Statistiky TÜV 2005: nejspolehlivější jsou toyoty a porsche

48 komentářů

souhvězdí kuřátek
19. prosince • 10:22

Po přečtení vašich příspěvků na věčné téma která auta jsou lepší jestli Německá, nebo Japonská jsem se rozhodl napsat rovněž svůj příspěvek. Pracuji v automotiv a měl jsem to štěstí že jsem pracoval i u našich sousedů z Rajchu. Bohužel to že si koupíte Mercedes, nebo BMW ještě neznamená že máte spolehlivé auto ať je to S classe nebo bůh ví jaká classe. Sám jsem byl svědkem kdy se pánové konstruktéři a designéři z Mercedesu usnesli že oni tuto věc nemusí tak propracovávat do detailů protože oni jsou MERCEDES!!! Oproti tomu VW nebo AUDI takovéto věci propracovává do nejmenších detailů. Z toho mi vyplývá že například pokud němce tak pro mne pouze AUDI. Jak jsem dříve uvedl VW nebo AUDI propracovává do nejmenší detailů i to nad čím pánové od zaměřovačů nebo vrtulí dávno mávli rukou. Tady je potřeba ale poznamenat že i to VW a AUDI se musí něčím řídit a rovnou můžeme říct že je to podle kvalitativních pravidel která jsou z 99% převzatá o nějaké japonské automobilky no a z toho je 99% od TOYOTY. Je třeba ještě podotknout že to je know how které si každá automobilka chrání. Čili pokud se dostane taková to věc ke konkurenci je to většinou až tehdy když už oni mají rozpracované lepší standardy. Pokud uvažujete o tom že to není takový rozdíl, věřte tomu že to co znamená 1 rok v automotiv je porovnatelné třeba s 10, nebo i 20 lety běžného života, tak to tu dnes letí kupředu. To co ještě nebylo před půl rokem možné je dnes v sériové výrobě a bez problémů. Tak nevím kdo bude tedy podle vás lepší jestli ten co diriguje a prakticky stanovuje kvalitativní měřítka, nebo ten kdo je stále hezkých pár kroků zpět? Rozhodnutí už nechá na vás.  

test
14. února • 14:08

test

Marek
9. února • 10:28

Kompletná štatistika vyšla v SM asi pred 2 týždňami...

Petr Broža
9. února • 10:48

Bohužel jej nemám po ruce... Až ji seženu, do článku doplním (snad do konce týdne).

Mirko
8. února • 14:32

To je šmejd, co? Moje francouzská známá řekla, že "reznou už v katalogu"

 

Emil
8. února • 14:07

Honda zde není vůbec ...... a zaslouží si to - takže :

------mezi 2 - 3 letými auty - 24.Honda Accord ( 4,8%) a 39.Honda Civic(5,6%) 

------- mezi 4 - 5 letými - 13. Honda Accord ( 6,5%) a na 29.Honda Civic ( 8,6%)

goes
8. února • 9:04

pane Brozo v autech ve stari do 3 let mate napsano "Alhpa Romeo" misto "Alfa Romeo"

petr
8. února • 9:47

a nekde je i napsano citroen xasa

Funcarver
8. února • 9:11

Autorevue jde do Evropy. Alfa to vypadá moc česky.- Alpha je "evropštější" 



goes
8. února • 9:02

pekna zprava, i kdyz mne udivuji dve veci...
1. - ve triletych nevidim skodovku, coz mne udivuje
2. - nazev je zavadejici, protoze TUV neni o spolehlivosti aut, ale jak pan Broza posleze v clanku uvadi je to o tom, jak je auto pripraveno na STK, ale neodrazi skutecny stav aut a jeho zavad behem provozu
3. - jen tak se nestava, aby jeden server odkazoval na konkurenci :)
4. - jinak nic neocekavaneho se nestalo a vse je v tech stejnych kolejich

Petr Broža
8. února • 9:16

ad1) Není to celá stats, jen část; na internetu kompletní data nejsou (až na Auto.cz, které je - asi - bere z tištěného Autobildu), proto Škoda chybí; je na místech, která nemáme k dispozici.

ad2) Nadpis by měl být atraktivní a to někdy i za cenu toho, že bude mírně zavádějící. Není to úplně košer, ale nám jde o to, aby čtenář kliknul

ad3) Pokud je konkurence zdroj informací, které my sami nemáme, klidně dám odkaz.

goes
8. února • 9:29

nebojte, klikani znam a placeni za pocet prokliku taky, mam tu partu klikacu, co cely den klikaji na banery a textove inzerce, at mate vice chcechtaku

MHPlus
8. února • 8:58

Až budou uvádět i průměrný stav tachometru, pak bude mít statistika nějakou vypovídací hodnotu.
Když se do ní teď podíváme, na prvních místech alespoň u aut do 6-7 let se většinou vyskytují modely, u kterých se dá předpokládat malý kilometrový průběh (nákupní tašky nebo auta pro radost - Porsche, Demio, Yaris, A2, SLK), naopak "spotřební" auta, která ročně natočí běžně 50-100tkm jsou logicky na konci.

Jarda
8. února • 8:57

Myslím si pánové , že výsledky jsou hodně ovlivněny druhem provozu, který daná auta převážně absolvují. Takový Mercedes je hodně často používán v TAXI, kde nejsou zrovna nejpříznivější podmínky z pohledu opotřebení (časté starty, rozjezdy a zastavení, ostré zatáčky, nerovnosti po městských ulicích, atd.). Na druhou stranu Porsche je v hodně vysokém procentu používán jako repre vůz nebo jako vůz pro potěšení (jízda z garáže do garáže za pěkného počasí na delší cesty převážně po dálnicích nebo kvalitních cestách). Také různé užitkovější verze samozřejmě budou vykazovat větší počet závad (přetěžování, jízda po prašných a nekvalitních účelových komunikacích na stavbách nebo třeba sanitní verze rychlé zdravotnické pomoci dostávají také na frak, o policejních nemluvě). Všechno výše uvedené výsledky statistik hodně ovlivňuje.

ajatin
8. února • 10:01

Jasně, Sharan, Alhambra, Twingo - typičtí polykači kilometrů, že. Zato Avensis, A4, Forester,Primera - ty si asi majitelé jen tak hýčkají v garáži? Máte zvláštní deduktivní schopnosti.

U nás by to opravdu o mnohém nevypovídalo. Spousta aut je tu koupena až po bouračkách, servis všelijaký. V Německu je asi situace normálnější, pravidelný servis častější. Takže věřím, že se tomu dá dosti věřit. Už proto, že tam těžko fanděj japonským vozům víc, než svým. Navíc osobní zkušenosti s Mazdou a Toyotou versus Skoda,MB,BMW těm statistikám dosti odpovídají.

Jarda
8. února • 13:04

Ajatin - ať dělám, co dělám, tak Primeru jako taxíka v Beneluxu a v Německu nepotkávám. Ale Mercedesů spousty. Stejně tak jsem neviděl policejní Primeru. Takže určitá logika v mé úvaze je. No a taky je běžné, že v rodinách v západní Evropě mají dvě a více aut a po městě jezdí více s malými a s velkými více naopak o víkendech a na dovolenou. Jako rodinné vozy se hodně kupují  např. Avensisy i ty Primery a podobně. Myslím si, že moje uvedené důvody mohou výsledky statistik ovlivnit, ale samozřejmě ne zásadně. Jednalo by se o posuny v tabulkách max o 10-15 míst a to zejména u vzpomínaného Mercedesu. O Toyotě nemám nejmenší pochybnosti, u ní kvalita rozhodně není náhodná. Ale Mercedes je podle mne stejně kvalitní.

ajatin
8. února • 13:56

Bohužel máme osobní zkušenosti s několika Éčky. Zkuste se na nová éčka poptat v servisech. Naštěstí již letos končí leasingy.

Je to pohodlné auto, možná nejhezčí ve své třídě, ale např. ten software...? Ve spolehlivosti ho strčí do kapsy i ta nejlevnější toyota, dokonce i vyrobená v Evropě. Možná u starších MB to bývávalo jinak.

j.
8. února • 11:21

Subaru je opat trosku "mimo standard" ak si je niekto ochotny priplatit za "skutocnu stvorkolku" (&to v pripade SUBARU nielen pri nakupe, ale najma pocas prevadzky, kamarat o par cisel dalej dalej ma Outback a na pumpe zastavuje dost casto asi vie preco si taketo auto kupi (kolko ich je v Alpskych oblastiach?) a pozaduje od auta SPOLAHLIVOST - takze logickymu auto na TUV vyjde lepsie. Ak k tomu pridame japonsky povod, prva desiatka je ista...  Ako som pisal uz inde - TUV je dobry zdroj, ale treba ho vediet citat - hovori o stave na STK, pretoze z podstaty neuvadza NABEH (nemohol by garantovat udaje a tak uvadza iba tie, ktore su iste - datum uvedenia do prevadzky).   

Navyse,auto (pokialssi nekupite Morgan-a, alebo RR, ci Ferrari), je masovka. Takze Fiat z piatkovej nocnej zmeny v lete ... clovek moze mat stastie, lebo smolu. Niekto bude spokojny majitel citroena, iny bude v jednom kuse nadavat na Toyotu... Ja viem, oba pripady su pomerne nepravdepodobne, ale tie auta robia ludia....

MHPlus
8. února • 10:20

Twingo opravdu není typický polykač kilometrů, Alhambru/Sharan/Galaxy už si ale lidi na nákupy zpravidla nepořizují. Museli bychom vědět, které vady se u nich na TUV projevují - brzdy/světla/koroze/únik oleje ap. Navíc se zde jednorázově hodnotí pouze provozní záležitosti, kvalita konkrétního výrobku je ale komplexnější parametr - střední doba a závažnost poruch, zpracování, atd.

 S tím servisem v Německu bych si také až tak jistý nebyl, hodně Němců v poslední době začalo bastlit servis auta doma.

laser
8. února • 8:56

Kam se poděl z prvního místa Focus?

Škoda patří mezi nejkvalitnější evropská auta

Brouk
8. února • 9:23

Škoda patří mezi nejkvalitnější evropská auta.   .Tos mě rozesmál. Dík.

Jarda
8. února • 13:12

Brouku, přesněji to zní, že Škoda patří mezi kvalitní evropská auta. Nejkvalitnější jsou ta z první desítky a mezi nimi je převaha vozů japonských. A jaké jsou rozdíly mezi kvalitními a nekvalitními? A jak podstatné jsou ty rozdíly? Nechám to na Tvé úvaze. Myslím si, že auta první padesátky v žebříčku TUV jsou dobrá a basta. Nezajímá mne a také spoustu jiných uživatelů aut, jestli dané auto je například na 25. nebo 34. místě.

joey
8. února • 10:51

Evropská ano. Ne světová.

Petr Broža
8. února • 9:19

U tříletých vozů je Focus na 29. místě (5 %), Fabia na 34. (5,2 %) a Octavia na 45. (6,1 %). Viz statistiky na Auto.cz.

Pavel
8. února • 8:35

Koukám na BMW 3 (tříletá auta) a je skoro na konci! A to má být nějaká kvalita? Tak se mi zdá, že ty německý auta až na porsche jsou docela šmejdy

Vita
8. února • 21:12

Já teď třeba měním autoradio , je občas hlučnější CD mechanika a už to bude kazit průměr BMW3 do 3let.

Hondak24
19. února • 10:06

Hochu,musis se s tim smirit,ze BMW a vubec vsechny nemecky auta mimo PORSCHE sou strasny SRACKY!!!!!!!!zivot je boj!!!tak s tim zkus neco udelat!!!kup si japonce a zjistis o cem to je!!!

pavel
3. března • 13:14

Je vidět, že autum vůbec nerozumíš, když můžeš něco takovýho napsat. Kup si místo BMW 3 třeba velmi spolehlivou Mazdu Demio (budeš na silnici sice za debila, ale jistě se ti ten zmrd neposere) ono se ne něm taky nemá co posrat. Ve statistikách nejsou zahrnuty počty najetých km, výbavy vozidel apod. Co se upřímě může pokazit na autě, které má úžasnou výbavu : 1x airbag + servo. U BMW je v základu 6x airbag, klimatronic, stabilizační systém a vše v elektrice. 

luk
15. října • 10:26

Nechapu jak muzes srovnat bmv3 s mazdou demio!!! A bmv3 nic moc obvzlaste poruchovy 2.0 diesel!

´eavy
8. února • 13:07

Musis si uvedomit, co statistiky sdeluji. Jde o pripravenost aut na STK. To znamena, ze na aute muzes utratit za tri roky 200 000 na opravach a v tehle statistice se to vubec neprojevi. Je to statistika v Německu, kde jezdi trojkovych BMW obrovske mnozstvi - otci je kupuji svym synatorum, kteri maji cerstve ridicak - to se pak zrasi hned. Ale to jeste neznamena, ze to melo nejak moc zavad. Jen ze to bylo hur pripravene na STK.

j.
8. února • 10:43

BMW 3 je SPOTREBAK - ano, clovek ma dobry pocit, pretoze ma na kapote "vrtuli" a zadny nahon ho spolahlivo odlisi od vsetkych ostatnych (najma v zime do kopca , inak povedane, daa jeho volbou na javo, ze on VIE jazdit ),  ale je to MASOVKA. Spolu s Golfom a Audi 4,  tvori trojicu najpocetnejsich aut vyrabanych v BRD a je prirodzene, ze ak sekate auta ako pan Bata cvicky, tak "se chybicka vloudi"...  Nemozem celkom suhlasit s Clarksonom v poslednom TopGear-e, ze BMW 1 je rubbish, avsak ma pravdu, ze ak si kupujete BMW, najviac platite za "badge", za tu "vrtuli" na prednej kapote.

P.S. Zial, na zahrade mi stoji iba Felicia (peniazky radsej davam do dobreho byvania, cestovania a vzdelania mladsich clenov domacnosti), trojkove BMW som mal moznost riadit iba z pozicovne pocas sluzobnych ciest (na mojej urovni mam narok iba na 3, alebo C-klasse) a musim priznat, ze zadny nahon je radost...   (potvory v pozicovniach casto zablokuju moznost vypnut ESP )

j.
8. února • 10:43

BMW 3 je SPOTREBAK - ano, clovek ma dobry pocit, pretoze ma na kapote "vrtuli" a zadny nahon ho spolahlivo odlisi od vsetkych ostatnych (najma v zime do kopca , inak povedane, daa jeho volbou na javo, ze on VIE jazdit ),  ale je to MASOVKA. Spolu s Golfom a Audi 4,  tvori trojicu najpocetnejsich aut vyrabanych v BRD a je prirodzene, ze ak sekate auta ako pan Bata cvicky, tak "se chybicka vloudi"...  Nemozem celkom suhlasit s Clarksonom v poslednom TopGear-e, ze BMW 1 je rubbish, avsak ma pravdu, ze ak si kupujete BMW, najviac platite za "badge", za tu "vrtuli" na prednej kapote.

P.S. Zial, na zahrade mi stoji iba Felicia (peniazky radsej davam do dobreho byvania, cestovania a vzdelania mladsich clenov domacnosti), trojkove BMW som mal moznost riadit iba z pozicovne pocas sluzobnych ciest (na mojej urovni mam narok iba na 3, alebo C-klasse) a musim priznat, ze zadny nahon je radost...   (potvory v pozicovniach casto zablokuju moznost vypnut ESP )

Pete
8. února • 8:16

Německá auta jsou prý spolehlivá  Tak proč je Sharan na posledním místě?

j.
8. února • 10:30

Mozno preto, ze to nie je celkom nemecke auto .Alhambra/Galaxy/Sharan si prinieslo od vsetkych vyrobcov nedostatky (z kazdeho rozku trosku) - Pokial ide o najcastejsie problemy  u starsich generacii bolo to napriklad zatekanie vody do kabiny cez vstup vzduchu do klimy (a nasledne problemy tej klimy, ale najma vlhka podlaha... ) v dosledku zleho konstrukcneho riesenia tohoto vstuou (ak sa necistil od listia a dalsich necistot, vonkjsia voda si nasla velmi lahko cesticku podad nazhromazdene necistoty... , problemy so stieracmi (ako u mnohych dalsich produktov "koncernu" (vid. starstie Octavie I  problemy s prevodovkami  (to si zase prinieslo od Ford-u) a nevyrovnana kvalita ("darcek" SEAT-u). Navyse, tieto auta su na rozdiel od P911 intenzivne vyuzivane ako: firemne auta, taxiky a najma rodinne auta (deti a pes, takze o "chyby" ako zlomene plasty , zaseknute zamky v dosledku "rabiatskeho"  zaobchadzania pricom "nik nie je na vine, t oto blbe auto". Ak vodic porshe "prebrzdi" kotuce, alebo "pretoci/upecie" poskodi disk, alebo napravu motor, spravidla dobre vie, kto chybu sposobil . Navyse ak si chce s autom uzit, tak mu dopraje, co potrebuje. Pri rodinnych VAN-och sa jazdi az do rozbitia a za kazdu chybu je samozrejme vzdy na zodpovedny vyrobca Takze asi tak...  

Udo Jürgens
8. února • 11:11

No je fakt, ze Renault Espace je na tom podstatne lepe nez tento trojlistek.

j.
8. února • 11:42

IMHO: , ked som sa pozrel do statistiky starsich aut, ani to tak nevypada
ale to len tak na okraj. Ako som hovoril, People carriers dostanu zabrat...

j.
8. února • 11:36

Ono sa treba pozriet, ako tieto vozy vznikali. Espace je (mimo ineho omnoho drahsi) prvy masovy 7-seater v europe. Vyvinula ho divizia MATRA (po tom, co bola akvizovana Renaultom a urobila ho dobre (pretoze jej inak hrozil zanik )  A/G/S vznikli ako REAKCIA Fordu a VW (Seat v tom case uz VW patril) s cielom "urvat" podiel na novovzniknutom segmente, ktory ESPACE vytvoril. Preto je tent onavr h"rychly", s nedomyslenymi detrailami a drobnostami a je optimalizovany na co najvyssiu mieru zisku... Preto tie vylozene konstrukcne chyby, ktore zneprijemnuju majitelom zivot (stierace, zatekanie/mokra podlaha, odpajajuce sa hadicky ostrekovacov (pri zadnom nasleduje vytopenie priestoru pre batozinu, zlyhavajuce klimatizacie, problemy s prevodovkami... )  Samozrejme nic proti tomu, ze to nie je prave v dosledku "myslienky," ktora stala za jeho vznikom, to najlepsie na trhu. Podobne ako mnoho dnesnych miniMPV, ktore iba maju zaximalizovat zisk a prinutit zaplatit ludi za vyssiu strechu, posuvne zadne sedadla a ulozne priestory kade tade, to vsetko podmotorizovane na podvozkovej platforme minivozu, omnoho viac ako za normalne auto...  

Brouk
8. února • 10:44

Jasne. Takze i kdyz budou nemecka auta na poslednich mistech v kvalite, i tak jsou nejlepsi. To si chtel rict? Mluvis o porsche. A co takova toyota? Ta se nevyuziva denne pro rodinu? Pro me jsou tyto testy dost smerodatne a objektivni.

j.
8. února • 11:03

Samozrejme, ze TUV testy su velmi dobrym zdrojom pokial ide o popis polahlivosti aut, pretoze poskytuju obraz o najvacsom EU trhu s autami, ide o statisticky rozsiahly subor, a pri nemeckej dokladnosti je pravdepodobne, ze "chyby merania" budu (napriklad v porovnani s STK v CR pod mierou statistickej odchylky.  Chcel som iba poukazat, ze ocakavat, ze "rodinna dodavka" v nich bude dosahovat rovnake vysledky ako "auto pre radost" je naivne. Sam musim priznat, ze ked ma clovek male deti, venuje vsetok svoj cas im a na aut omu uz neostava cas, (a sexizmus sem, sexizmus tam, ocakavat, ze sa o auto bude starat zena, ktora napriklad este koji babatka je naivita este vacsia). Pokial ide o Yaris-a, mnoho jeho majitelov su dochodcovia (velke auto uz nechcu, nemaju na neho, ale chcu DRZAK). Samozrejme Japonci su v oblasti spolahlivosti excelentni (je to dane tym, ze ostrovna ekonomika si vyzaduje USPECH exportu a oni museli nastavit limity tak, aby uspeli na narocnom USA trhu. Preto isli s v yrobnymi toleranciami omnoho dalej ako ini vyrobcovia a preto su ich auta "drzaky". Vobec nechcem robit z nemeckych aut "modlu" .Iba som si dovolil poznamenat ,ze
1 .Sharan nie je nemecke auto
2. Druh jeho zataze a sposob prevadzkovania mu nedava sancu umiestnit sa na prvych miestach (pozrite sa na pozicie ostatnych "people carriers" v statistike. To ze trojica Alhambra/Galaxy/Sharan nie je zrovna super je fakt, ale to zvycajne byva vzdy pri takychto kooperaciach...  ako som pisal, kazda fabrika donesie do vienka namiesto toho najlepsieho to najhorsie ... :)

Brouk
8. února • 9:25

To, ze jsou nemecka auta spolehliva je jen mytus a chybna verejna minka.

Cynik
8. února • 12:55

Brouk je jasny pripad - akutni nedostatek inteligence. Vezme si jedno auto a na zaklade toho, ze v testech propadlo, provede zobecneni na vsechna auta pochazejici z te zeme, ve ktere bylo vyrobeno. Klasicky zpusob mysleni lidi s vyrazne podprumernym IQ. Spousta otazek v IQ testech je postavena prave na tom, aby clovek neudelal tuto logickou chybu (rika se tomu chyba abstrakce, neboli zobecneni).

Brouku, kdybych mel postupovat jako ty, rekl bych: "A pak ze nemecka auta nejsou spolehliva. Tak proc je 11 let stary Mercedes S a Porsche 911 na prvnich prickach a strci do kapsy vsechny Toyoty na svete?"

Doporucuji ti zkusit vic myslet, a mene mluvit. Kdyby ses podival na ty statistiky TUV jeste jednou, vsiml by sis, ze predni pricky zabiraji vedle japoncu prave nemecka auta.

raskolnikov
8. února • 16:11

Z osobnej skusenosti musim povedat, ze japonske auta su skutocne spolahlivejsie...

Půjdech
8. února • 18:02

Úpřimně - pokud jste netestoval těch vozů několik stovek z obou skupin, Vaše osobní zkušenost je mi zcela lhostejná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
raskolnikov
9. února • 4:22

Je to fakt. Poviem vam len jeden priklad.
2x som nedopatrenim poslal 2 rozne accordy t-r za hranicu 10.500 otacok za minutu (!)

Obidve auta funguju ako hodinky dalej s tym, ze uz maju nabehanych cez 140.000

Ked som sa o tomto rozpraval s mechanikom od slovenskeho BMW, nechcel mi verit.

Cynik
9. února • 13:53

Delas si srandu, nebo jsi opravdu tak hloupy? Nechci te urazet, ale nemuzu jinak. Nejde ani tak o ten absurdni priklad (s famoznim rozuzlenim "mechanik BMW mi nechcel verit"), ale o to, ze na jeho zaklade posuzujes, jaka zeme (!) vyrabi kvalitnejsi auta.

raskolnikov
9. února • 15:57

Nikde som nenapisal, ze tento priklad je jedina moja skusenost. Alebo mas iny pocit ?
Mam ich urcite dost na to, aby som s cistym svedomim vyhlasil, ze japonske auta su spolahlivejsie ako nemecke.

Lenze vam nazor nezmenim ani keby som sem napisal cokolvek, takze ani nebudem vyvijat snahu.

Cynik
8. února • 18:36

Amen.

notebook.mail
8. února • 7:33

Neco mi na tom nadpisu nejak nesedi... Asi by tam melo byt velkym T a P u znacek aut...

Doporučujeme

Články odjinud