Steinmetz Astra P.GASUS: hot-hatch co jezdí na LPG

Jeden z předních evropských tunerů, který se věnuje úpravám automobilů Opel, představil své další dílo. Nyní přišla na řadu Astra OPC, která dostala řadu úprav, ovšem mezi tu nejdůležitější je instalace systému LPG. Jak vypadá hot-hatch s levným provozem?
Steinmetz Astra P.GASUS: hot-hatch co jezdí na LPG
Steinmetz nyní přišel s opravdovou lahůdkou. Do parády si vzal ostrou verzi Astry s označením OPC a zakomponoval do ní alternativní pohon na LPG. Tím ovšem změny nekončí, aby i při jízdě na plyn Astra OPC disponovala výkonem 177 kW (240 k) došlo na úpravu řídící jednotky a OPC tak dosahuje stejného výkonu jak pří jízdě na plyn, tak na benzín.

Mimo instalaci tohoto systému prošla Astra i dalšími nutnými uprávami, které mají zlepšit jízdní vlastnosti. Nová je polozávodní spojka Sachs, která sice nedovolí dávkovat přes spojku výkon tak jednoduše jako běžná, ovšem její životnost je výrazně vyšší. Nový je také podvozek a hlavně náhon na přední kola, na kterém pracoval tuner společně s Drexlerem Motorsport. Nově je instalován diferenciál se svorností až 75 procent. Tímto se zlepší jízdní vlastnosti v technických pasážích a výrazně se eliminují některé vrozené neduhy předokolek. Jiné ovšem přibudou...

Astra dostala také osobitý kabát, tedy přesněji nový lak ve výrazné oranžovém provedení a také kola s originálním Steinmetz designem ST4 Bi-Color o rozměru 8x18". Také aerodynamika prošla menšími změnami. Přední nárazník byl mírně modifikován a měl by působit daleko dravěji a dynamičtěji. Nové jsou také otvory pro přívod vzduchu k předním kotoučům a mřížka chladiče.

Novinka bude již brzy dostupná případným zájemcům, protože Steinmetz patří mezi ty, kteří své díla homologují pro běžný provoz. Pokud tedy jeden z nejostřejších hot-hatchů s levným provozem, přišla pro vás ta pravá chvíle...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Astra P.GASUS

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků