Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jihočeská dálnice D3 se musí vypořádat s dalším významným problémem. Její rekonstrukci u Tábora komplikuje spor o sjezd, který vede k prodejně motocyklů a dalším provozovnám. Dálnici tak hrozí zpoždění, popřípadě zprovoznění jen v polovičním profilu.
Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jádro sporu spočívá v tom, že stát po rekonstrukci dálničního obchvatu Tábora se sjezdem nepočítá, čímž areál motocentra odřízne od světa. Majitelé proto podali rozklad proti stavebnímu povolení, jež se týká rekonstrukce pravé strany dálnice ve směru od Prahy.

„Hlavní problém spočívá v tom, že se tu nedodržují zákony. V roce 2000 jsme zkolaudovali na trvalou dobu, máme platná všechna povolení a oni se rozhodli, že sjezd nebude. Tím pádem naše budova přijde o jedinou přístupovou cestu,“ řekl deníku E15 podnikatel Pavel Bratránek.

S kolegy Petrem Bratránkem a Milanem Stuparičem proto po státu žádají buď sjezd, nebo majetkoprávní vyrovnání. O tom s nimi ale úředníci nejednali.

„Obecně rozklad, případně soudní pře, vždy znamená určité komplikace, v tomto případě oddálení rekonstrukce pravé poloviny obchvatu Tábora,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy.

Vznikne úzké hrdlo?

Podle něj by ale červnový termín otevření celého 25 kilometrů dlouhého úseku od Tábora k Veselí nad Lužnicí neměl být ohrožen. U Tábora může ovšem vzniknout úzké hrdlo.

Zatímco levá strana obchvatu je téměř hotová, vpravo se dosud nemůže kopnout. A podnikatelé jsou podle Bratránka připraveni hnát celou věc k soudu. Situace ovšem není jednoznačná. Příjezd k areálu vede kvůli věcnému břemeni přes pozemek firmy Armex Oil. Ta v sousedství donedávna provozovala dočasnou čerpací stanici Jet.

Stát proto při vydání stavebního povolení na dálnici argumentoval mimo jiné tím, že se majitelé motocentra měli řádně informovat o budoucnosti sousedních pozemků. Podnikatelé ale tvrdí, že prodejnu stát zkolaudoval jako trvalou, a tudíž se předpokládá i trvalá příjezdová cesta.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků