Statistiky šokují: Používání mobilů za jízdy je větší problém, než jsme mysleli

107 komentářů

tazzz007
7. května • 16:51

Nejsem závislý na telefonu a poměrně často se mi stává, že v neděli večer teprve zjistím, že jsem ho v pátek zapomněl v práci.Vcelku pochopitelné je volání řidičů PPL, taxikářů apod., kteří jsou ve spojení se zákazníky a téměř vždy používají handsfree, ale nechápu lidi, kteří při řízení prohlížejí ksichtí knihu nebo esmeskují.Tam už nejde o nezodpovědnost, ale vysoký stupeň imbecility.

SMRT
7. května • 15:32

A jaký je rozdíl v tom když mám zabudované handsfree a telefonuji a tím že držím mobil v ruce, když odpoutává pozornost soustředění na ten hovor, a ta jedna ruka když se drží telefon nebude většinou příčinou nehody.
Mám zabudované handsfree a když mám hovor tak je fakt že se stejně např. nedívám tak často do zpětného zrcátka a vnímám jinak rychlost proto sjedu do pravého a držím si daleko větší distanc než obvykle.
Já víc nechápu jak to že dávno nezakážou kouření v autě hlavně benzínovém i z důvodu těch vajglů kolem cesty.

bzzz
7. května • 15:49

No je to riziko a jeste vetsi riziko ;-)

Audis
7. května • 13:31

Pokud vím, statistiky nehod jako příčinu Nehody mobil nesleduji, neuvadeji. Pokud se nemýlím (jsem z mobilu nemám možnost teď statistiku z webu PČR vytáhnout - takový šíleně rozsáhlý pdf), tak každý kdo mluví o tomto tématu mele sračky a vaří z vody! Je to tedy populista, nebo dělá dělostřeleckou přípravu na něco, nebo článek na vymyšlený důvod pro někoho. Ucelovka. Je to trapné. Běžte dělat něco užitečného.

Audis
9. května • 9:46

To je ten problém. Každý si myslí, že to tak je. Víte co znamená myslet? Co když to tak není? Kde berete jistotu, že problém skutečně existuje? Mně třeba nikdo s mobilem u ucha neohrozil co si pamatuji. Také podle sebe nesoudim jiné. Ale chci se dostat k objektivním vstupum. Dokud nevíte (nemáte vstupy, analýza užitku ), nemáte mandát nic měnit. Majitel firmy vám také nekoupí nové služební auto, když mu nedokáže, že je rentabilnejsi pro něj. Ne opravdu se na tom neshodneme, i když si to nás třeba 29 lidí myslí. Myslet znamená víte co.

Lord Owl
7. května • 16:34

No to je statistika pojišťoven, ale vážně nevím kde si ty data vycucali z prstu ??
Byly toho plné noviny, dokonce i plk. Lerch z Policie ČR si na to dělá PR....
Osobně tomu vůbec nevěřím, že by to vycházelo z reálných dat (nehody vs. mobily).
Jenom všeobecné konstatování toho, co se většinově ví, ale nemůže se to jednotlivcům dokázat. Ukažte mi šoféra, který bourá a pak na sebe napráší, že telefonoval za jízdy....

Mirek
7. května • 14:00

No jo, nedávno se tady řešila ulička pro záchranné složky, také se tady našli chytráci, kteří to berou jako bezdůvodné, chtít za to trestat, ....
https://www.youtube.com/watch...
https://praha.idnes.cz/zachranarska-ulicka-hasic... ...

vyplaseny signal
7. května • 12:47

Spolujezdci si stezuji, ze je otrava se mnou jezdit. Neda se pry se mnou za jizdy vubec kecat a oni se pak nudi. O tom nic nevim, lec je pravdou, ze mobil za jizdy zcela ignoruji. To vztekani se a kleni totiz vyzaduje celeho cloveka! :-P

vyplaseny signal
7. května • 12:43

Videl bych to jako vyvraceni zaziteho stereotypu, ze muzi nedokazou delat vice veci najednou. Ano, ono se boura, lec tech nebourajicich je proste podstatne vice. ;-)

vyplaseny signal
7. května • 12:40

Co to je "mobilni telefon"? :-D:-D:-D

mpolan
7. května • 12:52

Telefonní budka a deset kilometrů drátu.

bzzz
7. května • 11:53

Tady v diskuzi se ukazuje snad nejpalcivejsi problem (nejen) nasich silnic: ja ja ja... mam to v ruce... tak o co jde?

Joe Doe
7. května • 11:00

"Statistiky šokují: Používání mobilů za jízdy je větší problém, než jsme mysleli""Statistiky šokují" - asi zejmena na cimrmanovskom Litomericku, pretoze normalny clovek z toho prekvapeny nebude."Používání mobilů za jízdy je větší problém, než jsme mysleli"
Kto je MY? Ocividne len redaktori autorevue.cz, ktori sudiac podla ich outputu, vela myslia, ale malo premyslaju a este menej pracuju s faktami.

Maidl Miro
7. května • 9:59

Je potreba vymyslet telefon ktery pri pohybu nefunguje !!! A hotovo !!!

Marek71
7. května • 10:43

Jasně, akorát, že takový by si nikdo nekoupil :-D

vyplaseny signal
7. května • 12:48

I to je reseni problemu. ;-)

E1
7. května • 9:59

Problém mobilů je opravdu nutno brát vážně. Jezdím často a mohu říci, že sleduji provoz ostřížím zrakem ( i když je to za určitých okolností málo platné. ) Jedn případ za všechny .
V sobotu, pražská Blanka. Povolená rychlost 70 km / hod. 10 m za mnou Range Rover asi s 30 letým řidičem, který pilně obsluhoval mobilní telefon. Ubral jsem plyn, velice opatrně jsem snížil rychlost na cca 50 km. Pak jsem přidal na 70 km a vytvořil odstup. Během 5 ti vteřin jsem jej měl 8-10 m za kufrem i s mobilem. Využil jsem volný levý pruh a přejel. Přidal, předjel mne pravým pruhem a skončil za dalším vozidlem opět cca 10 m s mobilem v ruce. To, že jej držel a telefonoval jsem si ověřil v okamžiku, kdy byl na mojí úrovni v pravém pruhu. Co k tomu dodat.
V Blance jsou kamery snad na každém 1/2 metru. Asi to nejde zdokumentovat a postihnout. Pan Lerch má v ČT pouze plamenná budovatelská prohlášení, jak budou, když budou, ale hlavně honí ten skutek, který mu utek. Totéž je s dodržováním bezpečné vzdálenost, měřením rychlosti, postihem viníků. Vždy je jedna hurá akce, která se inzeruje 14 dní předem, a pak je ticho po pěšině. Ne aby si stoupli npř . na 80 km úseky D1 s kamerou a natočili dodržování odstupu mezi vozidly. Kamera může být klidně i 20 m od kraje vozovky , protože snímá kolmo, na rozdíl od měření rychlosti, které má svá velice striktní zákonitosti co se týče umístění radaru. Ne laseru. Když dokážou měřit a tvrdě pokutovat tuto záležitost v CH, D, A a jinde v Evropě, tak u nás to určitě nejde, minimálně pro to, že "Nejsou lidi" . Já už se opravdu nedivím, že má tato republika hrůzu z p. Babiše. Tak jak se projevuje, pro řadu lidí by asi nastalo dusno. ( a to jsem jej nevolil , ale budu)) Tak šťasnou cestu, jak se to vyvíjí, tak každý z nás, bude potřebovat pluk Andělů stážných, neb jezdit dnes po D1 a jiný silnicích je , jak se domnívám, " Nezodpovědné se spoléhání na milost Boží " za poklidného přihlížení represivních složek. To je prosím můj dojem.

vyplaseny signal
7. května • 13:03

Domnivam se, ze Vas nazor, ze odstup lze merit stejnym pristrojem jakym se meri rychlost, neni spravny. Doslechl jsem se, ze v Nemecku se o to Policie v minulosti pokousela. Problemem ovsem je, ze takoveto mereni lze uspesne napadnout. Udajne lze totiz matematicky prokazat, ze namerena hodnota nemuze byt jednoznacna. Detailneji technicke pozadi cele teto zalezitosti bohuzel neznam. Udajne proto si nemecka Policie musela poridit prave na mereni odstupu "3D radary".

Nornik
7. května • 10:26

Jizdu v kolone uz docela dlouho pohlidaji asistencni systemy (adaptivni tempomat, jizda v pruzich a emergency brake), Range, pokud to nebyla nejaka stara plecka by vsechny tyto systemy mel mit a takovy ridic realne nepredstavuje riziko.

E1
7. května • 18:41

Záleží jak adaptivní tempomat nastavíte, nečtěte Matřídoušku, tam to píšou špatně.

Peter
7. května • 11:08

Problém je v tom, že spousta řidičů ty systémy vypíná, protože je to velice omezuje- viz různé zvuky při předjíždění dělící čáry bez blinkrů ( hlavně v zatáčkách), pípání a brzdění při nedostatečném odstupu, pípání nezapnutých pásů atd atd. Znám takové osobně.

honza
7. května • 10:36

To by ovšem musel mít tyto věci zapnuté, min. adaptivní tempomat - ten takto malou mezeru při 70 nenechá.

Marek71
7. května • 10:42

Asi tak... adaptivní tempomat i při nejnižším nastavení ( u mě 1,5 s) nechává mezeru takovou, že se mi tak klidně nějaký de..nt nacpe. A to by bezpečná vzdálenost měla být ještě větší, cca. 2 s.

oh.c!
7. května • 9:53

Když řidim tak řidim. O to žádný spor. Jenom si nejsem jist drobností. Já při rychlosti 50 km/h ujedu jenom cca 70 metru ( za 5 sekund)😊😃😁.

Peter
7. května • 9:28

PS: že zkušenosti nejvíce telefonují kromě mladých právě ti u kterých pochybují vzhledem k typu auta, že tam nemají Bluetooth. Jejich nátura jim ale veli ho nepoužívat, stejně jako dodržovat ostatní zákony na silnicích.

ml0k
7. května • 9:33

Přesně toho jsem si taky všimnul. Přece nová Audi A6 nebo MB E má snad bluetooth v základu ne? Nebo se na to musí připlácet a ti majitelé nemají pár tisíc navíc? Mě to stálo v Oktávii navíc s další výbavou do deseti tisíc. Pokud je to postoj, tak je to trapné a spíš to vypadá na to že nemají prachy na handsfree sadu, nebo si to neumí ani spojit.

Rejpal
8. května • 22:05

Víte jak je u těchto voyů obtížné zapnout směrová světla (blinkry)? U x-kové řady BMW se snad dodávají pouze za tučný příplatek a na jejich ovládání je potřeba speciální několikahodinový kurz. Co potom nastavení hlasového ovládání či dokonce hands-free?!Přiznejme si, že k ovládání facebooku se hands-free moc použít nedá. Klávesnice na volantu je nepoužitelná a některé smartphony mají takové klávesnice, že je nutné při psaní zpráv používat obě ruce.

Saman
7. května • 15:04

BT ma v zakladu dnes i kdejake nove auto za 300 tisic

Marek71
7. května • 9:39

Spíš je ten člověk líný nebo hloupý si to spojení telefonu a HF sady v autě nastavit.

mpolan
7. května • 10:34

Jako že by to bylo tak složité? Není, jen stisknout jedno tlačítko.
Ne, tady je problém v lidské aroganci a sobectví.

petr r. (petrumr)
7. května • 9:53

u některých aut je to složitější a když se střídají řidiči, tak třeba o tym ani neví, že musí mět na telefonu zapnutý BT a potom zapnout zapalování auta.

Mirek
7. května • 13:43

To je naprosta hloupost. Nasednu do auta, nastartuji a "auto" si samo připojí můj mobil, nic neřeším a hlavně nevypínám v mobilu BT.

Marek71
7. května • 10:38

Tak když to neumí nastavit (není to žádná raketová věda), tak ať pak netelefonuje z auta. Protože vím, že auto umožňuje mít spárováno více mobilů, jak jsem psal, je top jenom lenost nebo neznalost.

Jiří Kozel
7. května • 9:27

proč jsou pokuty za telefonování během jízdy tak nízké. Navrhuji pokutu tak asi 20 000 Kč a bude klid.

Michal
8. května • 12:16

Hodte sem zaznam z nejake vasi jizdy nejlepe po meste. Mozna budete prekvapeny, kolik prestupku jen ze zaberu vpred, napocitame.

Saman
7. května • 9:26

demence jak pojistoven tak zakonakampani moc nezmuzou, staci se projet po nejakem vetsim meste a 10-20% ridicu ktere potkate drzi telefon u ucha nebo cuci kamsi na nekam kde drzi telefon a ctou cosistacilo by jen zprisnit pokuty a zavest pravidlo, ze pokud se prokaze ze pri nehode drzel ridic telefon, tak je spoluvinik a nebude se mu zadnym smerem proplacet skoda, ani jemu pokud ma havarijko, ani smerem k druhemu a dalsim ucastnikum povinne ruceni a bude vse muset hradit sam, a tohle bych zavedl nejen s mobilem, ale treba i s cigaretou, s pojidanim jidla a asi i pitim, mist kde se da zastavit a tyto veci vykonat je okolo silnic dostatek, pri jizde se ma ridic venovat jizde a ne psani sms nebo rozbalovani bagety

Marek71
7. května • 9:44

Zákazy nebo vysoké pokutu moc nevyřeší. Chce to zavést osobní odpovědnost, jak píšete... když se prokáže, že řidič způsobil nehodu a u toho se nevěnoval řízení, tak krátit pojistné. Na toto by mohli řidiči slyšet.

Rejpal
8. května • 21:59

Ona ta osobní zodpovědnost není moc dobře vymahatelná.
1. Na nehodu musí být dva. Pokud například na přechodu pro chodce chodec takovému řidiči uskočí a způsobí si tak škodu (drobné zranění, poškození oděvu či obuvi), tak si na řidiči, který dávno projel, nic nevezme. Pokud druhý řidič zabrání nehodě za cenu většího opotřebení svého vozu či za cenu drobného poškození (poškrábání laku, či poškození pneumatiky při zajetí na krajnici či na obrubník), tak také ne.
2. Telefonující (či chatující) řidiči mají velký vliv na vznik, či na zhoršování plynulosti dopravy v ranních špičkách (vidím to každé ráno na Strakonické v Praze). Zodpovědnější řidiči nebo dokonce i cestující, kteří raději využívají hraomdnou dopravu jimi pak jsou zdržováni na cestě do práce a z práce a vzniká jim tak škoda (obsazenému autobusu vzniká jen na ušlé mzdě v průměru 1200 Kč za každých 10 minut zpoždění). Jak z toho chcete vést zodpovědnost řidiče?

Saman
7. května • 15:03

vetsinou staci kamery v autech, na nich je videt sakra hodne lidi co za volantem telefonujou :-D

Michal
8. května • 12:12

Ano, take jsem prekvapen, kolik policistu a mestaku za volantem s telefonem v ruce uz jsem videl. Ale ti mohou. Na ne totiz telefon pri rizeni nema vliv...

mpolan
7. května • 10:33

Problém je ta prokazatelnost. Ani sami policajti to moc nepokutují, protože je těžké to dokázat.

Mirek
7. května • 13:39

Prokázat to zas takový problém není, spojit čas přestupku s informaci od operátora asi takový problém není. Spíše bych to viděl na nechtění se. Stačí si stoupnout k cestě a každou chvíli vidím někoho s mobilem za volantem u ucha.

JirkaK
7. května • 14:36

Ano, tak si to policajti představovali taky. Jenže - jsou tady dva problémy:
1)Řidič může mít anonymní předplacenku, takže operátor neví a když řidič svoje číslo neřekne, tak prostě neřekne, policie nemá právo odebrat mobil násilím a hotovo :-D
2)I když číslo je známé, informace od operátora je možné vydat policii jen u závažných trestných činů se svolením soudu. Rozhodně to nejde u dopravních přestupků a už vůbec ne stylem že "strážmistr Vonásek brkne někam na centrálu operátora, jestli pán z tohohle čísla před chvílí netelefonoval". Ale dokážu si představit, že policie by nad takovým právem zajásala.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
7. května • 18:44

https://www.mobilmania.cz/clanky/telefonujete-za-vo... ...
"Jako důkaz může být použit i podrobný výpis hovorů od mobilního operátora, ale i v takovém případě by se dal trest napadnout, respektive těžko by šel dokázat přesný čas hovoru."

Mirek
7. května • 18:28

K bodu 1, jak to víš, že tohle nemůže? Jsi si jistý, že když tohle odmítne, tak to nebudou brát jako bránění "čemukoliv"? Já to nevím, ale tady je možné celkem všechno. A co když u toho budeš vyfocený, jistě si budeš hrát na hrdinu a pošleš je do pr... :-D
K bodu 2, jsi si jistý, nebo hádáš. To by potom bylo velice jednoduché poslat policii vždy do zadní části těla, když dle tebe nemají vlastně na nic nárok a nemůžou nic zjistit. Myslím, že informace, jestli v nějaký konkrétní čes hovořil není to samé, jako požadovat výpisy hovorů s čísly...
Jinak vidím, že budeš asi ten typ, který patří do skupiny o které jsem se zmínil níže s uličkou, nikdo mi nic nebude nařizovat, zakazovat, pravidla neuznávám.

JirkaK
7. května • 21:20

A ještě k tvému bodu 2:
Nově si může policie vyžádat naše údaje jen v případě vyšetřování úmyslných trestných činů s horní hranicí odnětí svobody minimálně tři roky. Potřebuje souhlas soudu a musí předem písemně vysvětlit, proč nemůže daného účelu dosáhnout jinými prostředky. Zpětně pak musí informovat každého člověka, jehož údaje si vyžádala. Podobně jako u odposlechů, má pak sledovaný člověk možnost požádat Nejvyšší soud o přezkoumání zákonnosti policejního postupu. Citlivé údaje si podle nového zákona v určitých případech může vyžádat také BIS a Vojenské zpravodajství, stejně jako Česká národní banka, která tuto možnost dříve neměla.Zdroj: https://www.penize.cz/spotrebitel/244280-sledov... ...

Mirek
8. května • 16:38

Přesně si pleteš výpis provedených hovorů s archivaci dat hovorů. Nějaký pomalejší? Neumíš číst a nechápeš obsah článku, na který jsi dal odkaz?Níže jsem ti dal konkrétní případ a ještě jednou ti tady vložím text i s tím, kdo to rozhldl (Nejvyšší správní soud). Máš tam odkaz i na rozsudek, v článku, tak se prosím nauč konečně číst a nemotej dvě rozdílné věcí, čas hovoru a obsah hovoru.
"Jak je patrné z výše uvedené citace z rozsudku Nejvyššího správního soudu, úřady musí prověřit, zda muži zákona opravdu mohli utržené sluchátko u ucha řidiče vidět. Jako důkaz může být použit i podrobný výpis hovorů od mobilního operátora, ale i v takovém případě by se dal trest napadnout, respektive těžko by šel dokázat přesný čas hovoru. Více na: https://www.mobilmania.cz/clanky/telefonujete-za-vo... ...

JirkaK
9. května • 4:48

Víceméně si odpovídáš sám :
"ale i v takovém případě by se dal trest napadnout, respektive těžko by šel dokázat přesný čas hovoru"
Nic to nedokazuje, policii je to k ničemu.

Mirek
9. května • 11:15

Neodpovídám, nepochopil jsi, že o výpis s časem hovoru může policie klidně požádat a ničemu to nebrání. Když tě vyfotí s časem na fotce, případně budou věrohodní svědci, tak výpis směle s tímto srovnají.

JirkaK
7. května • 21:12

Jaké bránění? Čemu? Pokud po mě policista chce nějakou informaci, vysvětlení, výpověď, mám zákonné právo tak neučinit, pokud bych tím uškodil sobě nebo osobě blízké. Neexistuje povinnost, že bych já sám musel dávat policii důkazy proti sobě. Pokud policista tvrdí, že jsem cokoliv spáchal, veškeré důkazní břemeno je na jeho straně.
Viz zákon 273/2008 o Policii , § 61
(3) Podání vysvětlení nesmí být od osoby požadováno, pokud by tím porušila zákonem stanovenou nebo státem uznanou povinnost mlčenlivosti, ledaže by byla této povinnosti příslušným orgánem nebo tím, v jehož zájmu tuto povinnost má, zproštěna. Osoba může vysvětlení odepřít pouze, pokud by jím sobě nebo osobě blízké způsobila nebezpečí trestního stíhání nebo nebezpečí postihu za přestupek.
Takže - pokud by po mě chtěl policista moje telefonní číslo, odpověď je - podle zákona o Policii ČR paragraf 61 odstavec 3 odpírám podávat vysvětlení. To není o žádném hraní na hrdinu, prostě je to moje zákonné právo a tečka.

mpolan
7. května • 14:35

Čas přestupku s informací od operátora? A jak dokážeš, kdo se toho přestupku dopustil? To je základ všeho...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
7. května • 18:17

Chceš říci, že když ho zastavím, ten ťulpas vystoupí od volantu a bude tvrdit, že držel v ruce peněženku, že nejde dokázat kdo řídil, ani že telefonoval? Již vidím výmluvu, že fotka...., ale o tom jsem nic nepsal, psal jsem, že si stačí stoupnout k silnici... a to je fakt, vidím to každý den.

mpolan
8. května • 9:55

Bez fotky nebo videa nedokážeš nic.

Mirek
8. května • 16:26

Není pravda, stačí aby byli dva, tedy svědci.

Lord Owl
9. května • 10:25

No dva svědci zpravidla stačí. Problém je v tom, že i dva svědci nemají vždy rentgenový zrak a dají se namotat na sérii otázek, která jejich výpověď může dosti znevěrohodnit. Ale to je z praxe, to vy nemusíte znát....

Driver
7. května • 10:39

Problém není prokazatelnost ale špatné vybavení a špatné vedení. Dopraváci dělají co dostanou uloženo. Když dostanou dopraváci uloženo měřit a měšťáci vybírat za chybné parkování, tak se není čemu divit. Naštěstí již jezdí dokonce nemaskované vozy s majáky s kamerou na zadním skle s vysokým rozlišením po městech. Neměří, jen hledají přestupce, typicky jízda bez světel, bez pásů, nebo držení hovorových zařízení a podobně a mají nebývalý úspěch. Množina těchto přestupců co za jízdy telefonuje se tak nesoustředí, že tento vůz před sebou vůbec neregistruje :-D

mpolan
7. května • 11:09

Asi těch aut jezdí pořád málo. A pak samozřejmě narazíme na další problém, a tím bude vymahatelnost a korupce v naší krásné zemičce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
8. května • 11:33

Presne tak. Na plebs musi byt prisnost. A az budou vsichni kolem vas policiste nebo tajni, tak teprve budete stastny, ze?

Peter
7. května • 9:24

Je to zhruba dva roky, co mě a manželku jeden takový mohl přinejmenším zmrzačit. Spěchal na pohřeb, tak telefonoval, že přijede později a nedal nám přednost na stopce. Mohla z toho být havárka 3 aut, oproti jela dodávka, nás ani neviděl. Když jsme ho pak předjeli a zastavili, strašně se divil, ale pořád telefonoval. Tak jsem mu aspoň vytrhl klíče že spínačky a hodil do oraniště. Bylo po dešti.

Dolfi
7. května • 13:02

já ti nevím, ale kdyby ses snažil vzít mi klíče od auta, tak bys čelil pohledu do hlavně pana glocka :-P asi bys měl slavit že žiješ - příště narazíš na někoho vybavenějšího B-]

bzzz
7. května • 13:49

Vytahovat a zahazovat klicky lze samozrejme interpretovat ruzne, ale tvuj komentar je dukazem toho, ze zbrojak dostane kde kdo ;-(

Dolfi
8. května • 10:25

:-D no Ty bys zkoušky evidentně ani neudělal B-] ty tajtrlíku

tom
8. května • 10:40

Tato ty je mas evidentně zaplacené, yntelygente.

Mirek
7. května • 13:35

Ne, že bych s řešením s klíči souhlasil, ale ty budeš asi taky zralý pro Chocholouška, být bezohledný a takto vyhrožovat navíc pistoli, aniž by tě někdo ohrožoval.

MV.
7. května • 13:22

No vyborne, takze by sis sel jeste sednout do teplaku na par let protoze jsme v CR a ne v texasu...

Jindřich Mitter
7. května • 9:56

Není nad bezklíčový přístup:-))

Jindřich Mitter
7. května • 9:15

SMS je fakt debilita. Volání bez handsfree bych viděl stejně nebezpečné jako s handsfree. Držení telefonu pro mě není problém, mám automat a řídit se dá v pohodě i s telefonem v ruce. Horší je to, že nestíhám se soustředit na hovor (pokud je to něco složitějšího) a řízení zároveń. Když telefonuji, jedu blbě a je jedno jestli držím telefon v ruce či mám handsfree. Mimochodem, cigaretu, tedy nebezpečný hořící předmět je za jízdy dovoleno držet v ruce.

Wonn
7. května • 10:47

Volání s handsfree je sice asi o něco málo bezpečnější, protože máš obě ruce volné. Ale to nejnebezpečnější stejně neodpadne - nutnost vytočit číslo. Čučení do mobilu a hledání kontaktu je něco, co s handsfree neodpadne a právě tohle je situace, kdy se soustředíte nejméně, samotné držení telefonu u ucha už takový problém není. Taky se tu můžeme dohadovat o tom, kdo v případě nouze zareaguje rychleji, jestli zdatný člověk s telefonem v ruce, nebo starý člověk, nebo chromý člověk (třeba bez ruky, či s jiným postižením). Zatímco ten první je v provozu zakázaný, tak ti další dva mohou normálně jezdit a také jsou součástí dopravy. Tím ale nechci říct, že bych povolil telefon za volantem, to by pak na těch cestách bylo katastrofální, kdyby se každý vykecával s mobilem u ucha...

Jindřich Mitter
7. května • 12:34

Nutnost vytočit číslo samozřejmě odpadá v případě, že hovor jen příjmáte, takže nemáte pravdu. Já sám aktivně volám jen výjmečně a výhradně přes handsfree. Ale jak jsem již uvedl, hovor mě rozptyluje bez ohledu na způsob a nejedu dobře. Spíše bych zakázal kouření za volantem. Když vám spadne cigareta je to nebezpečné.

Roman1
7. května • 19:02

S tím rozptylováním samotným hovorem souhlasím na 100 %. Používám výhradně HF a i to považuji za nebezpečné. Pokud je to hovor u kterého se musím více soustředit právě na ten hovor, tak si pak třeba ani nedokážu vybavit velkou část úseku, který jsem za tu dobu projel. Už jsem o tom přemýšlel mockrát, jak je to nebezpečné. Vůbec bych se nedivil, kdyby za nějaký čas začal platit úplný zákaz telefonování za jízdy. Jinak dle mého názoru podobný "rozptylovací" efekt má i vybavování se se spolujezdcem. Zkrátka na jízdu by se měl řidič soustředit.

Jindřich Mitter
7. května • 19:17

Díky za souhlas. Už jsem si připadal jako jediný pitomec, který nezvládá bravurně řídit a telefonovat zároveň. Vnímám to stejně jako vy.

bzzz
7. května • 12:49

Stavajici vyhlaska je vymluvna a imo staci i na postihovani koureni, telefonovani, obcerstvovani atp za volantem. Realne bude ale velky problem prokazovat, ze kvuli zminovanym cinnostem dotycny nevenoval dostatecnou pozornost rizeni a tudiz jednal v rozporu s vyhlaskou. Takze jmenovite zakazy? Lide se ozvou kvuli buzeraci, omezovani osobnich svobod atp a postihovani budou oznacovat za sikanu. Zbyva tedy osveta (predevsim) od nejmensich a apel na slusnost, zodpovednost, ohleduplnost... naivni, co ;-(

boban
7. května • 11:22

Volání s handsfree - používejte hlasové vytáčení.

Wonn
7. května • 12:04

které častěji nefunguje, než funguje...

bzzz
7. května • 9:22

Veris tomu, ze kdyby se neco NEDEJBOZE po#####, tak s jednou rukou na volantu jsi safe?

Jindřich Mitter
7. května • 9:54

Kdyby se něco podělalo ? A co jako? Pak by mi nepomohla ani třetí ruka na volantu. Měl jsem jednu dobu 6 týdnů ruku v sádře, pravou a řídil jsem auto s manuálem jel levou. Bez problémů, tak o co jde?

Luděk
7. května • 15:30

Rozumím snad dobře,že pravá v sádře a levá zdravá. V tom případě se tady s tím nechlub.Když tě zastaví policajt,tak je to pokuta a musí pro Tebe někdo dojet. Někdy vloni to bylo zveřejněno a záleží jen na polišovi jak to posoudí.I pouhý prst v sádře pravé ruky omezuje v řízení.....:-)

Luděk
7. května • 15:33

Jen doplnění,mám to potvrzené od policajta.Opravdu záleží na jeho rozhodnutí jak to posoudí.V Tvém případě Ti to měl hned zakázat přímo lékař/ka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jindřich Mitter
7. května • 19:10

S lékařem jsem se o tom vůbec nebavil. Policajti jsou zalezlí a na cestě je neuvidíš. Bylo to v pohodě, chce to jen trochu cviku.

mpolan
7. května • 19:26

Pak jsi prostě jen blb.

Jindřich Mitter
7. května • 19:34

Pro hloupého každý hloupý. Takže výsledek byl, že jsem si v klidu a bezpečně jezdil, lékaře jsem s tím neotravoval, policajti mě nezastavili ani jednou , vše v klidu. A to co si o mě myslíte je mi celkem jedno.

mpolan
8. května • 9:54

Jo, měl jsi kliku. Typický bezmozek, který si myslí, že jemu se nic nemůže stát.

Jindřich Mitter
8. května • 18:36

Nemyslím si, že se mi nic nemůže stát. To se pletete. Už jsem měl zlomenou ruku a klíční kost, pokaždé havárie na motorce. Takže vím, že se něco může stát. Přece ale kvůli tomu nebudu posranej až za ušima. Na něco umřít musím a když do pekla tak na pořádným koni.

Mirek
7. května • 20:08

Typický bezmozek "...jsem si v klidu a bezpečně jezdil...", jsem nejchytřejší a všichni mi můžou políbit šos. Ale dalo ti to práce se k tomuto stavu dopracovat.

Jindřich Mitter
7. května • 20:16

Nejchytřejší asi nebudu, to má rezervováno V.Klaus s Milošem Zemanem. Ale fakta. Nedostal jsem jedinou pokutu, nezpůsobil jsem žádnou dopravní nehodu, ani jsem nikoho neohrozil. Takže o co jde. Jezdil jsem hodně opatrně. Teď, když už jsem v plné formě je to jiná. Jezdím dost rychle, protože mě to baví. A co si o tom kdo myslí je mi jedno. Zákony dodržuji jen ty, které pokládám za užitečné. Hlavní je, aby vás nechytili, pak si můžete dělat co chcete. Takže mi můžeš klidně políbit zadek.

Mirek
8. května • 16:24

Tak znám několik lidí, kteří se netají, že jedí opilí a tvrdí, že jezdi naprosto bezpečně, nebo´t se jim ještě nic nestalo, ani je nechytili policajti. Opravdu pádný důvod k takovémuto chování.
Tímhle jsi tomu nasadil opravdu korunu "Zákony dodržuji jen ty, které pokládám za užitečné."
Takže ode dneška budeme všichni dodržovat jen ty zákony, které se každému budou zdát užitečné? To by byl tedy bordel na silnicích. Nezbývá než doufat, že budeš co nejdříve odchycen, než na to někdo kvůli tobě doplatí.

Jindřich Mitter
8. května • 18:34

Alkohol nikdy. Nechci vypadat jak Miloš Zeman a podobní notorici. Bordel na silnicích samozřejmě už je a to dost děsivej. Policajti jsou líní jak prasata a ne silnicích je nevidíte. podle toho to tam taky vypadá. A kupodivu mě neohrožují řidiči se zlomenou rukou ani ti, co jezdí daleko za rychlostními limity, ale neumětelové, zmatkaři a ženské, které samy nevědí, co budou v příští vteřině dělat.

Mirek
8. května • 19:49

Určitě?
Zrovna včera mi nedal jeden, který asi neuznává přednost zprava, přednost v jízdě a ještě se díval jako jelito, když jsem brzdil, ať se nestřetneme. Nebyls to ty?

Jindřich Mitter
8. května • 20:02

Tak zrovna právo přednosti je užitečné, to respektuji. A včera jsem autem nejel.

bzzz
7. května • 10:14

Jsou lidi, co v zivote nespadli z kola nebo nebourali autem, tak k cemu prilby nebo bezpecnostni pasy, vsak o co jde.PS Kdyby se neco podelalo jako vymol nebo nahla prekazka na silnici, tak s jednou rukou na volantu (navic klasicky na 6ce nebo nekolika prsty na 9ce) se prece jen hure ovlada volant.

Marek71
7. května • 9:42

Ono je taky rozdíl okreska a dálnice, ještě když má člověk např. adaptivní tempomat, tak na dálnici při rozumné rychlosti kolem 120-130 je to docela bezpečné. Ale stejně mám mobil ve stojanu a když už potřebuji volat, tak přes HF.

bzzz
7. května • 9:49

DOCELA bezpecne ;-)

Marek71
7. května • 10:47

Myšleno tak, že s tím tempomatem a hlídačem vzdálenosti na dálnici při rozumné rychlosti je to stejně bezpečné když používáš jednu ruku nebo dvě ruce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
7. května • 10:56

Nie je. Na ceste nie si sam a NIKTO nedokaze predvidat vsetko.V krizovej situacii ti jedna ruka na volante skratka stacit nemusi.

Marek71
7. května • 13:03

Upřimně... ty držíš na dálnici volant opravdu celou dobu dvěma rukama? Psal jsem o jízdě na dálnici ustálenou rychlostí s adaptivním tempomatem, hlídacím radarem. Nohu mám lehce položenou na brzdě - z tohoto hlediska je to bezpečnější než auto bez tempomatu, rychlejší reakce při potřebě brzdění. V této situaci opravdu není rozdíl jedna ruka a dvě ruce. A když člověk dělá např. předjížděcí manévr, tak na tu chvilku dá na volant obě ruce a pak zase stačí jedna. Nevidím v tom problém.

bzzz
7. května • 15:00

Pri nahlem/vcas nezaregistrovanem vymolu (nahle prekazce na silnici) a potrebe bleskoveho vyhybaciho manevru ti jsou tebou popsani asistenti a jedna (spise jen lehce smer korigujici) ruka na volantu vis na co... Znova, NEJSI NA SILNICI SAM ;-)

tom
8. května • 10:37

A umis si představit na dálnici vyhybaci manevr, na jehož rozsah by ti nestacila jedna ruka? Das ctvrt pracky volantu a jsi pomalu na boudě. Teda pokud neridis nakladak nebo dvanactsettrosku

Marek71
7. května • 16:23

Jezdím hodně dálniční trasy a neumím si představit, že jedu 4 hodiny v kuse jednou dálnicí a celou dobu držím volant oběma rukama. Jsou situace, kdy je bezpečné držet volant jenom jednou rukou a pak, samozřejmě, jsou situace, kdy jedna ruka nestačí. Nedělal bych z toho vědu a dogma.

mpolan
7. května • 14:34

Ideální situace pro krásnou bouračku...

Jindřich Mitter
7. května • 12:37

Ano nikdo neumí předvídat všechno. A jsou situace, kde nepomůžou ani tři ruce, že. Takže je to spíše o tom co je v hlavě než v počtu rukou na volantu.

Joe Doe
7. května • 15:58

Je to VZDY o minimalizovani rizika. Ano, su situacie, ked nepomoze nic.Ale su situacie, ked 2 ruky na volante > 1 ruka na volante. Fyzika a biologia nepustia.

Jindřich Mitter
7. května • 19:13

Občas koukám na rally, a ti chlapi pořád sahají na ruční brzdu a půlku RZ řídí jednou rukou. Jistě jsou to jiní borci než běžný řidič, ale také jedou jinou rychlostí a po horších cestách. Nebuďte tak nekompromisní, řídit jednou je v pohodě s dnešními posilovači ... A koneckonců na něco umřít musíme, že?

Jiří
7. května • 8:48

to snad všichni víme..proto taky ty tablety výrobci montují do aut jako displeje..už i audi nová a6 přešla na ťápání..

Dolfi
7. května • 12:57

většina Pepíků displeje s handsfree v autě nemá, a tak musí žvanit s cihlou u ucha B-]

Joe Doe
7. května • 15:55

Riesenie:Handsfree za korunu:https://www.truthorfiction.com/wp-content/uploads/2015/0... ... Kedysi som jazdil s malym HF spuntom v uchu. Bluetooth ma dnes prakticky aj ten najdebilnejsi mobil. A HF stoji par korun.

bzzz
7. května • 9:08

Ano? Proc potom tolik ridicu telefonuje s mobilem u palice, kdyz uz roky mohou pouzivat mobilni/zabudovane hands-free?

Aladin
7. května • 9:34

Kdyby jen telefonování. Ale to je čím dál více fejsbůček či jiné aplikace a občas i sluchátka v uších.

Doporučujeme

Články odjinud