Stavba D3 narazila na další překážku. Přispět nechce Brusel

Stavba D3 narazila na další překážku. Přispět nechce Brusel

Dálnice D3, která má spojit Prahu, České Budějovice a státní hranici s Rakouskem, měla podle dřívějších slibů politiků už dávno stát nebo být přinejmenším ve vysokém stupni rozestavěnosti. V současnosti je ale z D3 v provozu pouze úsek na sever od Tábora k obci Mezno v délce 15 kilometrů. Teď pro plány přichází další rána, Brusel na stavbu této dálnice nechce přispět.

Připravovaný návrhu Evropské komise na plán rozvoje dopravních sítí v letech 2014 až 2020 nepočítá s podporou dálnice D3. Nepatří podle názoru Bruselu mezi prioritní dopravní sítě. Česko by tak stavbu dálnice muselo hradit ze svého, uvedl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS).

Podle něj bude Evropská unie v letech 2014 až 2020 podporovat dostavbu důležitých dálnic i železničních koridorů částkou 31,7 miliardy euro. „Ale dálnice D3 v tomto návrhu zatím chybí. Česká republika by tak musela dostavbu této páteřní komunikace financovat z vlastních zdrojů, což by bylo velmi problematické a obtížné,“ uvedl Kuba. Připravovaný návrh Evropské komise prý ani nepočítá s dokončením železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

Jihočeši chtějí rozhodnutí Bruselu ještě změnit

Podle senátora Pavla Eyberta (ODS), který je předsedou Sdružení pro výstavbu D3 a R4, bude dokončení dálnice mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště stát zhruba 50 miliard korun. „Je to pro nás nepříjemná situace i v tom, že rakouská strana už pracuje na dálnici S10, která by měla na D3 navazovat,“ uvedl senátor.

Kuba chce společně s Eybertem prostřednictvím europoslanců docílit změny návrhu Evropské komise, v němž by dálnice D3 opět patřila mezi prioritní projekty. Pokud by skutečně dostavba zůstala stranou zájmu Evropské unie, citelně by se to dotklo především Českých Budějovic. Nevzniknul by ani plánovaný obchvat města, řekl Eybert.

V říjnu 2008 byla zahájena stavba 25 kilometrů dlouhé části z Tábora do Veselí nad Lužnicí, motoristé by po něm mohli jezdit v závěru příštího roku. Přitom dálnice v plánované délce zhruba 170 kilometrů (od pražského okruhu na hranice s Rakouskem) měla být podle slibů politiků už tento rok z větší části hotová.

Teprve nedávno pak kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) dostala středočeská část dálnice D3. Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Protne tak turisticky oblíbenou oblast Posázaví.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků