meriva, by chtěl poukázat, že i rodinné auto může být velmi rychlé. Co všechno zvládne dvoulitrové turbo nebo 18" kola v případě malého vanu?
Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Steinmetz nikdy nebyl pouhým "lepičem křidélek", což se snaží dokázat i svým nejnovějším dílem jménem Merifast. Vybrat si jako základ ostrého vozu malé MPV Meriva je trochu šílené, ale proč ne, i "ostří hoši" musejí jednou posadit své ratolesti na zadní sedadla a kdo říká, že při tom musejí slevit ze svých představ o ježdění rychlým a sportovním vozem. Zřejmě tak museli u Steinmetzu uvažovat, když se tohoto dráčka rozhodli přivést na svět. V době, kdy se na trhu objevuje ostrá Meriva OPC s motorem 1,6 Turbo se rozhodli jít ještě o krok dál. Pod kapotu sériové verze totiž umístili motor 2,0 Turbo se základním výkonem 147 kW (200 koní) a aby toho nebylo málo, další zásahy do benzínové jednotky zvedly výkon na 169 kW (rovných 230 koní). Díky tomuto stádečku může jet upravená Meriva až 241 km/h a akceleraci z klidu na stovku zvládne za 7,5 s.

Zásadními proměnami prošly i další prvky vozu. Vůz dostal upravenou šestistupňovou převodovku, zesílené přední poloosy, nový brzdový systém s větranými kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu a samozřejmě i nové pružiny a tlumiče. Díky nim došlo nejen k přitvrzení vozu, ale také jeho zásadnímu snížení. Pro lepší jízdní vlastnosti a snížení těžiště vozu klesla světlá výška o celých 30 mm.

V blatnících samozřejmě nechybí velká, 18palcová kola z lehkých slitin. Přesněji kola o rozměru 8,0 J x 18 s pneu 215/35 R18. Optický karosářský kit obsahuje stříbrno-zlatou barvu, nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, modifikovaná zpětná zrcátka, širší boční prahy, změněný zadní nárazník a chromované koncovky výfukového potrubí, které dodávají zvuku vozu patřičné "grády". Steinmetz poukazuje, že všechny karosářské doplňky jsou dostupné pro každou sériovou Merivu. V interiéru jsou doplňky z leštěného hliníku a karbonových kompozitů.

Tip: Testy Merivy a motoru 2,0T od Opelu naleznete zde.


Steinmetz Merifast

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků