Statistiky TÜV 2005: nejspolehlivější jsou toyoty a porsche

Německá statistika poruchovosti aut TÜV Auto Report opět ukazuje, že mezi nejspolehlivější automobily patří toyoty a porsche. V článku najdete průřez všemi věkovými kategoriemi. Průměrná poruchovost činila 18,7 procenta.
Statistiky TÜV 2005: nejspolehlivější jsou toyoty a porsche

Německá organizace TÜV má kromě jiného na starost kontrolu technické způsobilosti vozidel, něco jako naše STK. Ze statistik poruch vztažené ke stáří auta pak vzniká každoročně velmi zajímavý report, podle něhož lze orientačně poznat, jakou poruchovost lze očekávat od svého auta. Hodně totiž záleží na tom, jak se majitel jedoucí na TÜV kontrolu o auto stará a také zda ho před kontrolou dal jaksepatří „do pucu“.

Celkem bylo zkontrolováno 7,65 milionu vozů, přičemž do přehledu se dostanou jen ta auta, u nichž bylo provedeno alespoň pět set kontrol. V přehledu najdete začátek, konec a střed z každé „věkové“ kategorie. Kompletní statistiky bohužel nemáme k dispozici, vydal je německý Autobild, který jsme bohužel nezastihli na stánku. Vězte ale, že v průběhu týdne bude vydávat kompletní tabulky deník Auto.cz.

Auta do tří let (průměr 6,5 %)

  • Porsche Boxster: 2,6 %
  • Mazda Demio: 2,8 %
  • Audi A4: 3,2 %
  • Subaru Forester a Legacy: 3,3 %
  • Toyota Yaris: 3,4 %
  • Audi A2, Nissan Primera: 3,5 %
  • Mercedes-Benz SLK: 3,6 %
    ...
  • Citroen Berlingo, Renault Twingo, Suzuki Baleno: 6,2 %
  • Citroen Xsara, Ford Mondeo, Mercedes Benz S, Renault Scénic, Suzuki Jimmy: 6,4 %
  • Mercedes-Benz E: 6,5 %
  • Alfa Romeo 147, Hyundai Atos/Atos Prime: 6,7 %
  • Peugeot 206: 6,8 %
    ...
  • BMW 3: 10,8 %
  • Renault Kangoo: 10,9 %
  • Peugeot 106: 11,1 %
  • Fiat Palio Weekend: 11,3 %
  • Nissan Serena: 11,5 %
  • Chrysler PT Cruiser: 11,6 %
  • Opel Frontera: 12,1 %
  • Opel Zafira: 12,8 % 
  • Ford Galaxy: 13,6 %
  • Chrysler Voyager: 14,5 %
  • Seat Alhambra: 15 %
  • VW Sharan: 16,2 %

Čtyř a pětiletá auta (průměr 11,3 %)

  • Toyota Yaris: 4,3 %
  • Mazda Demio, Toyota RAV4: 4,4 %
  • Toyota Avensis: 4,5 %
  • Mazda MX-5, Porsche Boxster: 4,6 %
  • Mercedes-Benz SLK: 4,7 %
  • Porsche 911, Subaru Forester: 4,9 %
    ...
  • Mercedes-Benz E: 10,5 %,
  • BMW Z3, Mercedes-Benz A: 10,6 %
  • Audi A4 a A8: 10,8 %
  • BMW 7: 11,0 %
  • Opel Astra, Renault Laguna: 11,1 %
  • BMW 5: 11,4 %,
  • Ford Mondeo: 11,5 %
    ...
  • Škoda Felicia: 18,8 % 
  • Seat Alhambra: 19,5 %
  • Daewoo Nubira: 21,2 %
  • Fiat Palio Weekend: 25,4 %
  • Chrysler Voyager: 26,0 %

Šesti a sedmiletá auta (průměr 17 %)

  • Toyota Starlet: 6,0 %
  • Porsche Boxster: 6,2 %
  • Toyota RAV4: 6,6 % 
  • Porsche 911: 7,0 %
  • Mercedes-Benz SLK: 7,1 %
  • Toyota Carina: 7,5 %
    ...
  • Opel Frontera a Vectra: 16,6 %
  • Jeep Grand Cherokee, Opel Astra, Renault Espace: 16,8 %
  • Hyundai Lantra: 17 %,
  • Audi A6, Peugeot 106: 17,3 %
  • BMW 5er: 17,4 %
  • Renault Laguna: 17,7 %
    ...
  • Alfa Romeo 145/146: 24,3 %
  • Fiat Cinquecento: 24,8 %
  • Daewoo Nubira: 26,4 %
  • Renault Clio: 27,7 %
  • Chrysler Voyager: 31,3 %
  • Renault Twingo: 33,9 %

Osmi a devítiletá auta (průměr 22,4 %)

  • Porsche 911: 7,0 %
  • Toyota Starlet: 10,8 %
  • Toyota Corolla: 10,9 %
  • Subaru Legacy: 11,3 %
  • Toyota Carina: 12,1 %
    ...
  • VW Passat: 21,9 %
  • Volvo 850: 22,2 %
  • Ford Fiesta: 22,7 %
  • Audi A6: 22,8 %
  • Peugeot 405: 23,1 %
    ...
  • Citroen ZX: 32,1 %
  • Renault Espace: 34,4 %
  • Seat Toledo: 35,5 %
  • Renault Twingo: 36,3 %
  • Alfa Romeo 145/146: 36,4 %

Deseti a jedenáctiletá auta (průměr 27,7 %)

  • Porsche 911: 8 %
  • Mazda MX-5: 13,8 %
  • Mercedes-Benz S: 15,0 %
    ...
  • VW Golf: 26,5 %
  • Opel Vectra: 26,7 %
  • Mitsubishi Space Wagon: 26,8 %
  • Fiat Cinquecento: 27,6 %
  • Audi 80: 27,9 %
    ...
  • Renault Espace: 35,9 %
  • Ford Escort: 36 %
  • Citroen ZX: 36,2 %
  • Renault Clio: 36,9 %
  • Renault Twingo: 38,6 %
  • Seat Toledo: 40,9 %
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků