Sté narozeniny slavného konstruktéra značky Audi

Sté narozeniny slavného konstruktéra značky Audi

Audi si připomněla 100. výročí narození konstruktéra Roberta Eberana von Eberhorsta, jehož jméno je nerozlučně spjato s historií automobilky Audi. Robert Eberan von Eberhorst byl v období před vypuknutím 2. světové války  vedoucím testovacího oddělení a šéfkonstruktér závodních aut automobilky Auto Union AG.

Robert Eberan von Eberhorst se narodil ve Vídni a zde také vystudoval technickou univerzitu. V roce 1927 nastoupil jako asistent do Institutu automobilového inženýrství při Drážďanské technické univerzitě. V roce 1933 začal pracovat pro Auto Union AG v oddělení vývoje závodních vozů. Proslulý „Stříbrný šíp“ – mimořádně úspěšný závodní model Auto Union D „Silver Arrow“ (1938/1939) poháněný třílitrovým dvanáctiválcem o výkonu 480 k, byl jeho dílem. Za volanty Stříbrných šípů sbíraly vavříny z nejdůležitějších Grand Prix takové legendy jako Tazio Nuvolari nebo H. P. Müller.

Od roku 1941 von Eberhorst přednášel jako profesor na univerzitě v Drážďanech. Po válce byl zaměstnán ve společnosti Porsche v Gmündu a v roce 1949 se přestěhoval do Anglie, kde pracoval pro značky ERA a Aston Martin.

Po svém návratu do Německa v roce 1953 nastoupil do Auto Union GmbH jako šéf oddělení technického vývoje. O tři roky později přijal Eberan von Eberhorst nabídku Batelle Institute ve Frankfurtu nad Mohanem na místo vedoucího oddělení mechanických systémů a v roce 1960 převzal vedení Institutu spalovacích motorů a automobilového inženýrství při vídeňské univerzitě.

Do penze profesor von Eberhorst odešel v roce 1965, zemřel 14. března 1982 ve své rodné Vídni.
Auto Union C znovu ve svém rodišti

Vzpomínka na Roberta Eberana von Eberhorsta  byla doplněna speciální výstavou v muzeu Augusta Horcha ve Zwickau. Na ní je poprvé od 2. světové války ve svém rodném městě k vidění závodní automobil Auto Union C. Vystaven je i závodní vůz Infineon Audi R8, se kterým Frank Biela, Tom Kristensen a Emanuele Pirro výhrali v roce 2001 čtyřiadvacetihodinový závod Le Mans.

Ve druhé polovině třicátých let byl Auto Union C nejúspěšnějším německým závodním automobilem. Byl poháněný šestnáctiválcovým motorem o výkonu 520 k a dosahoval rychlosti až 340 km/h. Auto Union C vyhrál tři Grand Prix z pěti a polovinu všech závodů na okruhu a do vrchu, kterých se značka Auto Union zúčastnila. Nejslavnějšími piloty byli Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Achille Varzi, Ernst von Delius, H. P. Müller a Rudolf Hasse.

Historie značky Audi

Čtyři kruhy znaku Audi znázorňují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se později spojily do společnosti Auto Union. V roce 1969 se firma Auto Union spojila s NSU. Společnost AUDI AG byla vytvořena z Audi NSU Auto Union AG v roce 1985.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 150 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků