Myslim, ze ta nizka nehodovost v Norsku nebude svietenim. Staci ked spomeniem zazitok z cias ked som prechadzal Norsko stopom. Viezol nas chlapek co mal novucicku Primeru GT vybavenu uplne vsetkymi vymozenostami co hadam len do auta idu dat. Skutocne krasne vyladene auto. No a ked nas tak hodinku viezol, tak sa opytal, ze ci by si mohol trosku zablbnut, lebo ze on ma rad rychlost a rychle auta a ze tou 90km/h sa mu nechce plazit. Tak sme povedali, ze nech kludne nieco predvedie. Tak sa pousmial, zapol detektor radarov, podradil a vytal tomu na 120km/h. Tak som sa pobavil.
Skutocne sa tam dodrzuju predpisy. Ked niekto ma ist na rokovanie z Trondheimu do Oslo, tak to neriesi tak ze fici celu cestu 200km/h, ale vyrazi o den skor a ide v klude tych 90km/h (co je v Norsku maximalka). No a to ze maju modernejsi vozovy park je sice pravda, ale nie je problem zavadit o Samaru, Favorita, alebo o 20 rocnu ameriku, alebo obdobne state Volvo.
JJ, mimochodem kdyz jsem v Norsku byl, docela me prekvapila dopravni policie. Tady by se tomu mozna nadavalo policejni stat, ale maj tam vazne maximalni respekt. Co jsem videl, tak predpisy v podstate nikdo neporusuje, pokuty jsou pry naprosto likvidacni, za neco vas i na par dni zavrou. Vozeji se v novejch silnejch volvech, perfektni dokonale upraveny uniformy, diskutovat se s nima neda. Kdyz se po tomhle kouknu na ty nase chudaky krystofy ve feliciich, tak to tady celkem chapu Rozdil Norsko - CR je asi jako CR - Ukrajina.
Nevím, co si mám myslet o hodnotách uváděných u Lucemburska. Ostře to kontrastuje s tím, že Lucembursko je bezkonkurečně nejbohatší a nejbezpečnější země v EU (v přepočtu na hlavu). Také kvalita silnic a dálnic je zde velmi vysoká. Možná je to způsobeno tím, že z celkového počtu obyvatelstva (cca 430 tis.) je jen necelá polovina lucemburského původu a že je to víceméně tranzitní země pro Němce, Francouze a Belgičany (pro osobáky). Spousta Francouzů a Belgičanů sem dojíždí za prací a když vidím ty jejich fronty a nehodové výsledky nahoře, tak to musí být jasně oni, kdo tady havarují. Kdyby v Lucemburském velkovévodství jezdili jen Lucemburčani, tak by tady nehody nebyly ...
Byl jsi nekdy v Lucembursku? Ve vsech sousednich zemich jsou Lucemburcane znami jako nejzbesilejsi pirati silnic. A jejich styl jizdy po tech jejich serpertinach je skutecne zbesily.
Ano, uz tady 10 mesicu ziju ...
Tak to bud chodis pesky kanalama nebo jsi si zvyknul a zapadnul. Klasika byla kdyz jsem jel se svym nemeckym svagrem, kolem pres plnou proficelo auto s lucemburskou znackou a on jenom mavnul rukou no jo Lucemburk a jel dale.
Zaujmave ze aj ked v nemecku neni obmedzena rychlost na dialnici vychadza v statistike celkom dobre.
Protože jsou řidiči ohleduplnější než v Česku. Navíc všichni jedou aspoň těch 120-130, takže si navzájem tak nepřekáží.
Jen bych doplnil. podle statistik je u nas druhy nejvetsi pocet aut na km silnice (vice jen v Nemecku) Spocitame-li si kvalitu aut, vyjezdenost ridicu, stav silnic, tak zazivame zazrak: tak malo mrtvych!!!
"Nejlépe jsou na tom severské státy, kde je povinné celoroční svícení, které přispívá k vyšší bezpečnosti silničního provozu."
Tuhle vetu jste zase opsal kde???? To snad ani neni pravda, ze by to bylo tak jednoduche?
Jeste tam prilepte sloupec s prumernym starim vozu a snad bude jasne, proc je tech mrtvych tolik. Snad i notoricti hlasici nazoru, ze na nasich silnicich je situace katastrofalni, pochopi, kde se ti mrtvi vzali. Proste v tech popelnicich lide umiraji x krat casteji. Takze celkova situace je vlastne dobra, jen zahodit ty popelnice.Jojo, neni nad pohodu na zapad od nas, ze? Francie, Belgie, Lucembursko atd.
Ono prumerne stari auta neni az tak vypovidajici. Ziral jsem, kolik napr. ve Switzu jezdilo starych, ale peclive udrzovanych aut ( i par svycarskych S 100 a S 1000MB ).
Ale je to vypovidajici. A hodne. Udrzovana S100 je skoro stejna rakev jako neudrzovana. Kdyz to do ni napere Mondeo, tak tam vsichni umrou. Jen ta udrzba snizuje pravdepodobnost nehody z duvodu tech. zavady. A to je minimalni statisticka odchylka.
myslel jsem to spise tak, ze kdybychom se Svycarskem meli hypoteticky stejne prumerne stari aut, tak je na tom Svycarsko nepochybne lepe, protoze u nich stare auto znamena udrzovane starsi solidni auto ( s poctivymi plechy ), zatimco u nas to stari delaj 20- lete vraky Skod, Zigulu, apod. Proste prumerne stari je stejne, ale slozeni aut, ktere jej tvori je diametralne odlisne.
V tom, co rikas mas pravdu. Ale to jeste vic podporuje me zavery. Technicke predpoklady maji lepsi, presto dosahuji horsich vysledku(ted nemluvim o Svyc.). Ale je to jen statistika, kde neni zahrnuto pocet najetych km, delky, hustota a typy silnic, hustota osidleni atp. Jako takove je to treba brat. Ale jista informacni hodnota v tom nepochybne je, jen si uvedomovat jaka.
Nedávno byla na auto.cz statistika, tam jesně vyplývalo, že nehodovost nezávisí na stáří auta. Nová auta bourají + - stejně často jako stará, ale ve starých umírá 2x více lidí než v moderních. Stačilo by jenom pěkně zdanit šroty typu S120 a jiné zázraky komunismu aby byl člověk motivován ke koupi bud moderní ojetiny a dnes je dá za 120.000 Kč sehnat slušné starší auto, nebo aby přestal jezdit úplně pokud nemá ani na auta v této ceně, protože pokud nikdo nemá ani tuto částku, tak jak se asi kvalitně stará o své dosavadní auto.... No a bylo by to vyřešeno.
Take bych si to pral, ale to neni mozne.To se rekne snadno cloveku, ktery jezdi v Mercedesu E, ale uz hure se to vysvetluje cloveku, ktery ma plat 8000 cisteho, 2 deti a tehotnou zenu doma (tohle nastesti neni muj pripad, ale znam takove lidi). Taci jsou radi za tu 120ku.
Asi jsem hned zrana slepy, ale nevidim nikde Italii.Ze jsou na tom severske staty dobre to je zapricineno dle meho nazoru vice faktory, nez jen svicenim. Od pratel vim, ze tam se proste jezdi jinak. Navic vozovy park casto obsahuje velmi bezpecne vozy.Mozna to bude take tim, ze je tam mene lidi, co si mysli, ze jejich moderni vuz snese vsechno, a proto neni treba dodrzovat predpisy (pane Cupranku, tim nemyslim Vas).
V severských zemích vládne na silnici naprosto jiná morálka než u nás. Řidiči tam jezdí opravdu "v pohodě", nikam se nehoní a jsou nanejvýš ohleduplní. P.S. Třeba v Německu je sražení cyklisty pomalu hrdelní zločil, zatímco u nás je to bohužel běžná věc.
Bohužel u nás si za to cyklisti mohou často sami. Co ti na silnicích předváději, ještě že se ve městech začínají více budovat stezky pro ně.
ono se to hodi na kazdou skupinu - ridici si za neco muzou sami, chodci si za neco muzou sami, cyklisti si za neco muzou sami, zvirata si za neco muzou sami atd.
Ze se buduji stezky pro cyklisty je jiste chvalyhodne, ale nekdy zustava jen u nazvu. Ve skutecnosti jsou tzv. cyklisticke stezky plne der, hrbolu, prahu chodniku, neustale jsou plne bruslicu, neustale krizuji male silnicky, vyjezdy z garazi, kde musite dat pozor, abyste neproletli autem pres bocni okenko ... Jsou na prd. Takove Pardubice jsou brany jako priklad, ze maji pres 50 km stezek, ale jsou na prd.
Libilo by se mi reseni, aby na silnici mohli cykliste, kteri jedou vice nez dejme tomu 30 km/h. Mam projetych par set km po nemeckych, rakouskych, svycarskych a italskych mestech, ale zase mi pripada ze chceme byt papeztejsi nez papez.
vidite, ale v clanku je uvedeno, ze to je diky povinnemu sviceni cely den ...
Zdroj (Centrum doprávního výzkumu) v tabulce Itálii neuvádí. Svět motorů ale uvádí 111,1 mrtvých na milion obyvatel.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.