Steinmetz Opel GT: ještě stylovější

Kdo jiný než Steinmetz by měl přijít s úpravou Opelu GT. Tato sice nenabídne více výkonu, ale to není ani třeba.

Na autoshow v Essenu představil Steinmetz svou variaci na Opel GT. Roadster německé automobilky sice už v śerii patří mezi rychlé a stylové vozy, ale někomu série zkrátka stačit nemusí.

Pro takové připravila tuningová společnost paket optických, ale i technických vylepšení. Přední část Opelu GT byla „obdařena“ mohutným sportovním nárazníkem s integrovanými mlhovkami a dvoudílným spoilerem. Boky vozidla se obešly bez (možná zbytečných) prahů. V zadní části pak stojí za zmínku decentně upravený nárazník a dvě dvojice ocelových koncovek výfuku.

Steinmetz nabídne pro tento vůz několik typů kol s novým designem o rozměrech 18, 19 a 20". K nim pak samozřejmě adekvátní pneumatiky od Continentalu nebo Michelinu, které tuner odzkoušel a vřele je doporučuje. Dostupná bude i sestava sportovního odpružení, která vůz nejen přitvrdí, ale posune blíže k zemi a to až o 20 mm.

Úpravci si zřejmě pomysleli, že je zbytečné pouštět se do jakýchkoliv úprav motoru a tak se ho ani nedotkli. O pohon Opelu GT se tak i nadále stará přeplňovaný dvoulitr Ecotec o výkonu 194 kW (264 k) a točivém momentu 353 Nm. Jednou z mála novinek je jiný výfukový systém z nerezové oceli a duplexovým ukončením. Výsledná stovka za 5,7 s a maximální rychlost 230 km/h ale nejsou ostudné hodnoty a zajistí dostatek zábavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Opel GT

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků