Steinmetz Opel Astra: ladná agrese

Tradiční ladič automobilů značky Opel postupně představuje svoji sadu úprav pro šestou generaci Astry.

Tato sada se dotkne především aerodynamických doplňků, snížené světlé výšky a litých kol, jež byly u Steinmetzu vyvinuty zvlášť pro Astru „J“, aby jí vtiskly agresivnější, níkoli však nevkusný dojem. Začnéme ale u technických změn.

Snížení světlosti si vyžádalo specifické odladění konstrukčně zajímavé zadní nápravy s Wattovým přímovodem (s podobnými modifikacemi se přitom počítalo již při vývoji vozu) a soustavy aktivního pérování a posilovače řízení FlexRide. Pokles podvozku o 30 mm údajně řidič ocení při rychlých průjezdech zatáčkami Severní smyčky na Nürburgringu, ale nediskriminuje jej ani v běžném městském provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada aerodynamických modifikací se skládá především z přepracovaného předního nárazníku s černými mřížkami a spodní lištou a výraznějšího spoileru nad zadním oknem, jenž důsledně navazuje na klesající linii střechy. Na přání se dodávají též boční lišty ve stříbrné, nebo antracitové barvě, jakož i obklady dveřních klik z plátů nerezového plechu.

Novinka se představila na setkání Tuning World Bodensee, kde se veřejnost mohla seznámit i s novými dvoubarevnými ráfky ST10 s rozměry 8.5J x 19" ET39. Tato kola s pěticí zdvojených paprsků navazují na tradici značky Steinmetz, zcela vyplňují rozměrné podběhy nové Astry a dávají vyniknout vzhledu sériových brzd. Alternativně lze objednat ráfky stávající řady ST7 se základními rozměry shodnými s ST10. Obouvají se pneumatiky 235/35/R19 značek Continental a Michelin a jejich instalace nevyžaduje žádné úpravy okrajů blatníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tím však Steinmetz nekončí, ale soustředí se také na individualizaci interiéru. Ke standardním přístrojům přibyl ukazatel aktuálně zařazeného rychlostního stupně, a sice v barvě podle výběru řidiče. Samozřejmostí jsou specifické koberečky s vyšitými logy Steinmetzu, ale těšit se můžeme i na nerezové obklady prahů, jež završují paletu doplňků určených pro Opel Astra řady J.

Jistě očima pátráte i po úpravách motoru. Ty zatím Steinmetz nepředstavil, jejich uvedení ale můžeme očekávat v nejbližších týdnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Opel Astra
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků