Sté narozeniny slavného konstruktéra značky Audi

Audi si připomněla 100. výročí narození konstruktéra Roberta Eberana von Eberhorsta, jehož jméno je nerozlučně spjato s historií automobilky Audi. Robert Eberan von Eberhorst byl v období před vypuknutím 2. světové války  vedoucím testovacího oddělení a šéfkonstruktér závodních aut automobilky Auto Union AG.

Robert Eberan von Eberhorst se narodil ve Vídni a zde také vystudoval technickou univerzitu. V roce 1927 nastoupil jako asistent do Institutu automobilového inženýrství při Drážďanské technické univerzitě. V roce 1933 začal pracovat pro Auto Union AG v oddělení vývoje závodních vozů. Proslulý „Stříbrný šíp“ – mimořádně úspěšný závodní model Auto Union D „Silver Arrow“ (1938/1939) poháněný třílitrovým dvanáctiválcem o výkonu 480 k, byl jeho dílem. Za volanty Stříbrných šípů sbíraly vavříny z nejdůležitějších Grand Prix takové legendy jako Tazio Nuvolari nebo H. P. Müller.

Od roku 1941 von Eberhorst přednášel jako profesor na univerzitě v Drážďanech. Po válce byl zaměstnán ve společnosti Porsche v Gmündu a v roce 1949 se přestěhoval do Anglie, kde pracoval pro značky ERA a Aston Martin.

Po svém návratu do Německa v roce 1953 nastoupil do Auto Union GmbH jako šéf oddělení technického vývoje. O tři roky později přijal Eberan von Eberhorst nabídku Batelle Institute ve Frankfurtu nad Mohanem na místo vedoucího oddělení mechanických systémů a v roce 1960 převzal vedení Institutu spalovacích motorů a automobilového inženýrství při vídeňské univerzitě.

Do penze profesor von Eberhorst odešel v roce 1965, zemřel 14. března 1982 ve své rodné Vídni.
Auto Union C znovu ve svém rodišti

Vzpomínka na Roberta Eberana von Eberhorsta  byla doplněna speciální výstavou v muzeu Augusta Horcha ve Zwickau. Na ní je poprvé od 2. světové války ve svém rodném městě k vidění závodní automobil Auto Union C. Vystaven je i závodní vůz Infineon Audi R8, se kterým Frank Biela, Tom Kristensen a Emanuele Pirro výhrali v roce 2001 čtyřiadvacetihodinový závod Le Mans.

Ve druhé polovině třicátých let byl Auto Union C nejúspěšnějším německým závodním automobilem. Byl poháněný šestnáctiválcovým motorem o výkonu 520 k a dosahoval rychlosti až 340 km/h. Auto Union C vyhrál tři Grand Prix z pěti a polovinu všech závodů na okruhu a do vrchu, kterých se značka Auto Union zúčastnila. Nejslavnějšími piloty byli Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Achille Varzi, Ernst von Delius, H. P. Müller a Rudolf Hasse.

Historie značky Audi

Čtyři kruhy znaku Audi znázorňují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se později spojily do společnosti Auto Union. V roce 1969 se firma Auto Union spojila s NSU. Společnost AUDI AG byla vytvořena z Audi NSU Auto Union AG v roce 1985.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků