Stávající Saab 9-3 neřekl poslední slovo, chystá se facelift i elektrické provedení

Jak se zdá, vše se u Saabu nyní točí okolo zahájení výroby nové generace modelu 9-5, ale pozornost se nyní zaměří na stávající základ modelové palety, již nějaký ten pátek prodávaný Saab 9-3. Ten by již pro modelový rok 2011 měl podstoupit facelift ve stylu většího typu 9-5 a dočká se modifikovaných motorů. Kromě nových litých kol a odstínů karoserie se objeví nové výbavové stupně Vector Griffin a Griffin Aero. V závislosti na konkrétním trhu se budou dodávat zážehové dvoulitry s atmosférickým i nuceným plněním a výkony od 163 do 220 koní (119 až 161 kW). Vznětová jednotka pak bude dávat alternativně 130, 160 a 180 koní (tj. 95, 117 a 132 kW). 

Kromě toho má být na počátku příštího roku vyrobena ověřovací série vozů Saab 9-3 s čistě elektrickým pohonem a nasazena do testování po celém světě včetně domovského Trollhattanu. Tyto vozy budou opatřeny li-ionovými akumulátory Boston-Power a má se na nich zkoušet také elektrifikace různých palubních soustav. Nicméně sériový elektromobil značky Saab se na trzích neobjeví dříve než v roce 2016.

Tip: Přečtěte si náš test „lihového” Saabu 9-3 2,0 turbo BioPower.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2,0t BioPower v našem loňském testu
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků