Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jihočeská dálnice D3 se musí vypořádat s dalším významným problémem. Její rekonstrukci u Tábora komplikuje spor o sjezd, který vede k prodejně motocyklů a dalším provozovnám. Dálnici tak hrozí zpoždění, popřípadě zprovoznění jen v polovičním profilu.
Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jádro sporu spočívá v tom, že stát po rekonstrukci dálničního obchvatu Tábora se sjezdem nepočítá, čímž areál motocentra odřízne od světa. Majitelé proto podali rozklad proti stavebnímu povolení, jež se týká rekonstrukce pravé strany dálnice ve směru od Prahy.

„Hlavní problém spočívá v tom, že se tu nedodržují zákony. V roce 2000 jsme zkolaudovali na trvalou dobu, máme platná všechna povolení a oni se rozhodli, že sjezd nebude. Tím pádem naše budova přijde o jedinou přístupovou cestu,“ řekl deníku E15 podnikatel Pavel Bratránek.

S kolegy Petrem Bratránkem a Milanem Stuparičem proto po státu žádají buď sjezd, nebo majetkoprávní vyrovnání. O tom s nimi ale úředníci nejednali.

„Obecně rozklad, případně soudní pře, vždy znamená určité komplikace, v tomto případě oddálení rekonstrukce pravé poloviny obchvatu Tábora,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy.

Vznikne úzké hrdlo?

Podle něj by ale červnový termín otevření celého 25 kilometrů dlouhého úseku od Tábora k Veselí nad Lužnicí neměl být ohrožen. U Tábora může ovšem vzniknout úzké hrdlo.

Zatímco levá strana obchvatu je téměř hotová, vpravo se dosud nemůže kopnout. A podnikatelé jsou podle Bratránka připraveni hnát celou věc k soudu. Situace ovšem není jednoznačná. Příjezd k areálu vede kvůli věcnému břemeni přes pozemek firmy Armex Oil. Ta v sousedství donedávna provozovala dočasnou čerpací stanici Jet.

Stát proto při vydání stavebního povolení na dálnici argumentoval mimo jiné tím, že se majitelé motocentra měli řádně informovat o budoucnosti sousedních pozemků. Podnikatelé ale tvrdí, že prodejnu stát zkolaudoval jako trvalou, a tudíž se předpokládá i trvalá příjezdová cesta.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 420 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků