Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Nový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem najde své místo i v Nissanu Qashqai. Nahradí dosavadní čtyřválce o objemu 1,2 a 1,6 litru a k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Qashqai byl až dosud v nabídce s dvojicí zážehových motorů. Menší dvanáctistovka má 115 koní a k tomu 165 nebo 190 newtonmetrů podle použité převodovky, zatímco výkonnější šestnáctistovka produkuje 163 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 240 newtonmetrů. Teď obě pohonné jednotky končí a nahradí je jediný agregát.

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Jde o zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1332 cm3, který se již montuje mezi přední kola Renaultu Megane či Mercedesu třídy A a postupně se bude objevovat pod kapotami dalších a dalších modelů. Jak asi tušíte, na rozdíl od výše zmíněných motorů novinka již disponuje filtrem pevných částic GPF a pochopitelně jde o výsledek vzájemné kooperace koncernů Daimler a Renault-Nissan.

Protože má nová zážehová jednotka nahradit hned dvojici motorů, Nissan ji bude nabízet ve dvou výkonových verzích. Ta slabší bude mít 140 koní a 240 newtonmetrů, silnější pro změnu nabídne 160 koní a 260 newtonmetrů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka bude od počátku k dispozici se standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou, kterou o něco později (pravděpodobně pouze s měsíčním zpožděním) doplní sedmistupňový dvouspojkový „automat“ – ten pak přidá dalších 10 newtonmetrů navíc.

Nissan kromě vylepšené dynamiky slibuje také vylepšenou provozní efektivitu. Zatímco dřívější motory spotřebovaly v průměru 5,6 a 5,8 litru benzínu na 100 kilometrů, nároky nového čtyřválce mají být nižší. Podle výkonu má přepracovaný Qashqai jezdit za 5,3, respektive za 5,7 litru na 100 km.

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků