Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Ladičská firma Steinmetz se dlouhodobě specializuje na tuning automobilů Opel. Nejnovější výsledek jménem Merifast, tedy zásadně přepracovaný model Meriva, by chtěl poukázat, že i rodinné auto může být velmi rychlé. Co všechno zvládne dvoulitrové turbo nebo 18" kola v případě malého vanu?
Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Steinmetz nikdy nebyl pouhým "lepičem křidélek", což se snaží dokázat i svým nejnovějším dílem jménem Merifast. Vybrat si jako základ ostrého vozu malé MPV Meriva je trochu šílené, ale proč ne, i "ostří hoši" musejí jednou posadit své ratolesti na zadní sedadla a kdo říká, že při tom musejí slevit ze svých představ o ježdění rychlým a sportovním vozem. Zřejmě tak museli u Steinmetzu uvažovat, když se tohoto dráčka rozhodli přivést na svět. V době, kdy se na trhu objevuje ostrá Meriva OPC s motorem 1,6 Turbo se rozhodli jít ještě o krok dál. Pod kapotu sériové verze totiž umístili motor 2,0 Turbo se základním výkonem 147 kW (200 koní) a aby toho nebylo málo, další zásahy do benzínové jednotky zvedly výkon na 169 kW (rovných 230 koní). Díky tomuto stádečku může jet upravená Meriva až 241 km/h a akceleraci z klidu na stovku zvládne za 7,5 s.

Zásadními proměnami prošly i další prvky vozu. Vůz dostal upravenou šestistupňovou převodovku, zesílené přední poloosy, nový brzdový systém s větranými kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu a samozřejmě i nové pružiny a tlumiče. Díky nim došlo nejen k přitvrzení vozu, ale také jeho zásadnímu snížení. Pro lepší jízdní vlastnosti a snížení těžiště vozu klesla světlá výška o celých 30 mm.

V blatnících samozřejmě nechybí velká, 18palcová kola z lehkých slitin. Přesněji kola o rozměru 8,0 J x 18 s pneu 215/35 R18. Optický karosářský kit obsahuje stříbrno-zlatou barvu, nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, modifikovaná zpětná zrcátka, širší boční prahy, změněný zadní nárazník a chromované koncovky výfukového potrubí, které dodávají zvuku vozu patřičné "grády". Steinmetz poukazuje, že všechny karosářské doplňky jsou dostupné pro každou sériovou Merivu. V interiéru jsou doplňky z leštěného hliníku a karbonových kompozitů.

Tip: Testy Merivy a motoru 2,0T od Opelu naleznete zde.


Steinmetz Merifast

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků