Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Ladičská firma Steinmetz se dlouhodobě specializuje na tuning automobilů Opel. Nejnovější výsledek jménem Merifast, tedy zásadně přepracovaný model Meriva, by chtěl poukázat, že i rodinné auto může být velmi rychlé. Co všechno zvládne dvoulitrové turbo nebo 18" kola v případě malého vanu?
Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Steinmetz nikdy nebyl pouhým "lepičem křidélek", což se snaží dokázat i svým nejnovějším dílem jménem Merifast. Vybrat si jako základ ostrého vozu malé MPV Meriva je trochu šílené, ale proč ne, i "ostří hoši" musejí jednou posadit své ratolesti na zadní sedadla a kdo říká, že při tom musejí slevit ze svých představ o ježdění rychlým a sportovním vozem. Zřejmě tak museli u Steinmetzu uvažovat, když se tohoto dráčka rozhodli přivést na svět. V době, kdy se na trhu objevuje ostrá Meriva OPC s motorem 1,6 Turbo se rozhodli jít ještě o krok dál. Pod kapotu sériové verze totiž umístili motor 2,0 Turbo se základním výkonem 147 kW (200 koní) a aby toho nebylo málo, další zásahy do benzínové jednotky zvedly výkon na 169 kW (rovných 230 koní). Díky tomuto stádečku může jet upravená Meriva až 241 km/h a akceleraci z klidu na stovku zvládne za 7,5 s.

Zásadními proměnami prošly i další prvky vozu. Vůz dostal upravenou šestistupňovou převodovku, zesílené přední poloosy, nový brzdový systém s větranými kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu a samozřejmě i nové pružiny a tlumiče. Díky nim došlo nejen k přitvrzení vozu, ale také jeho zásadnímu snížení. Pro lepší jízdní vlastnosti a snížení těžiště vozu klesla světlá výška o celých 30 mm.

V blatnících samozřejmě nechybí velká, 18palcová kola z lehkých slitin. Přesněji kola o rozměru 8,0 J x 18 s pneu 215/35 R18. Optický karosářský kit obsahuje stříbrno-zlatou barvu, nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, modifikovaná zpětná zrcátka, širší boční prahy, změněný zadní nárazník a chromované koncovky výfukového potrubí, které dodávají zvuku vozu patřičné "grády". Steinmetz poukazuje, že všechny karosářské doplňky jsou dostupné pro každou sériovou Merivu. V interiéru jsou doplňky z leštěného hliníku a karbonových kompozitů.

Tip: Testy Merivy a motoru 2,0T od Opelu naleznete zde.


Steinmetz Merifast

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 001 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 230 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 182 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 266 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků