Stavba D3 narazila na další překážku. Přispět nechce Brusel

Stavba D3 narazila na další překážku. Přispět nechce Brusel

Dálnice D3, která má spojit Prahu, České Budějovice a státní hranici s Rakouskem, měla podle dřívějších slibů politiků už dávno stát nebo být přinejmenším ve vysokém stupni rozestavěnosti. V současnosti je ale z D3 v provozu pouze úsek na sever od Tábora k obci Mezno v délce 15 kilometrů. Teď pro plány přichází další rána, Brusel na stavbu této dálnice nechce přispět.

Připravovaný návrhu Evropské komise na plán rozvoje dopravních sítí v letech 2014 až 2020 nepočítá s podporou dálnice D3. Nepatří podle názoru Bruselu mezi prioritní dopravní sítě. Česko by tak stavbu dálnice muselo hradit ze svého, uvedl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS).

Podle něj bude Evropská unie v letech 2014 až 2020 podporovat dostavbu důležitých dálnic i železničních koridorů částkou 31,7 miliardy euro. „Ale dálnice D3 v tomto návrhu zatím chybí. Česká republika by tak musela dostavbu této páteřní komunikace financovat z vlastních zdrojů, což by bylo velmi problematické a obtížné,“ uvedl Kuba. Připravovaný návrh Evropské komise prý ani nepočítá s dokončením železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

Jihočeši chtějí rozhodnutí Bruselu ještě změnit

Podle senátora Pavla Eyberta (ODS), který je předsedou Sdružení pro výstavbu D3 a R4, bude dokončení dálnice mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště stát zhruba 50 miliard korun. „Je to pro nás nepříjemná situace i v tom, že rakouská strana už pracuje na dálnici S10, která by měla na D3 navazovat,“ uvedl senátor.

Kuba chce společně s Eybertem prostřednictvím europoslanců docílit změny návrhu Evropské komise, v němž by dálnice D3 opět patřila mezi prioritní projekty. Pokud by skutečně dostavba zůstala stranou zájmu Evropské unie, citelně by se to dotklo především Českých Budějovic. Nevzniknul by ani plánovaný obchvat města, řekl Eybert.

V říjnu 2008 byla zahájena stavba 25 kilometrů dlouhé části z Tábora do Veselí nad Lužnicí, motoristé by po něm mohli jezdit v závěru příštího roku. Přitom dálnice v plánované délce zhruba 170 kilometrů (od pražského okruhu na hranice s Rakouskem) měla být podle slibů politiků už tento rok z větší části hotová.

Teprve nedávno pak kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) dostala středočeská část dálnice D3. Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Protne tak turisticky oblíbenou oblast Posázaví.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků