Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Nový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem najde své místo i v Nissanu Qashqai. Nahradí dosavadní čtyřválce o objemu 1,2 a 1,6 litru a k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Qashqai byl až dosud v nabídce s dvojicí zážehových motorů. Menší dvanáctistovka má 115 koní a k tomu 165 nebo 190 newtonmetrů podle použité převodovky, zatímco výkonnější šestnáctistovka produkuje 163 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 240 newtonmetrů. Teď obě pohonné jednotky končí a nahradí je jediný agregát.

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Minitest Nissan Qashqai dCi 130 X-Tronic ProPILOT: O krok blíže k samojízdě

Jde o zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1332 cm3, který se již montuje mezi přední kola Renaultu Megane či Mercedesu třídy A a postupně se bude objevovat pod kapotami dalších a dalších modelů. Jak asi tušíte, na rozdíl od výše zmíněných motorů novinka již disponuje filtrem pevných částic GPF a pochopitelně jde o výsledek vzájemné kooperace koncernů Daimler a Renault-Nissan.

Protože má nová zážehová jednotka nahradit hned dvojici motorů, Nissan ji bude nabízet ve dvou výkonových verzích. Ta slabší bude mít 140 koní a 240 newtonmetrů, silnější pro změnu nabídne 160 koní a 260 newtonmetrů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka bude od počátku k dispozici se standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou, kterou o něco později (pravděpodobně pouze s měsíčním zpožděním) doplní sedmistupňový dvouspojkový „automat“ – ten pak přidá dalších 10 newtonmetrů navíc.

Nissan kromě vylepšené dynamiky slibuje také vylepšenou provozní efektivitu. Zatímco dřívější motory spotřebovaly v průměru 5,6 a 5,8 litru benzínu na 100 kilometrů, nároky nového čtyřválce mají být nižší. Podle výkonu má přepracovaný Qashqai jezdit za 5,3, respektive za 5,7 litru na 100 km.

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků