Statistiky: nejvíce lidí má Škodu Favorit, ale...

Ke konci roku 2004 bylo v České republice registrováno téměř šest miliónů vozidel. Dle počtu registrací je nejrozšířenějším osobním automobilem v ČR Škoda Favorit, na druhém místě je Škoda Felicia. Nejstaršími registrovanými vozy jsou traktory.
Statistiky: nejvíce lidí má Škodu Favorit, ale...

Nejstarší jsou traktory

Z údajů Centrálního registru vozidel (CRV) vyplývá, že k 31. 12. 2004 bylo v České republice registrováno celkem 5 997 306 vozidel, z toho 5 197 357 ks motorových (včetně traktorů). Je to o 168 057 ks více než v konci loňského roku (z toho motorových o 135 866 ks). Průměrné stáří českého parku vozidel je 16,58 roku, u motorových vozidel pak 16,29 roku.

Mezi věkově nejstarší kategorie vozidel patří pásové traktory (478 ks, průměrný věk 45,55 roku), motocykly (757 061 ks, průměrný věk 31,45 roku) a traktorové přívěsy (95 724 ks, průměrný věk 29,52 roku). Naopak nejmladší jsou v průměru malé užitkové automobily kat. N1 (269 521 ks, 8,03 roku) a tahače návěsů (23 307 ks, 8,48 roku).

Osobních automobilů bylo k uvedenému datu registrováno celkem 3 815 547 ks, což je o 109 535 ks více než v konci roku 2003. Jeden osobní automobil tak v ČR připadá na 2,68 obyvatele (v konci roku 2003 to bylo 2,76). Podíl vozidel se vznětovým motorem činil 16,93 % (v konci roku 2003 to bylo 15,54 %).

Klepněte pro větší obrázek 

Vedou škodovky

Průměrný věk osobních automobilů opět mírně vzrostl – z 13,49 roku v konci roku 2003 na 13,53 roku ke konci roku 2004. Za rok 2004 bylo přitom podchyceno trvalé vyřazení z provozu cca 120 000 ks osobních automobilů (z toho 78 000 ks značky Škoda, převážně modelů Š120 a Š 105). Nejrozšířenějším modelem osobního automobilu je ŠKODA Favorit (286 679 ks, průměrný věk 14,15 roku), na druhém místě je ŠKODA Felicia (mimo Combi = 281 795 ks, 7,90 roku), třetí ŠKODA 120 (272 985 ks, 22,04 roku) a čtvrté místo patří vozům ŠKODA 105 (192 055 ks, 22,44 roku). Následují již moderní modely značky ŠKODA; Fabia (mimo Combi = 169 694 ks, 2,75 roku) a Octavia (mimo Combi = 123 719 ks, 4,82 roku). První ze zahraničních modelů dle počtu registrací je na devátém místě FORD Escort  (74 893 ks, 11,95 roku), následuje VW Golf (64 441 ks, 13,41 roku) a OPEL Astra (62 499 ks, 7,89 roku).

Poznámka redakce: Pokud bychom brali Škodu 105 a 120 jako jedno auto a sečetli bychom počty registrací, došli bychom k číslu 465 040. Favorit by tak byl odsunut na druhé místo. Myslíme, že to více odpovídá reálnému stavu:

  • Škoda 105+120: 465 040 ks
  • Škoda Favorit: 286 679 ks
  • Škoda Felicia: 281 795 ks
  • Škoda 120: 272 985 ks
  • Škoda 105: 192 055 ks
  • Škoda Fabia: 169 694 ks
  • Škoda Octavia: 123 719 ks
  • Ford Escort: 74 893 ks
  • Volkswagen Golf: 64 441 ks
  • Opel Astra: 62 499 ks

Nutno poukázat i na relativně vysoký průměrný věk 19 948 registrovaných autobusů, který činí 14,26 roku. Oproti konci roku 2003 se počet registrovaných autobusů snížil o 679 ks a jejich průměrný věk vzrostl o 0,17 roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka redakce: Další zajímavé statistiky pocházející ze Sdružení automobilového průmyslu zveřejníme později.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků