Steinmetz Opel Astra: ladná agrese

Tradiční ladič automobilů značky Opel postupně představuje svoji sadu úprav pro šestou generaci Astry.

Tato sada se dotkne především aerodynamických doplňků, snížené světlé výšky a litých kol, jež byly u Steinmetzu vyvinuty zvlášť pro Astru „J“, aby jí vtiskly agresivnější, níkoli však nevkusný dojem. Začnéme ale u technických změn.

Snížení světlosti si vyžádalo specifické odladění konstrukčně zajímavé zadní nápravy s Wattovým přímovodem (s podobnými modifikacemi se přitom počítalo již při vývoji vozu) a soustavy aktivního pérování a posilovače řízení FlexRide. Pokles podvozku o 30 mm údajně řidič ocení při rychlých průjezdech zatáčkami Severní smyčky na Nürburgringu, ale nediskriminuje jej ani v běžném městském provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada aerodynamických modifikací se skládá především z přepracovaného předního nárazníku s černými mřížkami a spodní lištou a výraznějšího spoileru nad zadním oknem, jenž důsledně navazuje na klesající linii střechy. Na přání se dodávají též boční lišty ve stříbrné, nebo antracitové barvě, jakož i obklady dveřních klik z plátů nerezového plechu.

Novinka se představila na setkání Tuning World Bodensee, kde se veřejnost mohla seznámit i s novými dvoubarevnými ráfky ST10 s rozměry 8.5J x 19" ET39. Tato kola s pěticí zdvojených paprsků navazují na tradici značky Steinmetz, zcela vyplňují rozměrné podběhy nové Astry a dávají vyniknout vzhledu sériových brzd. Alternativně lze objednat ráfky stávající řady ST7 se základními rozměry shodnými s ST10. Obouvají se pneumatiky 235/35/R19 značek Continental a Michelin a jejich instalace nevyžaduje žádné úpravy okrajů blatníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tím však Steinmetz nekončí, ale soustředí se také na individualizaci interiéru. Ke standardním přístrojům přibyl ukazatel aktuálně zařazeného rychlostního stupně, a sice v barvě podle výběru řidiče. Samozřejmostí jsou specifické koberečky s vyšitými logy Steinmetzu, ale těšit se můžeme i na nerezové obklady prahů, jež završují paletu doplňků určených pro Opel Astra řady J.

Jistě očima pátráte i po úpravách motoru. Ty zatím Steinmetz nepředstavil, jejich uvedení ale můžeme očekávat v nejbližších týdnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Opel Astra
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků