Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Ladičská firma Steinmetz se dlouhodobě specializuje na tuning automobilů Opel. Nejnovější výsledek jménem Merifast, tedy zásadně přepracovaný model Meriva, by chtěl poukázat, že i rodinné auto může být velmi rychlé. Co všechno zvládne dvoulitrové turbo nebo 18" kola v případě malého vanu?
Steinmetz Opel Merifast: s rodinným vozem klidně i na okruh

Steinmetz nikdy nebyl pouhým "lepičem křidélek", což se snaží dokázat i svým nejnovějším dílem jménem Merifast. Vybrat si jako základ ostrého vozu malé MPV Meriva je trochu šílené, ale proč ne, i "ostří hoši" musejí jednou posadit své ratolesti na zadní sedadla a kdo říká, že při tom musejí slevit ze svých představ o ježdění rychlým a sportovním vozem. Zřejmě tak museli u Steinmetzu uvažovat, když se tohoto dráčka rozhodli přivést na svět. V době, kdy se na trhu objevuje ostrá Meriva OPC s motorem 1,6 Turbo se rozhodli jít ještě o krok dál. Pod kapotu sériové verze totiž umístili motor 2,0 Turbo se základním výkonem 147 kW (200 koní) a aby toho nebylo málo, další zásahy do benzínové jednotky zvedly výkon na 169 kW (rovných 230 koní). Díky tomuto stádečku může jet upravená Meriva až 241 km/h a akceleraci z klidu na stovku zvládne za 7,5 s.

Zásadními proměnami prošly i další prvky vozu. Vůz dostal upravenou šestistupňovou převodovku, zesílené přední poloosy, nový brzdový systém s větranými kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu a samozřejmě i nové pružiny a tlumiče. Díky nim došlo nejen k přitvrzení vozu, ale také jeho zásadnímu snížení. Pro lepší jízdní vlastnosti a snížení těžiště vozu klesla světlá výška o celých 30 mm.

V blatnících samozřejmě nechybí velká, 18palcová kola z lehkých slitin. Přesněji kola o rozměru 8,0 J x 18 s pneu 215/35 R18. Optický karosářský kit obsahuje stříbrno-zlatou barvu, nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, modifikovaná zpětná zrcátka, širší boční prahy, změněný zadní nárazník a chromované koncovky výfukového potrubí, které dodávají zvuku vozu patřičné "grády". Steinmetz poukazuje, že všechny karosářské doplňky jsou dostupné pro každou sériovou Merivu. V interiéru jsou doplňky z leštěného hliníku a karbonových kompozitů.

Tip: Testy Merivy a motoru 2,0T od Opelu naleznete zde.


Steinmetz Merifast

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků