Steinmetz Astra Twin Top: letní ideál

Specializovaný tuner Steinmetz se podíval na kupé-kabrio modelu Astra a pro zákazníky nachystal celý tuningový paket.

S nasazením Astry Twin Top začal Opel pronikat do segmentu kompaktních vozů CC, tedy kupé-kabriolet a bojuje s auty jako např. Peugeot 307 CC, Renault Megane CC nebo novým VW Eos. Kupé-kabriolety jsou jako stvořené pro horké letní dny a jsou momentálně v kurzu zákazníků. Toho si samozřejmě všiml i Steinmetz, specializovaný tuner vozů Opel, a připravil kompletní balíček úprav.

Optické zásahy do karosérie se dotkly přední masky, kde je nový nárazník s integrovaným předním spoilerem. Z masky chladiče zmizela chromovaná lišta s logem automobilka a místo ní se na mřížce objevil pouze malá plaketka s názvem tunera. Paket dále obsahuje rozšířené boční prahy, oplechování zádě a nová zpětná zrcátka. Při pohledu na vůz zezadu vás možná zaujme koncovka z leštěného hliníku ve tvaru lichoběžníku. Je to typický tvar koncovek firmy Steinmetz. V interiéru jsou doplňky z hliníku a koberečky s logem tunera.

U pohonných jednotek Steinmetz vyladil nejsilnější benzínovou verzi a jediného zástupce naftových agregátů. Zážehový motor 2,0 Turbo po přeprogramování řídící jednotky disponuje výkonem 169 kW (230 k), což je o 30 koníků více než má sériová verze. Maximální točivý moment povyskočil z 262 Nm na rovných 300 Nm. U nafťáku 1,9 CDTi se výkon díky chiptuningu zvedl ze 110 kW (150 k) na 129 kW (175 k) a točivý moment je 380 Nm, což je nárůst o 60 Nm.

Se změnami výkonu se naladil i podvozek a světlá výška klesla o 30 mm. Zákazník si může vybrat z široké nabídky litých disků, maximální rozměr ráfků je 8 x 19 palců a pneumatiky 225/35 R19.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Steimetz Astra Twin Top
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků