Stavba dalšího úseku D47 zahájena, dokončení 2008

V pátek došlo ke slavnostnímu zahájení dalšího úseku dálnice D47 a slavnostnímu zahájení výstavy o výstavbě celé dálnice D47. Stavba Bílovec–Ostrava, Rudná v kategorii D28/120 je dlouhá 11,7 km, trasa obsahuje dva výjezdy, 17 mostů a dálniční tunel v Klimkovicích (1,1 km).

Z celé D47 (80,2 km) jsou ve výstavbě úseky 4707, 4708 a 47091, u staveb 4705, 4706 a 47092 stále chybí územní rozhodnutí, stavba 4704 začne v druhé polovině tohoto roku. Zprovoznění dálnice D47 (v té době označené již jako D1) je plánováno na konec roku 2008. Zdroj: www.ceskedalnice.cz

V té době už bude hotov navazující úsek v Polsku, takže dálnice neskončí na hranici; Polsko uvádí, že první úsek severojižní autostrády bude na polské straně v provozu již koncem roku 2006. Celá část z Bílovce do Ostravy (Rudná) bude stát zhruba sedm miliard korun, financování stavby je již připraveno; stavba tedy nevázne na penězích, ale částečně na přípravě některých dílčích částí.

Celkem má dálnice D47 má následující části:

  • Lipník nad Bečvou – Bělotín, délka 15,387 km, zahájení prosinec 2004, zprovoznění listopad 2008 
  • Bělotín – Hladké Životice, délka 18,097 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 
  • Hladké Životice – Bílovec, délka 11,682 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008
  • Bílovec – Ostrava, Rudná, délka 11,677 km, zahájení červen 2004, zprovoznění listopad 2008
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 1. stavba, zahájení únor 2001, zprovoznění červen 2004 
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 2. stavba, délka 8,54 km, zahájení květen 2002, zprovoznění srpen 2008
  • Hrušov – Bohumín, 1. stavba, délka 4,46 km, zahájení duben 2004, zprovoznění září 2007 
  • Hrušov – Bohumín, 2. stavba, délka 4,2 km, zahájení srpen 2004, zprovoznění srpen 2008 
  • Bohumín – státní hranice, délka 6,113 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 

Tip: Starší článek o stavu dálnic v Česku

Klepněte pro větší obrázek
Mapa výstavby dálnic a hlavních rychlostních komunikací

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků