Statistiky šokují: Používání mobilů za jízdy je větší problém, než jsme mysleli

Používání mobilních telefonů za volantem neustále roste. Česká asociace pojišťoven proto přichází s kampaní #nepozornostzabíjí.

Česká asociace pojišťoven spustila kampaň #nepozornostzabíjí. Ta má upozorňovat na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy.  Řidiči na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Škody jdou až do výše 550 milionů korun.

V posledních letech navíc tento trend jen roste. Jen za loňský rok zemřelo na českých silnicích 65 osob v důsledku nepozornosti za volantem. Podle policie se ale zároveň výrazně mění chování řidičů. Ti si neuvědomují, že z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl 0,8 promile alkoholu v krvi. 

„Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ řikáTomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Zabezpečení proti krádeži auta: na jaký systém se můžete vždy spolehnout?

Zabezpečení proti krádeži auta: na jaký systém se můžete vždy spolehnout?

Podle statistik jsou nejrizikovější mladí řidiči do 30 let věku. Co se týče porovnání pohlaví, větší náchylnost k používání mobilu za volantem mají ženy. Riziko škody je u něžnějšího pohlaví až o 65% nad průměrem. Muži jsou v tomto ukazateli o 33% pod průměrem. 

Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. V hlavních rolích jsou děti, kterých se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, jež hrozí
jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké.

Fakta a zajímavosti

  • nevěnování se řízení je nejčastější příčinou nehod
  • za volantem používají mobil až 2/3 řidičů
  • 30,8 % řidičů smskuje a chatuje
  • šestina řidičů fotí nebo natáčí videa
  • 76 % řidičů netuší, jakou pokutu mohou za držení mobilu dostat
  • každou čtrnáctou škodu z povinného ručení způsobí řidič s mobilem v ruce
  • ročně evidují pojišťovny až deset tisíc škod způsobených používáním mobilu při řízení
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků