Sté narozeniny slavného konstruktéra značky Audi

Audi si připomněla 100. výročí narození konstruktéra Roberta Eberana von Eberhorsta, jehož jméno je nerozlučně spjato s historií automobilky Audi. Robert Eberan von Eberhorst byl v období před vypuknutím 2. světové války  vedoucím testovacího oddělení a šéfkonstruktér závodních aut automobilky Auto Union AG.

Robert Eberan von Eberhorst se narodil ve Vídni a zde také vystudoval technickou univerzitu. V roce 1927 nastoupil jako asistent do Institutu automobilového inženýrství při Drážďanské technické univerzitě. V roce 1933 začal pracovat pro Auto Union AG v oddělení vývoje závodních vozů. Proslulý „Stříbrný šíp“ – mimořádně úspěšný závodní model Auto Union D „Silver Arrow“ (1938/1939) poháněný třílitrovým dvanáctiválcem o výkonu 480 k, byl jeho dílem. Za volanty Stříbrných šípů sbíraly vavříny z nejdůležitějších Grand Prix takové legendy jako Tazio Nuvolari nebo H. P. Müller.

Od roku 1941 von Eberhorst přednášel jako profesor na univerzitě v Drážďanech. Po válce byl zaměstnán ve společnosti Porsche v Gmündu a v roce 1949 se přestěhoval do Anglie, kde pracoval pro značky ERA a Aston Martin.

Po svém návratu do Německa v roce 1953 nastoupil do Auto Union GmbH jako šéf oddělení technického vývoje. O tři roky později přijal Eberan von Eberhorst nabídku Batelle Institute ve Frankfurtu nad Mohanem na místo vedoucího oddělení mechanických systémů a v roce 1960 převzal vedení Institutu spalovacích motorů a automobilového inženýrství při vídeňské univerzitě.

Do penze profesor von Eberhorst odešel v roce 1965, zemřel 14. března 1982 ve své rodné Vídni.
Auto Union C znovu ve svém rodišti

Vzpomínka na Roberta Eberana von Eberhorsta  byla doplněna speciální výstavou v muzeu Augusta Horcha ve Zwickau. Na ní je poprvé od 2. světové války ve svém rodném městě k vidění závodní automobil Auto Union C. Vystaven je i závodní vůz Infineon Audi R8, se kterým Frank Biela, Tom Kristensen a Emanuele Pirro výhrali v roce 2001 čtyřiadvacetihodinový závod Le Mans.

Ve druhé polovině třicátých let byl Auto Union C nejúspěšnějším německým závodním automobilem. Byl poháněný šestnáctiválcovým motorem o výkonu 520 k a dosahoval rychlosti až 340 km/h. Auto Union C vyhrál tři Grand Prix z pěti a polovinu všech závodů na okruhu a do vrchu, kterých se značka Auto Union zúčastnila. Nejslavnějšími piloty byli Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Achille Varzi, Ernst von Delius, H. P. Müller a Rudolf Hasse.

Historie značky Audi

Čtyři kruhy znaku Audi znázorňují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se později spojily do společnosti Auto Union. V roce 1969 se firma Auto Union spojila s NSU. Společnost AUDI AG byla vytvořena z Audi NSU Auto Union AG v roce 1985.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků