Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Nový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem najde své místo i v Nissanu Qashqai. Nahradí dosavadní čtyřválce o objemu 1,2 a 1,6 litru a k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Qashqai byl až dosud v nabídce s dvojicí zážehových motorů. Menší dvanáctistovka má 115 koní a k tomu 165 nebo 190 newtonmetrů podle použité převodovky, zatímco výkonnější šestnáctistovka produkuje 163 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 240 newtonmetrů. Teď obě pohonné jednotky končí a nahradí je jediný agregát.

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Jde o zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1332 cm3, který se již montuje mezi přední kola Renaultu Megane či Mercedesu třídy A a postupně se bude objevovat pod kapotami dalších a dalších modelů. Jak asi tušíte, na rozdíl od výše zmíněných motorů novinka již disponuje filtrem pevných částic GPF a pochopitelně jde o výsledek vzájemné kooperace koncernů Daimler a Renault-Nissan.

Protože má nová zážehová jednotka nahradit hned dvojici motorů, Nissan ji bude nabízet ve dvou výkonových verzích. Ta slabší bude mít 140 koní a 240 newtonmetrů, silnější pro změnu nabídne 160 koní a 260 newtonmetrů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka bude od počátku k dispozici se standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou, kterou o něco později (pravděpodobně pouze s měsíčním zpožděním) doplní sedmistupňový dvouspojkový „automat“ – ten pak přidá dalších 10 newtonmetrů navíc.

Nissan kromě vylepšené dynamiky slibuje také vylepšenou provozní efektivitu. Zatímco dřívější motory spotřebovaly v průměru 5,6 a 5,8 litru benzínu na 100 kilometrů, nároky nového čtyřválce mají být nižší. Podle výkonu má přepracovaný Qashqai jezdit za 5,3, respektive za 5,7 litru na 100 km.

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků